היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות הגרעין של ישראל

עבודה מס' 067143

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מדיניות הגרעין של ישראל (רקע והיסטוריה) כחלק ממדיניות החוץ הכוללת של ישראל ,תוך התייחסות לתיאוריות, תפיסות עולם וגישות שונות בפוליטיקה וביחסים בינלאומיים.

4,331 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

כל אומה מפתחת לעצמה, בדרכה שלה, את תפיסותיה הביטחוניות. תפיסות אלו משקפות את הדימויים המקובלים עליה לגבי מצבה הביטחוני, לגבי האפשרי והבלתי אפשרי לביצוע באמצעים צבאיים ולגבי המוסר של השימוש בכוח. כלומר, אילו מטרות מצדיקות יציאה למלחמה.
עקרונית, ניתן להבחין בין שתי תפיסות ביטחוניות, שכל אחת משקפת דעה שונה לגבי הערכת המצב ה"אפשרי" וה"מותר" (לניר.צ.,1992, עמ' 11).
בעבודה זו אבחן את נושא מדיניות הגרעין של ישראל, תוך עמידה על ההבדלים בין התפיסה הרואה המצאות נשק גרעיני כגורם המערער את היציבות באיזור ומעלה את הסכנה לפריצת מלחמות גרעיניות-תפיסה ליברליסטית, לבין התפיסה הרואה המצאות נשק גרעיני כגורם מגביר יציבות איזורית ע"י יצירת "מאזני אימה" מקומיים, המגבילים את הסיכוי למלחמות גרעיניות - תפיסה ריאליסטית. חקירת תפיסות אלו, תוך מתן דוגמאות מההיסטוריה ומציאת ההבדלים ביניהן תסביר לנו מי מהתפיסות מקבלת אישוש במקרה הישראלי (אם בכלל), תוך התחשבות באופציה של חימוש גרעיני במדינות מזרח תיכון שונות,וההשלכות מכך.

תוכן עניינים:
1. הדילמה בין ריאל פוליטיק למוסר
2. התפיסה הסיכולית מול תפיסת קלואזביץ-תפיסות ביטחונית,צבאיות ומדיניות שונות
3. הגרעין הישראלי-רקע
5. עמימות- יתרונות וחסרונות
סיכום
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישנן שתי גישות שונות לראיית המציאות ( המקומית והבינ"ל ) , וישנה דילמה מה חשוב יותר ממה, ואיזו גישה מתאימה יותר ונכונה יותר. במדיניות החוץ של ישראל, הדילמה היא כפולה כיוון שישראל קמה על רקע אחר, השואה, שמחייב בידול מהגויים ומוסר ("אור לגויים"), כלומר, ישנו צורך לנטייה כלשהי "על הנייר" לגישה המוסרית יותר בפוליטיקה ובמדיניותה של ישראל בתחומים שונים.
הגדרות:
1. הגישה הליברלית- אמונה באדם. בני האדם הם טובים מטבעם ושוחרי שלום. ישנו דגש על הפן המוסרי- המוסר הוא אוניברסאלי וגובר על הכל , כולל פוליטיקה. ישנה נטייה למניעת "הכוונת יתר" של המדינה ודגש על הגנת האזרח. הליברליזם מבין שיש רוע בעולם ,אך הוא נובע לא מטבעו של האדם, אלא בגלל ה"מוסדות הרעים" שמכריחים את האדם לפעול לא לפי המוסר (למשל: אדם מתגייס לצה"ל מחובתו האזרחית ושם "נאלץ" להרוג אדם אחר בניגוד לטבעו ).

תגים:

גרעין · מדיניות · חוץ · מדעי · המדינה · פוליטיקה · יחסים · בינלאומיים · אטום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות הגרעין של ישראל", סמינריון אודות "מדיניות הגרעין של ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.