היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיפלומטיה תקשורתית - ישראל בתקשורת הספרדית

עבודה מס' 067738

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד עברו המסרים מהדיפלומטיה לתקשורת בזמן מבצע "עופרת יצוקה"?

12,944 מילים ,46 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

היה זה אבא אבן שטען כי "אין דבר שתרם יותר למהפך בדיפלומטיה מאשר האופנה הנוכחית של תקשורת עיקשת ועקבית... אין שום דרך להחזיר את מחוגי השעון אחורה לתקופה שבה המו"מ היה מקלט מפי הבוחרים וענייני הפנים"(1).
אם כך, הדבר שם בספק את כוחו ופועלו, אף את מעמדו של השגריר ואת נחיצותו בעידן המודרני החדש. אף אמר זאת רוס פרוט " השגרירויות הם שארית של ימי השיט והספינות...וכאשר לא היתה תקשורת בעולם, השגריר שלך הלך ודיבר בשבילך במדינה הזו,אך עכשיו עם התקשורת המיידית מסביב לעולם, השגריר בתפקיד חברתי בלבד" .
השינויים בפוליטיקה, ביחסים הבינלאומיים ובתקשורת ההמונית העצימו את תפקיד התקשורת במערך הדיפלומטיה. כאשר שינויים אלה יצרו שלושה מודלים באינטראקציה בין הדיפלומטיה והמדיה.
עובדי הציבור המשתמשים במדיה לתקשר עם המדינה ושחקנים לא מדינתיים על מנת ליצור צעדים בוני אמון ולקדם משא ומתן וגיוס תמיכת הציבור להסכמים הוא השגריר הישראלי בספרד, רפאל שוץ. תפקידו הוא לגייס את התקשורת והציבור הספרדים לתמיכה במדינת ישראל, במלחמתה בארגון טרור החמאס, ובעזרתם להעביר מסר לממשל בדבר צדקת המלחמה ובדבר זכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה. דיפלומטיה תקשורתית שואפת למגוון פעולות מדיה מיוחדות הכוללות מסיבות עיתונאים, ראיונות והדלפות, הוצאות פרסומים לעיתונות ואירועי מדיה מיוחדים(6).
אין העבודה באה להטיל ספק במעמדו של השגריר, אלא להבין את הצורך בו, לבחון האם פועלו של שגריר ישראל בספרד,במהלך מבצע "עופרת יצוקה" והמסרים שהעביר לתקשורת הספרדית עברו בצורה נאמנה. האם המסרים הצליחו לעבור נכונה לאור השתקפותם בכותרות ובמאמרים של עיתונות דעת הקהל? או "איך נראתה ישראל בעיני התקשורת הספרדית במהלך מבצע "עופרת יצוקה"?
את הדיפלומטיה התקשורתית שהפעיל השגריר שוץ, נראה במהלך העבודה, על פרסומיו לעיתונות, על ראיונותיו ועל מכתבי הביקורת שהוציא לעיתונות וכדומה.
מאמצי הדיפלומטיה הציבורית של מדינת ישראל במהלך "עופרת יצוקה" תוכננו במקצועיות ובדיוק ממש כפי שתוכנן המבצע הצבאי של צה"ל. ניכר כי כל הנוגע ליחסים עם התקשורת ולביטחון המידע נלמדו לקחי העבר.

המחקר הינו מחקר איכותי, מחקר המאפשר התבוננות על התנהגות מסוימת,ללא שימוש בנתונים מספריים. שיטת איסוף החומר במחקר להלן הינו סקירת עיתונות, כתבות, מאמרים, דיווחים של עיתונים ראשיים בספרד והשוואתם מול ראיונותיו של השגריר הישראלי בספרד, רפאל שוץ ואל ומול ההודעות שהוציאה השגרירות לעיתונות הספרדית. המחקר הינו ניתוח תוכן השוואתי, לרוב על פי אתר השגרירות אל מול העיתונים הספרדים האלקטרוניים. ההשוואה באה לראות אם אכן נעשה שימוש בדברי השגריר ובחומר שהוציא.
המחקר התחלק למספר שלבים :
א. איסוף ותרגום פרסומי השגרירות לעיתונות - PRESS RELEASE.
ב. תרגום ראיונותיו של השגריר שנאספו מאתר השגרירות.
ג. תרגום כתבות פרו ישראליות שהועלו באתר השגרירות. זה המקום לציין את פועלו של השגריר הישראלי בספרד בבניית בלוג מיוחד על המבצע הצבאי בעזה, דרכו נאספו המקורות למחקר.
ד. סקירת כותרות עיתונים ראשיים בספרד במהלך המבצע: 1 ). EL PAIS- "המדינה"- היומון הנמכר ביותר, נחשב לאנטי ישראלי קיצוני. לעיתון יש 2.1 מיליון קוראים. 2). EL MUNDO- "העולם"- השני בתפוצתו במדינה, שומר על קו ליברלי, בעל 1.29 מיליון קוראים, מבחינה פוליטית מזוהה עם השמאל - הדמוקרטים הסוציאליסטים. 3) LA VANGUARDIA- "החלוץ", הנקרא ביותר בקטלוניה ובברצלונה.
לאחר תרגום הכתבות והפרסומים, הראיונות ודעת הקהל, בוצע מיון לפי מגמות פרו ישראליות ואנטי ישראליות. כן גם הכותרות הראשיות בעיתונים על מנת להבין את הדעה הרווחת והאם יש תמיכה בציבור הספרדי למדינת ישראל במאבקה.
טווח הזמן היה בהתאם לתקופת המבצע - 27.12 עד 17.1 - נאספו החומרים המבוקשים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות :
א. ספרד
ב. ספרד- ישראל
ג. מבצע "עופרת יצוקה"

3. המסגרת התיאורטית
4. הממצאים:
א. הודעות לעיתונות
ב. ראיונות השגריר
ג. כתבות פרו ישראליות
ד. סיקור כותרות עיתונים

5. דיון בממצאים
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האנטישמיות קיימת והעיתונים הספרדיים נותנים לה במה,ראינו זאת בקריקטורה בעיתון "אל פאיס", אביא דוגמה נוספת מעיתון "אל מונדו ",בו המשורר הספרדי אנטוניו גאלה פרסם מאמר, כותרת המאמר-" העם הנבחר" והמאמר מאשים את היהודים ב- "חמדנות" ו "זלזול בעמים אחרים" על רדיפות היהודים לאורך ההיסטוריה. בהתייחסות לישראל כתב גאלה כי "בלי לשים קץ לתאוות הבצע ואת הדיווחים הכוזבים, העם היהודי יכשל שוב.... האם אין זכות לאנשים אלו לשאול את עצמם מדוע תמיד הם עוברים את אותו הדבר? או שאולי שאר העולם טועה?"(57).

תגים:

יחסי ישראל ספרד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיפלומטיה תקשורתית - ישראל בתקשורת הספרדית", סמינריון אודות "דיפלומטיה תקשורתית - ישראל בתקשורת הספרדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.