היישום אינו מחובר לאינטרנט

החינוך בגן אנתרופוסופי

עבודה מס' 067466

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר זה בודק, באמצעות תצפיות, ניתוח תוכן של תמונות ומסמכים בגן וראיונות עם הגננות ועם הורים של הילדים - האם באים לידי ביטוי הלכה למעשה בגן עקרונות השיטה האנתרופוסופית.

48,161 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

כאנשי חינוך לעתיד, סיקרן אותנו לבחון את השיטה האנתרופוסופית: האם היא אכן שונה משיטת החינוך הרגיל, באיזו צורה היא באה לידי ביטוי הן בשיטות ההוראה והן בילדים עצמם ומהו סוד קסמה.
רצינו לבדוק באיזו צורה מועברים מסרים אל הילדים שכן האנתרופוסופיה דוגלת בחינוך לעצמאות ולטיפוח אנשים חושבים וחופשיים ולכן היה מעניין במיוחד לראות כיצד מעצבים ילדים בצורה זו. רצינו גם לבחון כיצד הסביבה הפיזית משרתת העברת מסרים אלה, בפרט לאור העובדה ששיטת החינוך האנתרופוסופית שמה דגש רב על עיצוב המבנה והסביבה של הגן ובית הספר (פירוט על כך מופיע בסקירת הספרות).
בחרנו לבצע את העבודה כחקר מיקרה בגן ילדים אנתרופוסופי.
אנו סבורים שדרך חקר מקרה אומנם אין הרבה אפשרות לעשות הכללות לגבי גנים אחרים או לגבי השיטה האנתרופוסופית בכללותה, אך ניתן להתעמק ולבחון בצורה יותר יסודית את שאלת המחקר שלנו.
בחרנו גן ילדים ולא בית ספר, שכן על פי עקרונות השיטה האנתרופוסופית, בגיל הגן יש דגש על חינוך בדרך של צפייה וחיקוי של הילדים את המבוגרים, דבר שיהיה מעניין לבדוק האם וכיצד הדבר בא לידי ביטוי בפועל.
המתודולוגיה שלנו היא מחקר איכותי, שכן מחקר איכותי שואף לתפוש את המציאות הנחקרת בצורה פמנולוגית, כלומר להתבונן בתופעה כולה ולפרשה תוך שיחזור המציאות מנקודת מבטם של המשתתפים בה.

תוכן עניינים
מבוא
סקירת ספרות
מטרת המחקר ושאלות המחקר
מתודולוגיה
ממצאי המחקר
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח מס' 1 - תצפית מס' 1
נספח מס' 2 - תצפית מס' 2
נספח מס' 3 - ראיון עם פיבי
נספח מס' 4 - ראיון עם ההורים
נספח מס' 5 - חוזר של הגן
נספח מס' 6 - ניתוח תמונות (חסר)
נספח מס' 7 - סדר היום בגן
נספח מס' 8 - יומן שדה
נספח מס' 9 - התרשמות מחפצים בגן
נספח מס' 10 - סכמות (חסר)
נספח מס' 11 - שאלות לגננת
נספח מס' 12 - שאלות להורים
נספח מס' 13 - נקודות לתצפית

הערות מערכת:
בקובץ העבודה חסרים שני נספחים (6, 10).
מספר המילים כולל את הנספחים.

קטע מהעבודה:

האנתרופוסופיה רואה את האדם כיצור גופני-נפשי-רוחני שירד מן העולם הרוחני אל האדמה כדי לחיות כאן את חייו ולאסוף את ניסיונותיו ולהמשיך אחרי מותו את חייו בעולם הרוחני. בכל אדם קיים יסוד נצחי (אנגרס, 1990, עמ' 78).
ראשיתו של החינוך בשיטת וולדורף, הנוהגת על פי משנתו הפילוסופית של רודולף שטיינר, בשנת 1919, כאשר נוסד ביה"ס הראשון בעיר שטוטגרט בדרום גרמניה ומשם התפרשה השיטה למדינות נוספות ברחבי העולם. בתי-ספר המלמדים לפי שיטה זו מכונים "בתי-הספר החופשיים" - "וולדורף" או "רודולף שטיינר" (אנגרס, 1990, עמ' 17).

תגים:

חינוך · ילדים · אנתרופוסופיה · וולדורף · מחקר · איכותני · הורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החינוך בגן אנתרופוסופי", סמינריון אודות "החינוך בגן אנתרופוסופי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.