היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגרעין ושאלת השטחים (החל מ-1967)

עבודה מס' 067629

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הויכוח בהנהגה הישראלית סביב סוגיית הגרעין, וסביב סוגיית ניצול השטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים, והקשר ביניהם.

3,345 מילים ,11 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה סקרתי את הפוליטיקה הישראלית, והויכוחים בתוך מפא''י ערב היציאה למלחמה ומיד לאחריה. מצד אחד תוכנית אלון המצדדת בהידברות ומצד שני אסכולת דיין שטענה כי עדיף "שארם בלי שלום מאשר שלום בלי שארם".

בעבודה אני מציג את הקשר בין העמדות השונות לגבי התגרענות ישראל והשפעתן על גורל הפליטים הפלסטינים - ומתוך כל זאת גוזר מסקנות אל מצבנו היום.

תוכן עניינים:
הקדמה
תוצאות מלחמת ששת הימים
דעות מרכזיות כפי השימוש בתוצאות המלחמה
מקומם של שטחי יהודה שומרון ועזה בפולמוס
האופי העל-מפלגתי של המחלוקת בסוגיית השימוש בשטחים
הקשר בין המחנות השונים, וסוגיית ההתגרענות של ישראל
מדיניות ישראל בפועל בסוגיית השטחים הפלסטינים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאמור, לא הייתה בהנהגת ישראל תמימות דעים אודות האפשרות לשלום, בין המאמינים באפשרותו לבין אלו ששללוה. בסיס המחלוקת ניכר היטב מתוך הדברים הבאים: מפיו של משה דיין; "נגזר עלינו לחיות במצב מלחמה מתמיד עם הערבים."(3) ומנגד; "חוזה שלום יהיה בגדר מהפכת מושגים ועמדות מצד שנינו... השלום אינו חסר סיכויים... בסופו של דבר אין לו תחליף"(4) מפיו של יגאל אלון. שני אישים אלה ואמירותיהם, מייצגים בצורה הטובה ביותר את המחנות השונים ואת המחלוקת אשר שררה סביב שאלת השימוש בהישגי המלחמה.

תגים:

ששת הימים · 1967 · משה דיין · יגאל אלון · גרעין · אטום · פליטים · מפא''י · מדיניות ישראלית · שטחים כבושים · אטום · נשק קונבנציונלי · מדיניות גרעין · גרעינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגרעין ושאלת השטחים (החל מ-1967)", סמינריון אודות "הגרעין ושאלת השטחים (החל מ-1967)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.