היישום אינו מחובר לאינטרנט

האינטרסים האמריקאים במלחמת יום כיפור

עבודה מס' 067694

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השיקולים שעמדו מאחורי האסטרטגיה בה ארצות הברית נקטה במלחמת יום הכיפורים.

3,634 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973 הפתיעה את ישראל, כאשר צבאות אויביה הסובבים אותה פתחו במתקפה חסרת תקדים. ישראל השיבה בכל הכוח אך לא יכולה הייתה לנצח במלחמה ללא עזרתה של ארצות הברית.
עזרתה של ארה"ב לא הייתה מובנת מאליה, מאחוריה עמדו שיקולים שונים. ההחלטה של הנשיא ניקסון ומזכיר המדינה הנרי קיסינג'ר לשלוח רכבת אוירית לישראל ועל ידי כך לחזק אותה, לא הייתה חסרת פניות.
בעבודה זו אנסה לענות על השאלה: מה היו השיקולים שעמדו מאחורי האסטרטגיה בה ארצות הברית נקטה במלחמת יום הכיפורים?
טענתי העיקרית היא בשנת 1973 עם סיום המלחמה הקרה, ראתה ארצות הברית במלחמה במזרח התיכון בראש ובראשונה עימות בינה לבין ברית המועצות, ורק לפי ראייה זו קבעה את אסטרטגיית הפעולה שלה במלחמת יום הכיפורים. האמריקאים ראו במלחמה הזדמנות לחזק את כוחם במזרח התיכון ולהביא להגדלת השפעתם באזור, כוונתם הייתה שאף מדינה לא תנצח ניצחון מוחץ ותצא עם היד על העליונה, וכך הם יוכלו להוביל לשיחות שלום ושלוט בתהליך כולו.

העבודה בנויה מארבעה פרקים.
הפרק הראשון יעסוק במלחמת יום הכיפורים באופן כללי.
הפרק השני יסקור את מדיניות הדטנט ששררה באותם ימים בין ארצות הברית לברית המועצות.
הפרק השלישי יעסוק בהרחבה בהתערבותה של ארצות הברית במלחמה, אנסה לנתח את השיקולים שעמדו בבסיס ההחלטות שנלקחו על ידי קיסינג'ר וניקסון באותם ימים. הפרק מורכב משלושה תתי פרקים: הראשון יעסוק בעובדה שההחלטות של ארצות הברית היו מונעות מהפעולות הסובייטיות. השני יעסוק ברכבת האוירית שארה"ב שלחה לישראל כנקודת מפנה באסטרטגיה שלה. ובתת הפרק השלישי אנסה לטעון כי האינטרס שהניע את מדיניות ארה"ב בזמן המלחמה היה חיזוק מעמדה בתהליך הדיפלומטיה שיבוא לאחר סיומה.
הפרק הרביעי יוקדש למסקנות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - פרוץ מלחמת יום הכיפורים
פרק שני - מדיניות הדטנט במלחמת יום הכיפורים
פרק שלישי - מהם השיקולים והאינטרסים שעמדו מאחורי ההחלטות שקיבלה ארה"ב בזמן מלחמת יום כיפור?
פרק רביעי - מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בתחילת חודש אוקטובר פרסו המצרים כוחות גדולים בגבול עם ישראל, המודיעין הישראלי טען כי אין למצרים כוונה לצאת למלחמה. ב-6 באוקטובר בבוקר שינה המודיעין את הערכותיו וקבע כי מצרים וסוריה עומדות לתקוף את ישראל. יובל נאמן טוען, כי הרמטכ"ל, רב אלוף דוד אלעזר, ביקש לאפשר לו לצאת במהלומה אווירית מקדימה, אך ראש הממשלה גולדה מאיר, ושר הביטחון משה דיין סרבו. גולדה טענה כי אם אנחנו אלו שנהלום ראשונים לא נקבל עזרה מארצות הברית. נאמן טוען, כי קיסינג'ר הזהיר שוב ושוב את ישראל בחודשים שקדמו למלחמה, שתמנע ממהלומה מקדימה בכל מחיר(1).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האינטרסים האמריקאים במלחמת יום כיפור ", סמינריון אודות "האינטרסים האמריקאים במלחמת יום כיפור " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.