היישום אינו מחובר לאינטרנט

המערכת המפלגתית בישראל כביטוי לשסעים בחברה - מפלגת ש"ס 1984-1988

עבודה מס' 067035

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניסיון להדגים את סוגיית המערכת המפלגתית בישראל כביטוי לשסעים בחברה תוך התמקדות במפלגה ש"ס.

3,742 מילים ,19 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

"אחינו בני עדות המזרח נרמסו, הושפלו עד עפר והפכו לחוטבי עצים ושואבי מים. אם ש"ס לא תרפא מצב זה, הוא יימשך עוד מאה שנה. אנחנו לא גזעניים אנחנו רק אומרים את האמת. דוד לוי הפיח רוח של תקווה בעדות המזרח. אנחנו מיהרנו לומר שנתמוך בו לראש ממשלה. נו, ומה יצא לנו מכל הדברים האלה? לבסוף הם רק דאגו לכיסא, רק למטרות שלהם, ושכחו את כל ההבטחות. אין מי שידאג לעדות המזרח חוץ מש"ס" (רהט, 1998: 325).

אלו היו מילותיו של אריה דרעי בכנס פתיחת מערכת הבחירות של ש"ס בה השתתפו אלפי פעילים נלהבים באולמי "אפיריון" בירושלים ב 27 מארס 1996.

החברה הישראלית בה אנו חיים כיום רבת שסעים. לאחרונה הוחרפו השסעים והועמדו במרכז השיח הציבורי והאקדמי. השימוש שעשה אריה דרעי במושגים כמו "אחינו בני עדות המזרח נרמסו, הושפלו" משקפים את עומק השסע העדתי שהוא אחד משסעי החברה בישראל.
רעיון ה"כור היתוך" שאפיין את השנים הראשונות של המדינה, הוחלף בשסעים חברתיים רבים.

מטרת עבודה זו לנסות ולהדגים את סוגיית המערכת המפלגתית בישראל כביטוי לשסעים בחברה.
עבודה זו תתמקד בתנועת ש"ס (כמקרה בוחן) כמערכת מפלגתית המבטאת שסעים בתקופת הקמתה תוך התמקדות על תקופת כהונתה הראשונה בדגש על שנת 1984 ועד 1988.
עבודתנו מתחלקת לשני פרקים עיקריים :
פרק תיאורטי: שיכלול מספר מושגים בסיסיים כגון: "מפלגות" ו"שסעים".
פרק יישומי: בו נציג את מפלגת ש"ס והרקע להקמתה, צמיחתה ונתמקד בשלושה שסעים מרכזיים אשר ש"ס ביטאה יותר מכל: דתי, עדתי ומעמדי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק תיאורטי
1. מפלגות
ו.א. הגדרת מפלגות
1.ב. תפקידי המפלגה
1.ג. מערכת מפלגתית
1.ד. סוגי וסיווגי מפלגות
2. שסעים
פרק יישומי
מערכת המפלגות בישראל
ש"ס כמקרה בוחן

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

את המפלגות ניתן למיין ולהבחין על פי מפלגות ייצוג ואינטגרציה:
מפלגות אינטגרציה - היא מפלגה אידיאולוגית שאינה מסתפקת בפעילות פוליטית במובנה הצר אלא פעילה גם בתחומי הכלכלה, חברה, תרבות,חינוך ומנסה לחזק את זיקתם של חבריה ואוהדיה למפלגה באמצעות תנועות נוער מפלגתיות, הוצאת עיתונים, מועדוני חברה ובתי אבות מפלגתיים. (נויברגר, 1991 : 15). אשר כהן (2001 :94) הגדיר את מפלגת האינטגרציה כמפלגת המון: אשר מאופיינת ברמת מיסוד גבוהה, כוללת מנגנון פעילים מסועף ומושם בה דגש בגיוס חברים. פעילותה מתקיימת כל השנה ולא רק לפני בחירות. כמו כן המפלגה פועלת במישורים רבים של החיים כגון: חינך, תרבות, רווחה וכדומה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המערכת המפלגתית בישראל כביטוי לשסעים בחברה - מפלגת ש"ס 1984-1988", סמינריון אודות "המערכת המפלגתית בישראל כביטוי לשסעים בחברה - מפלגת ש"ס 1984-1988" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.