היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטליגנציה רגשית והצלחה בחיים

עבודה מס' 067869

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין רמת האינטליגנציה הרגשית ובין רמת הצלחתו של אדם בחייו.

5,159 מילים ,36 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעשורים האחרונים חוקרים רבים כבר הביעו את דעתם וטענו, כי אינטליגנציה אינטלקטואלית אינה מסבירה את כל התנהגויות האדם ויכולותיו וכי האינטליגנציה הרגשית של האדם עשויה להסביר חלק משמעותי וחשוב (Ashkanasy & Daus, 2005). המחקר הנוכחי בדק את הקשר בין אינטליגנציה רגשית ובין ההצלחה בחיים. השערות המחקר הנוכחי הן: (1) ימצא קשר חיובי בין רמת אינטליגנציה רגשית ובין רמת השכר (2) ימצא קשר חיובי בין רמת אינטליגנציה רגשית ורמת דירוג הסטטוס התעסוקתי (3) ימצא קשר חיובי בין רמת אינטליגנציה רגשית ורמת רווחה אישית. אינטליגנציה רגשית נמדדה על ידי שאלון המבוסס על גישת האינטליגנציה הרגשית כתכונת אישיות (Schutte, Malouff, Hall, Haggerty, Cooper, Golden & Dornheim, 1998), הצלחה בחיים הוגדרה בהתאם למימד סובייקטיבי ואובייקטיבי. הצלחה סובייקטיבית נמדדה באמצעות שאלון רווחה אישית (Tellegen, 1982). הצלחה אובייקטיבית נמדדה באמצעות דרוג סטטוס מקצועי (קראוס והרטמן, 1989) ודירוג שכר בהשוואה לשכר הממוצע במשק. המדגם כלל 91 נבדקים. באמצעות מבחני Pearson, נמצאו נתונים מעורבים באשר להשערות המחקר. מוצג דיון אודות משמעויות הממצאים יחד עם הסתייגויות מתודולוגיות, וכן, מוצעים כיוונים למחקר המשך בתחום.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
אינטליגנציה רגשית הגדרתה ומדידתה
הצלחה בחיים
מימד אובייקטיבי להצלחה בחיים - הכנסה וסטטוס תעסוקתי
מימד סובייקטיבי להצלחה בחיים - רווחה אישית
שיטה
מדגם
מערך המחקר
כלים
הליך
ממצאים
דיון
מגבלות מחקר
הבנות ומבט לעתיד
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א- הסבר לפני מעשה
נספח ב- שאלון פרטים דמוגרפיים
נספח ג- שאלון סטטוס תעסוקתי
נספח ד- שאלון שכר
נספח ה- שאלון רווחה אישית

קטע מהעבודה:

המונח 'אינטליגנציה רגשית' הופיע בספרות המדעית לראשונה עם מאמרם של הפסיכולוגים Mayer & Salovey שיצא לאור בשנת 1990. עבודתם של חוקרים אלו לא זכתה לפרסום רב מעבר לגבולות קהילת המחקר האקדמי. אולם, בשנת 1995 המונח קיבל פרסום נרחב עם פרסומו של ספר בנושא, שנכתב על ידי Goleman (Ashkanasy & Daus, 2005). Goleman בספרו, טען כי אינטליגנציה רגשית עשויה להיות יעילה בהקשר של הסתגלות חברתית והוא ציין עד כמה היא חשובה עבור היחיד ועבור החברה כולה. באותה שנה בה פורסם הספר של Goleman, התפרסמה כתבת שער בעיתון האמריקאי המפורסם Time שעסקה בנושא. בשער העיתון נכתב כי אינטליגנציה רגשית הינה המנבא הטוב ביותר להצלחה בחיים (Mayer et al., 2000).

תגים:

סטטוס תעסוקתי · well-being · הצלחה · רווחה אישית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטליגנציה רגשית והצלחה בחיים", סמינריון אודות "אינטליגנציה רגשית והצלחה בחיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.