היישום אינו מחובר לאינטרנט

משיחיות באינטרנט - חסידות חב"ד

עבודה מס' 067550

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שיחה שקיים חסיד מאמין עם הרבי מליובאוויטש מיד לאחר בחירתו.

5,418 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

כיצד משמש האינטרנט את חסידות חב"ד ככלי להפצת הרעיון המשיחי? האם הם עושים בו שימוש נרחב לקידום רעיון זה וכיצד מבטאים הטקסטים המפורסמים באתר את הרטוריקה המשיחית? השערת המחקר היא כי האינטרנט משמש כלי מהותי בהפצת הרעיון המשיחי של חסידות חב"ד בשל היותו נגיש לכל אזרח ותפוצתו רחבה ביותר.
בעבודה זו התמקדתי במחקר הרטוריקה המשיחית של שיחה שקיים חסיד מאמין עם הרבי מליובאוויטש מיד לאחר בחירתו לאדמו"ר השביעי של תנועת חב"ד (ראה נספח). שיחה זו פורסמה באתר הרשמי של חב"ד כחלק מ"חוכמתו" של הרבי. מטרת המחקר הנה לבדוק כיצד מתבטאת הרטוריקה המשיחית של הרב בטקסט זה.
את הממצאים אנתח על פי תיאורית המחקר של הרטוריקה המשיחית, כפי שהגדיר אותה הררי בעבודתו (הררי, 2005).

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
תופעת החסידות
חסידות חב"ד
הרעיון המשיחי
החסידות והאינטרנט
מערך המחקר
ניתוח ממצאים
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - הטקסט שנותח בעבודה

קטע מהעבודה:

רביצקי טוען כי הרבי מילובאוויטש קורא לעם ישראל להכין את העמים לקראת הזמן המשיחי. (רביצקי, 2001). על פי פרידמן, עוד מהדרשה הראשונה של הרבי כאדמו"ר, התפתחה תורה סביב היותו האדמו"ר השביעי של חב"ד. מאחר ששבע הוא מספר טיפולוגי, טענו המאמינים כי אין לו יורש משום שהוא האדמו"ר השביעי והאחרון שיביא את הגאולה. (פרידמן, 2001). על כן, בחרתי לנתח את דברי הרבי כפי שפורסמו באינטרנט, על מנת לבחון כיצד מועבר הרעיון המשיחי דרך מדיום זה.
שליטתו של האדמו"ר על חסידי חב"ד היא טוטאלית, אפילו לאחר פטירתו ב-1993. בישיבות לומדים את כל כתביו ונוהגים רק על פי המלצותיו. רבים ממאמיניו ייחסו לו כוחות מאגיים וכישורים על טבעיים.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משיחיות באינטרנט - חסידות חב"ד", סמינריון אודות "משיחיות באינטרנט - חסידות חב"ד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.