היישום אינו מחובר לאינטרנט

רמת מחויבות העובד בארגוני המגזר השלישי(הצעת מחקר)

עבודה מס' 067391

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות והצעה למחקר.

5,026 מילים ,16 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בארגונים רבים המעניקים שירות קיימת בעיה של תחלופת עובדים גבוהה.
תחלופת העובדים הגבוהה אינה רצויה לחברה, משום שגיוס, הכשרה וקליטת העובדים החדשים - אלו תהליכים שדורשים השקעה כספית רבה מצד החברה, והם אף עלולים להיות כרוכים בבזבוז משאבים שלא ניתנים להערכה מדויקת.
גורם חשוב המסביר את המצב בו הזיקה בין העובדים לארגון רופפת והעובדים תמיד נכונים לעזוב את הארגון לטובת הזדמנויות תעסוקתיות אלטרנטיביות הינו מחויבות ארגונית. המשתנה מחויבות ארגונית מתאר בצורה הטובה ביותר את הקשר בין העובד לארגון, משום שהוא מכיל בתוכו הן היבטים התנהגותיים, המבוססים על שיקולי כדאיות, והן היבט של הזדהות ערכית (Mayer, Allen ,1991).
המשתנה מחויבות ארגונית ייבדק הן כגורם לתחלופת עובדים והן כתוצאה לתפיסת העובד את הדימוי הציבורי של הארגון. ההנחה היא שכאשר יש לעובד תפיסה שלילית לגבי הדימוי הציבורי של הארגון, העובד ירגיש הזדהות נמוכה יותר עם הארגון וכך מחויבותו תרד.
מבחינה תיאורטית, נטען שהדימוי הארגוני הינו סך כל הדעות, העמדות וההתרשמויות שיש לאנשים כלפי הארגון והוא מרכיב חשוב של כל תרבות, כל חברה או כל ארגון. הדימוי הארגוני מורכב מתדמית ארגונית, המתייחסת לאופן שבו נתפס הארגון על ידי גורמים חיצוניים לו הנמצאים בסביבתו (יחידים, קבוצות, ארגוניים) ומזהות ארגונית, המתייחסת לאופן שבו נתפס הארגון על ידי גורמים פנימיים בתוך הארגון (עובדים, מנהלים, שותפים, חברים).
לפי גדרון, מהתבוננות על הארגונים במגזר השלישי על פי הפונקציות המרכזיות של פעילותם, עולה כי העיסוק המרכזי של מרביתם הוא הספקת שירותים (גדרון,2003)
ארגוני המגזר השלישי רגישים יותר לסביבתם וזאת בשל אופיים המיוחד, גיוס תרומות ומתנדבים. יש להניח שדימוי הארגון יהיה נתפס ע"י העובדים בארגונים אלו כגבוה יותר.
לפי Dimaggio & Anheier, 1990; Lammers,1990) ) סביבת המלכ"רים נעשית תחרותית יותר ויותר בשנים האחרונות והארגונים משתנים בהתאם. השתנות סביבתית, כמו שינוי בשיטות המיסוד הנהוגות או תנאים תחרותיים, משפיעה על המלכ"ר שמפתח רשתות בינארגוניות ( (Interorganizational network ומפעיל אסטרטגיות צמיחה והישרדות מתוחכמות (אצל לבנסברג-יצחק, 1998).
בשל השינויים הרבים והסביבה התחרותית שבה נמצאים המלכ"רים, ישנה חשיבות עולה לדימוי הארגוני שלהם. דימוי ארגוני של מלכ"ר יכול להוביל להערכה מבחינת המקורות והמשאבים הניתנים לו מן הגופים הרלוונטיים במגזר הציבורי והעסקי. ככל שארגון יהיה בעל דימוי ציבורי חיובי יותר , הדבר יכול לעזור לו בגיוס תרומות ובגיוס מתנדבים וזהו חלק גדול מהוויתו (שם, 1998)
מטרת המחקר היא לבחון את הדימוי הארגוני כמשפיע על מחויבות העובד בארגונים אלו, מבחינת העובדים שהינם מזדהים עם הארגון ואיך הם רואים אותו בעיני החברה יתרום לעובד להרגיש הזדהות רבה יותר ומכאן שירצה לתרום לארגון ולהישאר בו לאורך זמן.

תוכן העניינים:
1. פרק ראשון: בעיית המחקר
1.2 שאלות המחקר
2. פרק שני: סקירת ספרות
2.1 מחויבות ארגונית
2.2 דימוי ארגוני
2.3 תחלופת עובדים
2.4 מקרה הבוחן
3.פרק שלישי: מטרות המחקר
3.1 מטרות המחקר
3.2 השערות המחקר
4. פרק רביעי: שיטת המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 השיטה לאיסוף הנתונים
4.3 כלי המחקר
4.4 אוכלוסיה ומדגם
5. מגבלות המחקר, תרומת המחקר והצעות להמשך המחקר
6. רשימת מקורות
7. נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

המחקר בתחום מחויבות ארגונית עוסק בסוגיות הנוגעות ליחסי העובדים עם הארגון שלהם, כיצד קשרים אלו מכוננים וכיצד הם משפיעים על התנהגות העובד, רווחתו ותרומתו לאפקטיביות הארגון. ואומנם, חוקרים לא מעטים ניסו להציע מודלים להבנת תנאים אלו (וייסנר, 2004).
ההנחה ביסוד השימוש במונח "מחויבות לארגון" היא כי מחויבות לארגון (כמאפיין של הפרט) מבטאת קשר סובייקטיבי של הפרט לארגון בו הוא נמצא וכי קשר זה הוא בעל משמעות מבחינת התנהגויותיו לאורך זמן של הפרט בארגון (Mowday et al 1979 אצל פופר, 1984).
לפי (Kanungo(1982 ,מחויבות לעבודה מוגדרת כדרגה שבה האדם מזוהה באופן פסיכולוגי עם עבודתו ( אצל שניידר, 2005).

תגים:

יסודות · המחקר · התנהגות · ארגונית · מחויבות · עובדים · דימוי · ציבורי · מוטיבציה · ארגון · מגזר · שלישי · התנדבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רמת מחויבות העובד בארגוני המגזר השלישי(הצעת מחקר)", סמינריון אודות "רמת מחויבות העובד בארגוני המגזר השלישי(הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.