היישום אינו מחובר לאינטרנט

מה קורה במגרשי הכדורגל?

עבודה מס' 067777

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תצפיות על משחקים של שתי קבוצות כדורגל (בית"ר י-ם והפועל י-ם) וניתוח ההבדלים בעיקר ברמת האוהדים.

4,788 מילים ,2007

תקציר העבודה:

שאלת המחקר שנבחרה על ידנו הינה:"מה קורה במגרש הכדור-רגל?".
כדורגל על פי הגדרתו הינו סוג של משחק ספורטיבי, משחק זה הינו משחק כדור בין שתי קבוצות יריבות כאשר כל אחת מהקבוצות מונה 11 שחקנים (10 שחקנים דינאמיים-מגנים, חלוצים, קשרים, וכו' ושחקן אחד קבוע העומד בשער-השוער) המשחקים בו זמנית על מגרש אחד. משחק הכדורגל משוחק בדרך כלל על מגרש דשא במשך 90 דקות המתחלקות לשתי מחציות שוות בנות 45 דקות כל אחת. המנצחת בסיום המשחק הינה הקבוצה שכבשה מספר רב יותר של שערים כאשר באם שתי הקבוצות כבשו מספר דומה של שערים ו/או לא כבשו כלל, התוצאה נקראת "תיקו".

חלק משגרת חיינו היא לבלות במגרשי הכדורגל. תמיד תהינו בליבנו איך כל כך הרבה אנשים-מדובר לפעמים על מאות אלפים, מגיעים לאותה מחשבה ודעה שהם מעריצים ואף לפעמים "מכורים" לאותה קבוצה.
אנשים מכל קצוות הארץ באים למגרש ומריעים לאותה קבוצה, למרות שזו קבוצה שרוב שחקניה מתחלפים כל פרק זמן ומאמנה אינו קבוע.
יש מתוך כלל האוהדים מספר לא מבוטל של כאלו שמפתחים סוג של אובססיה הגורמת להם לבצע מעשים ששונים לגמרי מהתנהגותם היום יומית ומאורך חייהם, כגון:לקלל, לנפץ נפצים, להשליך חפצים, לצעוק וכו'.
עוד פרט חשוב הוא עניין הגיל- מאיזה גיל מתחילים לאהוב ולהעריץ? והאם אפשר לשנות את הדעה ולהפסיק להעריץ את הקבוצה ולהתחיל לאהוב קבוצה אחרת?
אנו ננסה להבין מה גורם לאנשים להגיע למגרשים ובכלל אילו סוגי אנשים מגיעים למגרשי הכדורגל. זאת נעשה באמצעות ישיבה באצטדיון והתבוננות בהתנהגות ובשפת הגוף של האנשים וכמובן כחלק מאותו ניסיון להבין מה גורם לאנשים להגיע וליהנות כל כך ממשחק כדורגל, נפנה את אותן התהיות כלפי עצמנו- מה גורם לנו לאהוב את הקבוצות שלנו כל כך?.

במחקרנו פנינו לערוך מחקר סביב שתי קבוצות כדורגל אשר כל אחד מאיתנו אוהד את אחת מהקבוצות הנ"ל, כאשר שתי הקבוצות משחקות גם באותו האצטדיון-אצטדיון "טדי".
הקבוצות עליהן בחרנו לבצע את המחקר הן: קבוצת "בית"ר ירושלים" וקבוצת "הפועל ירושלים".

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. תיאור הליך המחקר
ג. תיאור זירת המחקר
ד. היחס בין המקום לבין האינטראקציה החברתית
ה. הממצאים העיקריים
ו. מסקנות ופרשנות
ז. סיכום

קטע מהעבודה:

במהלך המשחק הנ"ל בין-2 הקבוצות הבחנתי במספר דברים עיקריים:
1. בשעה: 16:25 החלו שחקני-2 הקבוצות לעלות על כר הדשא, נשמע המנון המדינה וכלל האוהדים עמדו יחד ושרו את ההמנון יחד עם שחקני הקבוצות.
2. בתחילת המשחק האוהדים שרו, עודדו, הניפו דגלים והריעו לקבוצה על מהליכה, כאשר הקבוצה היריבה תקפה נשמעו צעקות "בוז".
3. לאחר שהקבוצה ספגה שער ראשון השתתקו האוהדים מספר דקות והיה ניתן לשמוע את אוהדי הקבוצה היריבה מריעים לקבוצתם, לאחר מספר דקות החלו האוהדים לדבר בניהם על המתרחש, חלקם עודדו עידוד קל את הקבוצה אך רוב האוהדים החלו לשרוק שריקות "בוז" לעבר שחקני קבוצתם והחלו לצעוק ולקלל את הנהלת הקבוצה ואת השחקנים.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מה קורה במגרשי הכדורגל? ", סמינריון אודות "מה קורה במגרשי הכדורגל? " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.