היישום אינו מחובר לאינטרנט

היחיד במוסדות כוללניים

עבודה מס' 067714

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור היחיד כאשר הוא נמצא בתוך מוסדות כוללניים ו/או בעלי ממדים כוללניים, תוך התייחסות למוסדות בהם הכותב שהה בתקופות בחייו - מוסד הדת ומוסד הצופים.

2,313 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לבחון ולהבין ממדים שונים של התנהגות פרטים (תוך כדי ציון חוויה אישית) הנתונים תחת פיקוח של מוסדות כוללניים או בעלי ממדים של כוללניות. אתייחס לשני מוסדות אותם חוויתי- המוסד הראשון, מוסד פנימי וחיצוני גם יחד- הדת. מוסד זה הווה חלק אינטגראלי מחיי עד גיל 12 שכן גדלתי במשפחה דתית-מסורתית (כיפות סרוגות) בבאר-שבע והעולם הדתי-יהודי היה חלק מרכזי מאוד בשלל תחומי חיי ומשפחתי. המוסד השני עליו אכתוב הינו תנועת הנוער "הצופים" - בעת חזרתי בשאלה (יחד ובעקבות החזרה בשאלה של משפחתי והמעבר לת"א) הצטרפתי לאחר תקופה קצרה לתנועת הצופים -"שבט דיזינגוף" בת"א.
שני מוסדות אלו, לכאורה,שונים אחד מהשני, אך להם הרבה מן המשותף וקווים כלליים דומים לעיתים, עליהם אסביר בהמשך עבודה זו.

קטע מהעבודה:

ניתן לומר שהמעבר בין המוסדות של הדת והצופים היו מעין מעבר "בין ארונות" - החזרה בשאלה והיציאה מחיי הדת והמסורת על כל מה שמשתמע מכך (חיי חברה,חינוך,משפחה,קודים אתים וכד') היוותה "יציאה מהארון" ,אך בד בבד נכנסתי זמן קצר מאוחר יותר ל"ארון אחר" של אורח חיים חילוני,חינוך ודפוסים שונים ומגוונים-פתוחים יותר.
ניתן לראות שמאפיין ה"דה פרסונליזציה" בא לידי ביטוי פעמים רבות בשני מוסדות אלו שכן בשניהם השוכנים הם לא אינדיבידואליסטים באופן מלא, אלא נחשבים תלמידים/חניכים בעלי קוד לבוש זהה (תלבושת ביה"ס זהה ומדי צופים זהים), קוד התנהגות זהה, מחונכים לחשיבה דומה וכד'- אין דגש לפרט במוסדות אלו, אלא הפרט הוא חלק ממערכת גדולה יותר,מנחה ומחנכת לערכים ידועים מראש ומכוונים מלמעלה.

תגים:

צופים · סוציולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היחיד במוסדות כוללניים", סמינריון אודות "היחיד במוסדות כוללניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.