היישום אינו מחובר לאינטרנט

האישה המזרחית החדשה בסרט "אביבה אהובתי"

עבודה מס' 067040

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התהליך שעשתה האישה המזרחית בעבר מול ההווה עפ"י הסרט "אביבה אהובתי".

9,261 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו בכוונתי לבחון את נושא העדה המזרחית ושינוייה בתרבות הישראלית במרוצת השנים, על מנת להציג את הנתונים אני אשתמש בסרט "אביבה אהובתי" כדי להציג את האישה מזרחית החדשה שנוצרה. אם כן, שאלת המחקר שלי בעבודה זו הינה כיצד מוצגות נשים מזרחיות בסרט "אביבה אהובתי".

הספרות אותה הצגתי בפרק סקירת הספרות, מתייחסת למספר נושאים. ראשית, בחרתי להציג את נושא יחסי רוב ומיעוט בתקשורת על מנת להמחיש את מצב החברה הישראלית לנוכח שוליים ומרכז, באמצעות התייחסות למשנתם של מספר חוקרים בנושא זה כגון : גריים טרנר ואלי אברהם אשר במאמרם מסבירים כיצד אמצעי התקשורת עושים שימוש בכוחם על מנת להרחיב את השסע הקיים בין יחסי רוב ומיעוט. בפרק הבא, התייחסתי לסוגיה עדתית בישראל ובתקשורת הישראלית כדי להראות את התייחסותן של תרבויות שונות לחברה הישראלית ועל כך נעזרתי בחוקרים כגון: יוסי יונה, יהודה שנהב ואלה שוחט. בפרק האחרון בסקירת ספרות בחרתי להתמקד בנושא מגדר ועדה בישראל ובתקשורת כדי להראות את ההבדלים בין גברים לנשים מזרחיים ע"י הצגת מאמרם של החוקרות : אלה שוחט, ויקי שירן ונורית גרץ.

בעקבות הסקירה הספרותית בחרתי לבחון 5 סצינות מתוך הסרט "אביבה אהובתי" באמצעותן לנסות לזהות את השינויים שחלו באישה המזרחית, ערכתי ניתוח פרדיגמטי, כלומר ניסיתי לזהות את מבנה העומק בטקסט, האידיאולוגיות והערכים החברתיים המצויים בו (כהן 2001)
בנוסף, השתמשתי בשיטת הניתוח הסמיוטי (בארת', 1957), כלומר התייחסתי הן לדימוי החזותי והן למילולי בכל קטע, ותיארתי את הקטעים ב"תיאור גדוש" (גירץ, 1990), כלומר תיארתי כל קטע בניתוח תיאור מאד מפורט המתייחס לשלל מרכיביו.

מהממצאים שהצגתי ניתן לראות בסרט "אביבה אהובתי" את הערכים והנורמות שהשתנו בחברה הישראלית ובינהם: האישה יוצאת לעבוד בעוד שהגבר נשאר בבית ותומך במשפחה, האישה כיום יותר עצמאית ובעלת בטחון עצמי גבוה משנים קודמות ובסרט זה מתבטא ביכולת שלה לנהל את משק הבית לבדה ובו זמנית לעבוד במשרה מלאה, לתמוך באופן נפשי בכל הדמויות הסרט וכדומה.
הממצאים עולים בקנה אחד עם מרבית הספרות שנסקרה, שאכן תואמת את רוב הממצאים והמסקנות שעלו מהן, אך יתרה מזאת הסרט מראה ערכים שעדיין לא השתנו בהתאמה לאישה המזרחית החדשה, למרות השינויים ניתן לראות שאביבה דואגת למשפחה ובמיוחד לבעיותיהם של ילדיה.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית:
- יחסי רוב ומיעוט בתקשורת
- סוגייה עדתית בישראל ובתקשורת הישראלית
- מגדר ועדה בישראל ובתקשורת
שיטת ושאלת המחקר
הצגת חמש הסצינות
סיכום
דיון
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בפרק 12 בספר הקורס "תקשורת כתרבות" חלק ב' יחידה 12, מאמרו של גריים טרנר - ע"מ 471, שמדבר על "אידיאולוגיה אשר מתפקדת כמכשיר לייצוג כוזב של המציאות הממשית ולהסוואת כל מאבק פוליטי", טרנר טוען שאמצעי התקשורת עושים שימוש בכוחם כדי "לסמן אירועים בדרך מסוימת" ז"א להראות צדדים שונים למה שבאמת קרה, ומדגיש שכוח האידיאולוגיה נתון תמיד לערעור ותחרות : היא הופעת לזירת מאבק ופרס שיש לזכות בו והיא הקניין הבלעדי של קבוצות חזקות ודומיננטיות בחברה היומיומית. טרנר בנוסף טוען כי שליטותם של מערכים מסוימים הובטחה לא כתוצאה מכפייה אלא כתוצאה מהנגה תרבותית ז"א שהתקשורת מכתיבה לנו את יחסי רוב ומיעוט ע"י כך שהיא לעיתים מסלפת את המציאות הקיימת.

תגים:

שיווין · משפחה · אפליה · אשכנזים · מול · מזרחים · נשים · גברים · מין · סטריאוטיפים · יחסי · שולים · ומרכז · מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האישה המזרחית החדשה בסרט "אביבה אהובתי"", סמינריון אודות "האישה המזרחית החדשה בסרט "אביבה אהובתי"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.