היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיה עסקית בחטיבת תיירות ונופש השייכת לקבוצת "אפריקה ישראל"

עבודה מס' 067287

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת החברה וניתוח האסטרטגיה העסקית.

5,313 מילים ,4 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במסגרת הקורס אסטרטגיה עסקית למלונאות ותיירות התבקשנו לכתוב עבודת מחקר אשר מתבססת על חקר חברה בתחום מלונאות ותיירות וניתוח האסטרטגיה העסקית של אותה חברה. בחרנו בחטיבת תיירות ונופש השייכת לקבוצת אפריקה ישראל.
החברה נוסדה ב- 1992 ועוסקת בהפעלה וניהול של בתי מלון ואתרים תיירותיים, בארץ ובעולם. בישראל, מנהלת החברה את רשת מלונות "הולידיי אין", בנוסף, מנהלת החברה מספר פרויקטים תיירותיים: מרכז הבריאות והנופש "חמי טבריה ספא", מועדון סביון, פארק האטרקציות "עיר המלכים" באילת. כמו כן בבעלות החברה בית הספר למלונאות במכללת הולידיי אין בטבריה המכשיר כוח אדם מקצועי לענף המלונאות, האירוח והמזון.
בעבודה אנחנו נתמקד בעיקר במלונות אפריקה ישראל. בנוסף, ניגע גם במרכז בריאות "חמי טבריה ספא" ובפארק אטרקציות "עיר המלכים" באילת. בחלק הראשון של העבודה נתמקד בתיאור החברה ובאסטרטגיה הנוכחית שלה. ההגדרה של החזון של החברה היא רחבה למדי: חשיבותו של ענף התיירות בכלכלת ישראל וזיהוי הפוטנציאל המסחרי הטמון במרכזיותו הגוברת של "זמן הפנאי" בארץ ובעולם. בחלק השני ננתח את סביבת הארגון שכולל את מודל חמשת הכוחות של פורטר, נראה מיהם מתחריה העיקריים של החברה. בחלק השלישי נבצע ניתוח פנימי של החברה. נראה על פי אלו אסטרטגיות פועלת החברה ונבצע ניתוח SWOT לזיהוי חוזקות וחולשות בסביבה של הזדמנויות ואיומים. לאחר מכן נזהה את האסטרטגיה העיקרית לפיה פועלת החברה. בחלק האחרון של העבודה נבדוק האם האסטרטגיה שלפיה פועלת החברה היא בהתאם לחזון שהיא הציבה לעצמה.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. חלק א'
2.1 אודות החברה
2.2 .הראיה האסטרטגית של החברה
3. חלק ב' - ניתוח סביבת הארגון
3.1 המאפיינים הכלכליים של התעשייה
3.2 הכוחות התחרותיים בתעשייה וחוזקם היחסי
3.2.1 התחרות בין הארגונים בתעשייה
3.2.2 האיום של מוצרים/שירותים תחליפים
3.2.3 כניסת מתחרים
3.2.4 העוצמה היחסית של ספקים
3.2.5 העוצמה היחסית של צרכנים
3.3 הכוחות הגורמים לשינויים בתעשייה והשפעתם
3.4 מיהן החברות החזקות/חלשות ביותר
3.5 מי עומד לעשות מהלך תחרותי בקרוב
3.6 הגורמים הקובעים את ההצלחה בתעשייה
3.7 הסיכויים לרווחיות מעל הממוצע
4. חלק ג'- ניתוח פנימי של הפירמה
4.1 כיצד פועלת האסטרטגיה הנוכחית
4.2 ניתוח גורמים חשובים- SWOT Analysis
4.3 האם מחירי/ עלויות הברה תחרותיים
4.4 מהו המעמד התחרותי של החברה
5. חלק ד'- המלצה לפירמה
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה (4 אתרי אינטרנט)
8. נספח

קטע מהעבודה:

אפריקה ישראל מציגה אסטרטגיה עקבית של התמקדות בהשקעות באזורי ביקוש מרכזיים ובנכסים במיצוב גבוה, הפונים לפלחי שוק בינונים ומעלה והצעת ערך מוסף. האסטרטגיה העסקית של אפריקה מאופיינת ברמת סיכון ניכרת, בשל אופיין המזדמן של ההשקעות ושל ריווחי ההון, ובשל רמת המינוף הגבוהה הנלוות להן. היא גם חודרת לאזורים מתפתחים על בסיס הכרות השוק או שותפויות. היא גם מספקת תמיכה אופרטיבית ופיננסית בכל זרועות פעילות הליבם של החברה, כולל תמיכה בחוב מסוג Non Recourse. כוחה וניסיונה של אפריקה ישראל בתחומי הנדל"ן, השירותים והמסחר, מצד אחד, וההחלטה על הסכם זכיינות עם רשת מלונאית עולמית מובילה בעלת ידע רב, סטנדרטים גבוהים ומוניטין, מצד שני - הם שהפכו את החברה לסיפור הצלחה, כבר מימיה הראשונים.

תגים:

אסטרטגיה עסקית · מלונאות · תיירות · מלונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיה עסקית בחטיבת תיירות ונופש השייכת לקבוצת "אפריקה ישראל"", סמינריון אודות "אסטרטגיה עסקית בחטיבת תיירות ונופש השייכת לקבוצת "אפריקה ישראל"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.