היישום אינו מחובר לאינטרנט

'על הלחם לבדו': מה בין משפחת שוכרי לבין "משפחת המהגרים"?

עבודה מס' 067232

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת קבוצת המהגרים בספר "רק לחם"/ מוחמד שוכרי ובמחקר האקדמי.

2,869 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

"רק לחם" סיפרו האוטוביוגראפי של מוחמד שוכרי נכתב ב-1972, אך תוכנו היקשה על פרסומו בעולם הערבי ולכן רק בשנת 1982 הוא יצא לאור בערבית, לאחר שתורגם לאנגלית (על-ידי פול בואלס) ולצרפתית (על-ידי טאהר בן ג'לון). כמו כן, הספר תורגם ל-15 שפות ומעבר לסערה שעורר בעולם הערבי הוא זכה גם לתהודה עולמית. שוכרי מגולל בספרו את סיפור משפחתו שנאלצה להגר מן הריף שבצפון מרוקו אל טנג'יר בעקבות הלחם, קרי ההישרדות. המסע שלהם לא נגמר בטנג'יר, אלא ממשיך בעקבות הלחם למקומות נוספים. מציאותה של משפחת שוכרי היא חלק ממציאות של מיליוני תושבים במרוקו הקולוניאלית אשר נאלצו לעזוב את כפריהם ולהגר לערים הגדולות. חוויות העוני, רעב, פשע, זנות ובערות שעבר מוחמד הן לא רק בריחה מהמציאות, אלא לעיתים המציאות עצמה.
בעבודה זו אני מתכוון לבחון את קבוצת המהגרים הן מסיפורה האישי של משפחת שוכרי והן את קבוצת המהגרים בכלל. כיצד שני האספקטים משלימים אחד את השני? כמובן שסיפור זיכרונותיו של שוכרי נמצא בקטגוריה של הספרות היפה ולכן ישנה בעיית מהימנות עימו כמקור ראשוני. נוסף לכך ברור שלא ניתן להשליך מסקנות על קבוצה גדולה מסיפורו של אחד, אך עם זאת אנו מאמינים כי ניתן להוציא מן האוטוביוגרפיה פרטים, יבשים פחות מן הנתונים המספריים של המחקר האקדמי, על חיי היומיום של המהגרים. יתרונו של האספקט השני טמון בכך שהוא עוסק בבחינה מדוקדקת יותר של תהליך העיור, הגורמים לו והשלכותיו על כלל קבוצת המהגרים. לדעתי, סינתזה מעין זו בין המחקר האקדמי לבין "רק לחם" תוביל לתמונה רחבה יותר.
אם כך, הפרק הראשון יתאר את מסעו של מוחמד ומשפחתו, מסע הגירה בעקבות הלחם. כמו כן את המציאות היומיומית הקשה של מהגרים. הפרק השני יעסוק בתהליך העיור, מה הוביל לתהליך זה ומה הן תוצאותיו. לבסוף, בפרק השלישי אנסה לחבר בין השניים ולהסיק מסקנות עבור קבוצת המהגרים-קבוצה מושתקת בהיסטוריה המרוקאית.

ראשי פרקים:
מבוא
פרק א - משפחת שוכרי-משפחת מהגרים
פרק ב - תהליך העיור במרוקו-קבוצת המהגרים
פרק ג - מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מוחמד הוא נער ברברי אשר מהגר עם הוריו בעקבות הרעב וחיפוש אחר הלחם. אזור הריף שבו הם נמצאים מוכה רעב, בצורת ומלחמה. "שתוק, אנחנו עומדים להגר לטנג'יר. יש שם הרבה לחם."(1) בטנג'יר המצב אינו טוב יותר והרעב מאלץ אותם לחפש אחר אוכל בפחי הזבל. נוסף על כך, מוחמד חווה טראומה כאשר רואה את אביו מכה את אחיו הצעיר עד מוות. אימו של מוחמד עצובה על מות בנה אך עדיין נשארת נאמנה לבעלה גם בזמן שהוא נאסר על אשמת עריקות מן הצבא הספרדי. הן במהלך תקופת מאסרו והן כאשר הוא משוחרר אימו של מוחמד היא זו שמפרנסת ומצליחה בקושי רב לקיים את המסגרת המשפחתית, אין לחם בטנג'יר ומשם הם ממשיכים לתטוואן(2).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "'על הלחם לבדו': מה בין משפחת שוכרי לבין "משפחת המהגרים"?", סמינריון אודות "'על הלחם לבדו': מה בין משפחת שוכרי לבין "משפחת המהגרים"?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.