היישום אינו מחובר לאינטרנט

קרנות גידור

עבודה מס' 066998

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת אפיק ההשקעה של קרנות הגידור, בהתבסס בעיקר על נתונים מארה"ב; סוגי קרנות הגידור השונות ואסטרטגיות ההשקעה המיוחדות שלהן.

4,092 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעשורים האחרונים אנו עדים לתהליך צמיחתם המאסיבי של שווקי ההון בעולם בכלל ובישראל בפרט. צמיחה זו מלווה בעליה ברמת מורכבותם של השווקים ומצריכה פיתוח של מכשירים פיננסים חדשים, המציעים דרכים מתוחכמות יותר להשקעת ההון. אחד המונחים שקולם הולך וגובר בקרב הציבור הרחב בשוק האמריקני, הינו קרנות הגידור. בעשור האחרון היינו עדים לכניסה מואצת גם של הגופים המוסדיים לתחום זה, ולמעשה בשלוש השנים האחרונות תעשיית קרנות הגידור נחשבת למגזר הצומח ביותר בשוקי ההון הבינלאומיים. לראיה, בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2004, קרנות הגידור משכו השקעות בסכום עתק של 107 מיליארד דולר. לאחרונה, אף בישראל, אנו עדים לביקוש גובר מצד ציבור הלקוחות ומחלקות ה-Private Banking בבנקים, לאיתור מוצרי השקעה מבוססי קרנות גידור.

על אף שהיקפן גדל בצורה אקספוננציאלית בעשור האחרון, קיים עדיין הרושם שהמונח מוקף בהילה של מסתורין, ושמועות על הזדמנויות, יצירתיות ועל חדשנות נישאות באוויר. ההבטחות שבפיהן מדברות על תשואות אבסולוטיות חיוביות גבוהות ותנודתיות נמוכה, הפחתת החשיפה הבלעדית לשוק האמריקאי, סיכון נמוך בהשוואה לאפיקים אחרים על ידי שמירת מתאם נמוך למדדים הסטנדרטיים, ומיני הבטחות נוספות. יחד עם זאת, בצלם של הדיווחים אודות הישגיהן המפוארים של קרנות הגידור, מתחבא גם אלמנט הסיכון, שאין להקל בו ראש, כפי שניתן ללמוד מהתמוטטות קרן הגידור LTCM הענקית בשנת 1998. אירועים כאלה מוכיחים שיש לשקול בזהירות השקעה בקרנות גידור ולבחון לעומק את אופי ההשקעה, והאם הוא מתאים לפורטפוליו המבוקש.

בעבודה זו אפרט את היחוד והחידוש ברעיון ואציג סקירה מקפת של שוק קרנות הגידור בימינו. כמו כן, אבחן את דרכי פעולתן של קרנות הגידור ואעמיד אותן במבחן כנגד פרמטרים כלכליים. לסיכום אבקש לבחון האמנם קרנות הגידור מהוות אפיק השקעה אלטרנטיבי כדאי, מהן התשואות המצופות, ומהו הסיכון הכרוך בכך.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק I - הגדרה ומאפיינים
פרק II - תעשיית קרנות הגידור כיום
פרק III - ניתוח והשוואת מדדים
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

עקרונותיה של קרן הגידור, כפי שנכתבו לראשונה על ידי אלפרד וינסלוו ג'ונס, הנחשב לחלוץ בתחום, המקים של קרן הגידור, הינה כדלקמן:
1. על הקרן למכור בשורט בכל זמן.
2. על הקרן להשתמש במינוף.
3. מנהל הקרן יקבל שכר של 20% מכל הרווחים.

מאז הקים ג'ונס את הקרן הראשונה בשנת 1949 ועד היום, הלך המונח והתרחב והשתכלל רבות. קשה כיום לצייר קו, אשר יתחום את המונח "קרנות גידור", אולם ניתן לומר בצורה כללית כי קרנות גידור הוא שם גורף למכשירים פיננסיים, שמטרתם המוצהרת היא להביא לתשואות אבסולוטיות חיוביות. כלומר, בניגוד לקרנות הנאמנות אשר שומרות על מתאם חיובי גבוה כלפי הממדים הרלוונטים ורואות כהצלחה תשואה אשר גבוהה יותר יחסית למדד, קרנות הגידור מתימרות לשמור על מתאם נמוך לשווקים המסורתיים, ולהביא לתשואה חיובית בכל תנאי שוק. זאת על ידי פריצה מהגבולות הישנים הנהוגים במכשירים כגון קרנות נאמנות בסגנון של 'קנה והחזק', ושימוש באסטרטגיות השקעה מגוונות הדורשות ידע מקצועי רב.

תגים:

השקעות · כלכלה · קרנות · נאמנות · נגזרים · פיננסים · סיכון · השקעה · אפיק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קרנות גידור", סמינריון אודות "קרנות גידור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.