היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאור שיטות הניהול במעון טיפולי חינוכי לילדים עם פיגור שכלי בחיפה

עבודה מס' 067669

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור העבודה הנעשית בארגון באמצעות שיטות ניהול MBO, תכנון ותקצוב ולפי שיטת TQM.

6,691 מילים ,23 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מעון זה (שם המעון מופיע בעבודה) הינו מסגרת חינוכית טיפולית לילדים בגילאי 7-3 שעיקר אבחנתם היא ילדים עם פיגור שכלי ברמה בינונית, לחלקם אבחנה נוספת כמו תסמונות שונות (תסמונת דאון, אנגל מן, x שביר ועוד), C.P., בעיות התנהגות וכו'. המעון הינו מסגרת עירונית המתופעלת ע"י עמותת אלווין ישראל, שמקורה בארה"ב ויעודה מתן שירותים לאנשים עם צרכים מיוחדים. הינה עמותה ציבורית - מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח).
למעון מס' מערכות על: משרד החינוך, משרד הרווחה, עיריית חיפה ועמותת אלווין ישראל. המדיניות של כל מסגרות הללו בתחום הטיפול באדם המפגר הינה משותפת והיא קידום הילד עם הפיגור השכלי למיצוי הפוטנציאל ושיפור איכות החיים של המפגר בקהילה. החלוקה בין תפקידי מסגרות העל היא כדלכמן: המסגרת מתוקצבת ומפוקחת ע"י משרד החינוך בשעות הבוקר וע"י משרד העבודה והרווחה בשעות אחה"צ. הקשר עם משרד הרווחה הינו בעיקר דרך תקצוב לפי מכסות ופיקוח מרחוק ואילו הקשר עם משרד החינוך הינו שונה. הוא כולל העברת תקצוב על הסייעות, יחסי עובד-מעביד עם הצוות החינוכי, הדרכות ופיקוח שוטף על הפעילויות ואף הכתבת תוכנית חינוכית שנתית וכוללת. למרות שרק לצוות הטיפולי -תפעולי יש יחסי עובד- מעביד עם עמותת אלווין, כל הצוות העובד במעון רואה במנהלת המעון (עובדת אלווין) מנהלת לכל דבר. נציגי עיריית חיפה מהווים חלק מועדת ההיגוי הכוללת את משרד הרווחה ונציגי אלווין ישראל ובדרך זו מפקחים על השרות הניתן בכל מסגרות הסניף. בנוסף עיריית חיפה מתקצבת תוספות אליהם הורגלו הלקוחות בעבר כמו טבחית בכל מסגרת, נסיעות אחת לשבוע לפעילות בוגרים מחוץ למעון וכו..
הסביבה הארגונית:
מעון נסאו מוקף בארגונים רבים הקשורים לטיפול בילד עם הפיגור השכלי. חלקם של הארגונים עובדים עמנו בשיתוף פעולה תמידי כגון: השרות הפסיכולוגי חינוכי המייעץ בתוך המסגרת ועוזר באבחון והפנית הילד למסגרת המשך בתום תקופת הלימודים במעון, המרכזים להתפתחות הילד שמפנים אלינו את הילדים ועוקבים אחר התפתחותו, הלשכות החברתיות המסדרות את הילדים במעון עם האישורים הדרושים ועוקבים אחר התפתחות הילד והתקדמותו אחת לשנה, ועיריית חיפה, אגף החינוך האחראי לילד מבחינה מוניציפלית. בנוסף יש בסביבה הארגונית את הארגונים המתחרים למעון נסאו שהינם הגנים הטיפוליים והמסגרות לפיגור הבינוני המוקמות בכפרים השונים. למרות כל אלו מעון נסאו מצליח לשמור על יתרון תחרותי ( ועל כך נפרט בהמשך).

תוכן עניינים:
מעון נסאו- תאור הארגון
ניהול לפי יעדים (M.B.O.)
תכנון ותקצוב
תכנון אסטרטגי
תקצוב
ניהול איכות (T.Q.M)
אומדן הצורך
תכנון ההצלחה
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הפעלה אפקטיבית של שיטת ה- M.B.O מבוססת על ההנחה כי לכל ארגון יש חזון (חזון - תוצאה המתארת מצב אליו אנו שואפים להגיע ולממש אותו בראיית "שיא ההצלחה" ארוכת טווח).
החזון העומד בפנינו הוא שיפור איכות החיים של הילדים הלומדים במעון. הגשמת החזון תתקיים כאשר הילדים יצליחו להגיע למיצוי מקסימלי של הפוטנציאל הטמון בהם ברמות השונות: קוגניטיבית, פיסית, נפשית ותחושתית וכאשר המשפחות ילמדו לקבל את ילדם ולאהוב אותו על אף מגבלותיו והילדים יגדלו בבית ובמעון מאושרים עם מוטיבציה ללמוד ולהתפתח.

תגים:

MBO · תכנון ותקצוב · מדיניות · דרכי עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאור שיטות הניהול במעון טיפולי חינוכי לילדים עם פיגור שכלי בחיפה", סמינריון אודות "תיאור שיטות הניהול במעון טיפולי חינוכי לילדים עם פיגור שכלי בחיפה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.