היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות השואה על צעירים יהודים ישראלים

עבודה מס' 067900

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר המבוסס על שני ראיונות עם שני צעירים.

8,555 מילים ,16 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בהשפעות השואה על בני הדור השלישי ומעוניינת להבין כיצד היא משפיעה על התחום האישי והחברתי. בתחום האישי אנו רוצות לראות כיצד השואה משפיעה על חיי הצעירים כיום, ובתחום החברתי להבין מהן המסקנות מהשואה המתקשרות לתפיסה הביטחונית ולסובלנות לאחר, ובכלל לדעת מה הם חושבים על החינוך בהקשר לשואה.
בחרנו להתמקד בהשפעות על בני הדור השלישי כיוון שישנם מעט מחקרים עליהם, וכיוון שהעדויות ממקור ראשון הולכות ונעלמות, חשוב לראות כיצד הם יעבירו את לקחי השואה לדורות הבאים. מעבר לכך, רצינו לבחון את ההשלכות בתחום החברתי בכדי להרחיב את הדיון מעבר למחקרים שהתמקדו ביחסים התוך משפחתיים.
מדגם: המחקר התבסס על שני סטודנטים. האחת סטודנטית חילונית בת 26 המתגוררת במרכז הארץ דור שלישי לניצולי שואה, והשני הוא סטודנט חילוני בן 24 אף הוא המתגורר במרכז הארץ ללא קשר משפחתי לשואה.
כלים לאיסוף נתונים: לשני המשתתפים במחקר נערך ראיון בנפרד.

תוכן עניינים:
מבוא
שיטה
תוצאות וניתוח
דיון
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הפתיחות לנושא השואה עברה מספר גלגולים לאורך השנים. בתחילה כאשר עלו הניצולים לישראל בתקופת הקמת המדינה נוצר מצב הקרוי "קשר השתיקה" (בר- און, 1996). "השתיקה" התקבלה כאשר מצד אחד הניצולים ניסו לדבר על מה שחוו אך מיאנו להקשיב להם, ואף האשימו אותם כהולכי "צאן לטבח". מצד שני, עקב היחס שקיבלו, הניצולים בחרו לקבור את סיפוריהם ולשמור על שתיקה פומבית. עם הקמת המשפחות והולדת הילדים חלה תפנית קלה וחלק מהניצולים החלו לדבר עם ילדיהם וסיפרו את אשר עברו. חלקם התמקדו ב"שקיעה" במה שאירע בעבר ואילו אחרים הדגישו את החשיבות של "להמשיך הלאה" (בר- און, 1996).

תגים:

פסיכולוגיה · שואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות השואה על צעירים יהודים ישראלים", סמינריון אודות "השפעות השואה על צעירים יהודים ישראלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.