היישום אינו מחובר לאינטרנט

תוקפנות בקרב קבוצות: ספורטים - אוהדים

עבודה מס' 067288

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תוקפנות כתופעה המאפיינת הן קבוצות ספורט והן קבוצות אוהדים והקשר בין שתי הקבוצות בהקשר של מאפיין זה.

9,824 מילים ,46 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תחילה, העבודה מנסה להציג את האטיולוגיה של התוקפנות בספורט, תוך התמקדות בגורמים המרכזיים אשר מביאים להתפתחות התוקפנות בקרב שתי הקבוצות: הספורטאים ואוהדי הספורט. בהמשך, העבודה מנסה לבדוק את סוג קשרי הגומלין המתקיימים בין שתי הקבוצות בהקשר של התוקפנות, תוך ניסיון להבין, כיצד תוקפנותה של כל קבוצה מזינה את תוקפנותה של הקבוצה השנייה.
הפרק הראשון בעבודה מהווה סקירה ספרותית למושג תוקפנות כמושג כללי, כאשר הפרקים השני והשלישי מתייחסים לתוקפנות בקרב ספורטאים ואוהדי ספורט. החלק האחרון בעבודה מהווה סיכום ודיון של כל הנושא ובדיקת הקשר בין המשתנים השונים.
בעבודה זו יש התייחסות לתופעות האלימות בקרב ספורטאים ואוהדי ספורט, כאשר העבודה מתייחסת ומציגה דוגמאות בעיקר מתחום ענף הכדורגל, וזאת בשל העובדה כי הספרות המקצועית מציגה מחקרים בעיקר בענף ספורט זה, הן בשל ריבוי האוהדים של הענף ברחבי העולם והן בשל תופעות חברתיות הייחודיות לענף זה.
מתוך עבודה זו עולה כי אכן קיים קשר בין אלימות בקרב ספורטאים ואלימות בקרב אוהדים, כאשר כיוון הקשר נוטה לכך שאלימות הספורטאים הינו גורם משפיע יותר על אלימות בקרב אוהדים, מאשר אלימות אוהדים כמשפיעה על אלימות בקרב ספורטאים.

תוכן ענייניים:
תקציר
פרק 1 תוקפנות- סקירה ספרותית:
1.1 הגדרה ומאפיינים
1.2 תיאוריות מרכזיות
- תיאורית האינסטינקט.
- תיאורית התסכול - תוקפנות.
- תיאורית התוקפנות הנלמדת.
1.3 יריבות בין קבוצות
פרק 2 תוקפנות בקרב ספורטאים
2.1 מרכיב המשחק בספורט
2.2 האלימות המובנית בספורט
2.3 תוקפנות בקרב ספורטאים
2.4 תוקפנות אינסטרומנטאלית ואפקטיבית בספורט
פרק 3 תוקפנות בקרב אוהדים
3.1 אוהדים- הגדרה ומאפיינים
3.2 גורמים אקולוגיים לתוקפנות האוהדים
3.3 אלימות בקרב אוהדים
3.4 תופעות אלימות בקרב אוהדים
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג תוקפנות מכיל בתוכו מגוון רחב של התנהגויות, דבר המקשה על הגדרתו. יתרה מזאת, כל הגדרה מפורטת של המושג תשקף הטיה תיאורית כלשהי מצד הכותב, ולכן עבודה זו תתייחס למושג תוקפנות ברמה הבסיסית ביותר, דהיינו התנהגות תוקפנית כהתנהגות שיש בה שני מרכיבים: כוונה לפגוע והתנהגות פוגענית, בהקשר הזה ניתן ל ציין את החוקר ברון (1977), אשר הוסיף מרכיב נוסף להגדרה והיא הכוונה של הקורבן להימנע מפגיעה.

תגים:

תוקפנות · ספורט · אוהדים · שחקנים · אלימות · חוליגניזם · אלימות · חוליגנים · כדורגל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוקפנות בקרב קבוצות: ספורטים - אוהדים", סמינריון אודות "תוקפנות בקרב קבוצות: ספורטים - אוהדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.