היישום אינו מחובר לאינטרנט

קרקעות ערביי ישראל 1950-1976

עבודה מס' 067163

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות והמטרות של מדיניות הפקעת קרקעות ערביי ישראל בשנים 1950-1976 וכיצד באה לידי ביטוי.

19,204 מילים ,18 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו הינה עבודת מחקר עיונית המתבססת על מאמרים, ספרים, מחקרים, בג"צים ומקרי הפקעת קרקעות מציאותיים שארעו במדינת ישראל.
שדה המחקר הינו ערביי ישראל.
התקופה הנבחנת בעבודה זו עומדת על ציר הזמן שבין 1950-1976 לאור העובדה שאלו השנים בהן ניתן לראות מספר מקרים בולט במיוחד של הפקעת קרקעות הערבים בישראל וזאת משום שבשנים אלו מדינת ישראל היתה עדיין ב"חיתוליה" כמדינה עצמאית ריבונית צעירה המפלסת דרכה בין מדינות האזור השואפות להשתלט על שטחה ולמנוע ממנה להמשיך ולהתקיים ובין תושביה הערבים שנותרו בה מאז מלחמת העצמאות.
מעבר להצגת המטרות והסיבות שהביאו את מדינת ישראל לביצוע מדיניות הפקעת קרקעות ערביי ישראל, אציג את החוקים אשר נחקקו במהלך השנים בנושא וכן אציג פסקי דין שדנו בהפקעת קרקעות יחד עם מקרים בולטים של הפקעת קרקעות בישראל שנחרטו עמוק בתולדות מדינת ישראל.

שאלה המחקר: מה היו הסיבות והמטרות של מדיניות הפקעת קרקעות ערביי ישראל בשנים 1950-1976 וכיצד באה לידי ביטוי?
השערתי היא כי במהלך תקופת המחקר קיימה מדינת ישראל מדיניות של הפקעת קרקעות, שהיו בשימוש או בבעלות של ערביי ישראל לצורכי אינטרסים ישראלים, בטחוניים וצביונים כאחד.
טענתי היא כי מדינת ישראל קיימה במשך שנים מדיניות הפקעת קרקעותיהם של ערביי ישראל לצורך תפיסת שטחים אסטרטגים במטרה לשמור על ביטחון המדינה, כמו כן לצורכי הרחבת שטחה הטריטוריאלי המצוי בבעלות יהודית ולצורך שמירת הצביון היהודי במדינה.

ראשי פרקים:
מבוא - רקע היסטורי: אחזקת קרקעות בארץ ישראל 1947-1949.
פרק 1 - אזרחות - מקומה של הקרקע באתוס הציוני ובמדינת ישראל.
פרק 2 - הפקעת קרקעות - הגדרות וחקיקה.
פרק 3 - הפקעת קרקעות - אירועים נבחרים.
סיכום.
נספחים.
ביבליוגרפיה.

הערת מערכת: לא בכל העבודה צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

אזרחות - מקומה של הקרקע באתוס הציוני ובמדינת ישראל
חשיבות האחזקה בקרקע בארץ ישראל קשורה לפני הכל באתוס הציוני.
תחילתה של חשיבות זו נראית לראשונה בשנת 1897 בקונגרס הציוני הראשון בו העלה הפרופסור צבי הרמן שפירא את רעיון הקמת קרן לאומית שכספיה ייאספו מהעם היהודי כולו וייוחדו לרכישתן של קרקעות ארץ ישראל אשר לא יימכרו לעולם אלא יוחכרו לתקופה של 49 שנים.
רק בקונגרס הציוני החמישי בשנת 1901 אושרה הקמתה של קק"ל - קרן קיימת לישראל, ע"פ הרעיון שהעלה שפירא ובו העקרון שהבעלות על הקרקעות שירכשו תהיה של העם היהודי לצמיתות.

תגים:

הפקעות · הפקעת קרקעות · אדמות ערבים · אזרחות · נכסי נפקדים · מיעוטים · מלחמת העצמאות · ציונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קרקעות ערביי ישראל 1950-1976", סמינריון אודות "קרקעות ערביי ישראל 1950-1976" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.