היישום אינו מחובר לאינטרנט

גיבוש הזהות המינית אצל המתבגר מול התגבשות הזהות בקבוצה

עבודה מס' 067471

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התיאוריות בנושא גיבוש זהות מינית ויישומן במסגרת טיפול קבוצתי בקבוצות לנוער הומוסקסואלי.

4,236 מילים ,20 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו, ברצוננו לבחון את הסוגייה של גיבוש זהות במסגרת קבוצה לטיפול בנוער הומוסקסואלי (בעבודה זו, המונח "הומוסקסואל" יתייחס לגברים הומוסקסואלים ולנשים לסביות גם יחד).
במסגרת זו, בכוונתנו לבחון את הדינמיקה בין גיבוש זהות אישית לבין גיבוש זהות קבוצתית במהלך חיי הקבוצה ולאמוד על הקונפליקטים והלבטים הייחודיים לנוער הומוסקסואלי בהקשר הזה. בכוונתנו אף לבדוק האם השתתפות בקבוצה לנוער הומוסקסואלי מסייעת לנער/ה במשימה ההתפתחותית החשובה של גיבוש זהותו/ה המינית.
לבסוף נציין דגשים למנחה קבוצות הומוסקסואליות בהקשר לסוגייה זו, על בסיס ניסיוננו האישי בהנחיית קבוצות אלה.

תוכן העניינים:
מבוא
זהות אישית ומרכיביה
התפתחות הזהות העצמית בגיל ההתבגרות
התפתחות הזהות המינית
הקשיים בתהליך רכישת הזהות אצל נוער הומוסקסואלי
גיבוש זהות במסגרת הטיפול הקבוצתי בנוער הומוסקסואלי
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זהות הינה האופן בו תופס הפרט את עצמו, את התנהגותו ואת המבנה החברתי שבו הוא חי.
ישנן זהויות שאינן ברות שינוי, אליהן הפרט נולד, כמו מוצא עדתי וצבע עור; וישנן זהויות בהן קיימת מידה של ניידות, כמו מצב כלכלי או זהות דתית, העשויות להשתנות במהלך חייו של האדם. בנוסף, קיימות זהויות מסוימות הנגישות רק למי שעבר הכשרה מתאימה, כמו זהות מקצועית (Elizur & Ziv, 2001).
הסוציולוגיים מכנים את התהליך בו היחיד מגבש את זהותו בביטוי "חיברות". במסגרת החיברות, האדם רוכש זהויות מישנה שונות ומפנים ערכים ונורמות הקשורים לסטאטוסים ולתפקידים שלו. מכלול זה מרכיב את אישיותו וזהותו העצמית (Mead, 1982).

תגים:

קבוצה · טיפול קבוצתי · הומוסקסואליות · טיפול · עבודה סוציאלית · פתולוגיה · סטיגמה · יציאה מהארון · דיעות קדומות · דימוי עצמי · גיל ההתבגרות · זהות · איידס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גיבוש הזהות המינית אצל המתבגר מול התגבשות הזהות בקבוצה", סמינריון אודות "גיבוש הזהות המינית אצל המתבגר מול התגבשות הזהות בקבוצה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.