היישום אינו מחובר לאינטרנט

יזמות פוליטית-חוק שמירת הסביבה החופית (חוק הגנת החופים)

עבודה מס' 067150

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היזמים, הסיבות והמתנגדים של חוק "שמירת הסביבה החופית".

1,925 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

יזמות פוליטית הינה פעולה של יחיד או קבוצה המנסה לשנות את המצב הפוליטי אם על ידי שינוי מדיניות ואם על ידי שינוי כללי המשחק הפוליטיים(1). באופן זה יזם פוליטי יכול להיות חיצוני למערכת הפרלמנטארית או פנימי קרי, חבר פרלמנט.
בעבודה זו ננתח את היזמות שהובילה לחוק שמירת החופים תוך היכרות עם תיאוריות מענפי מחקר שונים, בקונטקסט הפוליטי, החברתי, הכלכלי והתרבותי. אנו ננתח את הפעולות האסטרטגיות של היזמות וכיצד פעולותיה מקדמות שינויים מוסדיים תוך כדי פירוט שלבי היזמות.
חוק "שמירת הסביבה החופית", המכונה גם "חוק החופים", נחקק בנובמבר 2004. החוק, שגובש בסוף שנות התשעים ועבר גלגולים שונים עד החוק הנוכחי, לאחר קמפיין ציבורי רחב של ארגונים סביבתיים שונים, נועד לתת מענה לאיום המרכזי על חופי הים התיכון של ישראל, היינו עתודות הבנייה הגדולות לאורך החוף ולחצי הפיתוח והשטחים הגדולים המיועדים לבנייה לאורך החוף, זאת נוכח אוזלת היד של הרשויות להגן על הסביבה ועל האינטרס הציבורי מפני לחצים של כרישי נדל"ן, חברת החשמל, צה"ל ואחרים, הפועלים בעיקר עם ראשי ערי החוף אשר מעוניינים לפתח את עריהם, גם על חשבון משאבי הטבע.
זה מספר שנים מתלוננים הארגונים הירוקים על כך שתוכנית המתאר הארצית (תמ"א) 13 לחופי הים התיכון, אינה מצליחה לספק לחופים את ההגנה המתאימה. התוכנית אושרה אמנם ב-1983, אך כבר בשנות ה-90 גברו לחצי היזמים, ואלה החלו לבנות מרינות בעלות עורף נדל"ני גבוה, ופרויקטים רבים למגורים במסווה של דירות נופש. תוכנית המתאר הפכה לבסיס למאות בקשות לשינויים נקודתיים, שכולם מחבלים בחופים.

קטע מהעבודה:

פרשות כגון: המרינה בהרצליה, סי אנד סאן, מגדלי חוף הכרמל, סול מרין וכד' גרמו לחציית קו אדום בקרב ארגוני איכות הסביבה אשר תפקדו כ"סוכני שינוי" והציפו בעיה זו בקרב הציבור הן בתקשורת והן בהפגנות ועצומות , דבר אשר עורר תחושה של צורך בשינוי בקרב הציבור , היזמים ניצלו את המשבר שבו החריפה בעיית ניצול משאבי החוף וההעדר האכיפה בנושא והעלו את בולטות ודחיפות הנושא ע"י שינוי העדפות הציבור (תקשורת ,הפגנות וכד') ורתמו את הציבור למטרותיהם(5). יוזמה זו הנה יוזמה פנימית (שינוי בתוך המערכת) המשתמשת בכלים הפוליטיים הקיימים על מנת לקדם את מטרותיה שהן: (1) להגן על הסביבה החופית ואוצרות הטבע והמורשת שבה, לשקמם ולשמרם כמשאב בעל ערכים ייחודים וכן למנוע ולצמצם במידת האפשר פגיעה בהם.

תגים:

יזמות פוליטית · חוק הגנת החופים · מדיניות ציבורית · קיימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יזמות פוליטית-חוק שמירת הסביבה החופית (חוק הגנת החופים)", סמינריון אודות "יזמות פוליטית-חוק שמירת הסביבה החופית (חוק הגנת החופים)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.