היישום אינו מחובר לאינטרנט

אאודוקסוס והספרות הקונצנטריות

עבודה מס' 066995

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המודל התיאורטי שנתן אאודוקסוס לתנועת כוכבי הלכת על פירושיו השונים.

6,786 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

השמיים וכוכביהם היו מאז ימי קדם לגורם משמעותי בהתפתחות האנושות. הבנת מקומו של האדם ביקום, והבנת אופן פעולתו של היקום היו לחידות נסתרות עם תשובות שונות ומשונות. ההתעניינות האסטרונומית שבימי הבבלים הובילה לתרגום תופעות שמימיות כמניע של תופעות יבשתיות, דבר שיצר צורך בנתונים מדויקים של תופעות אסטרונומיות, בכדי להגדיל את יכולת החיזוי לתופעות הארציות. היוונים לעומתם לא הסתפקו בנתונים יבשים, אלא ניסו להבין איך עובדת מערכת הכוכבים, בכדי שיוכלו להבין מדוע היא עובדת כך. לשם כך החלו בימי יוון העתיקה לנסות ולבנות מודלים תיאורטיים, המשמשים לתיאור מערכת כוכבי הלכת השמש והירח. המודלים הללו ניסו לענות על שני צרכים. הראשון היה לחזות במדויק את מיקום התופעות של כוכבי הלכת ואת מסלולם על פני כוכבי השבת. השני היה כאמור, רצון עז לבנות מערכת כזו שגם תיתן הסבר הגיוני,ולא רק מתמטי, לצורה בה הדברים עובדים באמת.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. אאודוקסוס האיש
3. המערכת של אאודוקסוס - פירושו של שיפארלי
3.1. הירח -
3.2. השמש -
3.3. כוכבי הלכת -
3.4. תיאוריה מול עובדות -
4. הפרוש האלטרנטיבי
4.1. מטרת השימוש בספרה הרביעית של כל כוכב
5. ההיפופדה
5.1. תפקיד ההיפופדה אצל אאודוקסוס
5.2. ההיפופדה - במבט על העובדות האסטרונומיות
6. היתרונות האסטרונומיים בפירוש האלטרנטיבי לעומת זה של שיפארלי
7. סיכום ותהיות

קטע מהעבודה:

אחד האסטרונומיים הראשונים שניסו לבנות מערכת כזו שתתאר את תנועת הכוכבים במדויק היה אאודוקסוס. הוא בנה מודל תיאורטי של מערכת ספרות קונצנטריות, אשר היווה בעצם ניסיון ראשון להביא הסבר לעולם התופעות על ידי מודל מדעי. כאשר באים לפרש את המודל של אאודוקסוס נתקלים בבעיה רצינית, והיא, שלא נשאר כל זכר לכתביו המקוריים של אאודוקסוס. ההתייחסויות היחידות של אסטרונומים מאוחרים יותר למודל הזה מצויות בכתביו של אריסטו ובהערות של סימפליסיוס. פירושים שונים נכתבו על מודל זה, על סמך הכתובים הנוגעים לו, כאשר הפירוש ה"מקובל" ביותר היה פירושו של שיפארלי משנת 1877. הבעייתיות של פרוש זה היא הטקסטים המעטים עליהם הוא נסמך, כמו גם האמביוולנטיות של הכתובים הללו. הפרוש השני אליו אתייחס הוא של יעבץ(1), פרוש זה הוא פרוש אלטרנטיבי לפירושו של שיפארלי, המנתח את הטקסטים מנקודת מבט שונה. בעבודתי זו אנסה לעמוד על ההבדלים בין הפרושים הללו, על יתרונותיו של כל אחד מהם ועל חסרונותיו.

תגים:

תנועת כוכבים · מדע

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אאודוקסוס והספרות הקונצנטריות", סמינריון אודות "אאודוקסוס והספרות הקונצנטריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.