היישום אינו מחובר לאינטרנט

יהודה עמיחי - ניתוח שני שירים

עבודה מס' 067848

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מכנה משותף: ניתוח השירים "אבי" ו-"ראי, אנחנו שנינו מספרים".

2,687 מילים ,9 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

כתיבתו של עמיחי נעה בין שירים על חוויות המלחמה שעיצבו אותו ובין שירת אהבה פשוטה ואנושית, כדוגמת שני השירים שבחרתי לנתח בעבודה זו. עמיחי עיצב את החוויות הטעונות הללו בחומרים יומיומיים, באמצעות בני אדם ותוך שימוש בפרטים הקטנים שמרכיבים את עולמם. כמשורר כתב עמיחי ישירות על עצמו ועל הסובב אותו, הזכיר תאריכים קונקרטיים, ציין לעתים את גילו בעת כתיבת השיר ודיבר שוב ושוב על האנשים והמאורעות שקבעו את דרך חייו בילדותו ובנעוריו(2).
משום כך נחשב עמיחי למשורר שנוגע בקהל רחב. שירתו אנושית בכוונותיה ובהישגיה, לא מנסה לפרוץ את גבולות האנושי - אלא לנסח אותם באומץ הגדול ביותר, באכזריות העצמית החדה ביותר. שתי הדוגמאות שינותחו להלן מהוות דוגמא מצוינת לניתוח העצמי הכואב, האכזרי, הנוגע במקומות האנושיים והאישיים ביותר - יחסי אדם עם הוריו ועם בן-זוגו.
עמיחי היה מהפכן וחדשן, אבל מהפכן "שקט", בן מורד שלא ניתק מעולם את הקשר העמוק והמזין עם דמות אב, מעניקה חסות ושופעת טוב. בהקשר האישי, זיקה חיונית זו לאב מנעה משירת עמיחי את החשדנות והקדרות האופייניות לפרקים מרכזיים בשירת שנות ה-50. בהקשר החברתי מנעה הזיקה לדמויות אב תחושת ניכור ואי-שייכות, הגדרת זהות העצמי כהיפוכה של זהות חברתית מקובלת. הוא היה "מהפכן עם אבא" .

בחרתי לנתח שני שירים אישיים של עמיחי, "אבי" ו-"ראי, אנחנו שניים מספרים", שהופיעו שניהם בקובץ השירים הראשון שפירסם. שני השירים נוגעים לליבי בדרך בה הם מביעים עוצמת רגשות כה גדולה בתמציתיות ובאלגנטיות, תוך שימוש בהומור אופייני לעמיחי ובמטאפורות מפתיעות.

קטע מהעבודה:

כאמור, עמיחי הרבה להתייחס בשיריו לדמות הוריו, אם באופן אישי-פרטי ("אימי אפתה לי את כל העולם", שירים 1948-1962) ואם באופן כוללני-לאומי ("מטבעות החסד שהורישה לנו אמא", אלוהים מרחם על ילדי הגן). דמויות ההורים בשיריו שופעות חום, דאגה ואהבה. אביו של עמיחי נפטר בהיותו נער, והוא מתרפק על זכרו ועורך עמו פגישות ושיחות דמיוניות. בשיר "אבי" מועלה דמות האב בשלוש תמונות נפרדות, היוצרות יחד דמות אהובה ורבת-השפעה על המשורר.

תגים:

שירה · עברית · משוררי · דור · המדינה · אבידן · רביקוביץ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יהודה עמיחי - ניתוח שני שירים", סמינריון אודות "יהודה עמיחי - ניתוח שני שירים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.