היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיקולי עלות מול ועלת בתופעת התרמילאות

עבודה מס' 066984

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הנורמה החברתית של תופעת התמילאות כשיקולים כלכליים של עלות מול תועלת.

4,827 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

החל משנות ה-80 ועד ימינו הולכת וגוברת נטיית צעירים ישראלים, בדרך כלל לאחר שירותם הצבאי, לנסוע לטיול ממושך בארצות עולם שלישי במזרח הרחוק או דרום אמריקה. בעבר רק מעטים נסעו לטיול שכזה ונחשבו חלוציים ומורדים במוסכמות חברתיות ואילו בימינו יש הרואים בטיול עוד אחת מהמסגרות הקבועות במסלול חייו של צעיר ישראלי.
סוציולוגים ואנתרופולוגים חקרו תופעה זו (להלן: תופעת התרמילאות) בעבר אך בעבודה זו נסקור את תופעת התרמילאות מהפן הכלכלי שלה. מאמרים פורצי דרך כגון "The theory of social custom, of which unemployment may be one consequence" (Akerlof, 1980) התווספו לכלכלה הניאו קלאסית ויצרו כלכלה שמתחשבת בהשפעות חברתיות על מודלים כלכליים והראו כי פתרון קלאסי כלכלי לא נותן הסבר לכל התופעות הקיימות במשק. להערכה חברתית יש עלות כלכלית עבור הפרט והשפעה על בחירת הפרט אם לקיים נורמות חברתיות או לא. גם המאמר "A theory of conformity" (Bernheim, 1994) עסק בחשיבות שמייחס הפרט לסטאטוס החברתי בבחירותיו. בשונה מ- Akerlof מאמר זה עוסק בהיווצרותה של הנורמה (ולא מניח כי הנורמה קיימת ולאור זה בוחן את המשכיותה). מאמר שלישי שנסקור יהיה "What sustains social norms and how they evolve? The case of Tipping" (Azar, 2003). מאמר זה עסק גם כן במודל שמראה את נורמת מתן טיפים מהפן הכלכלי. נסקור מודלים אלו אשר התייחסו להשפעה של נורמות חברתיות על הפרט ובחירותיו, ולאורם נציג מודל שלנו אשר יסביר את קיום תופעת התרמילאות הישראלית והפיכתה לנורמטיבית וינתח שיקולי עלות מול תועלת בבחירתו של הפרט אם לקיים את הנורמה או לא

תוכן העניינים:
- תקציר
- תופעת התרמילאות כנורמה חברתית
- שילוב הנורמות החברתיות בכלכלה
- מודלים כלכליים המשלבים השפעות חברתיות
מודל 1
מודל 2
מודל 3
- המודל של תופעת התרמילאות
הנחות המודל
פונקצית התועלת
שינויים בגורמי המודל
שיווי משקל
- סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נורמות חברתיות העסיקו רבות סוציולוגים ומשפטנים אך ניתן להתייחס אליהן גם בפן הכלכלי. במשך שנים לא הייתה הסכמה בקרב כלכלנים על השפעת אינטראקציה חברתית על הכלכלה. עם התפתחות התיאוריות הניאו-קלאסיות במאה ה-20 שהביאה לדיון בשיווי משקל תחרותי היו מצבים בהם לא נמצא פתרון כלכלי אופטימאלי ללא התייחסות להשפעות חברתיות ולכן נוסף למשוואה גורם חיצוני של השפעות חברתיות על מודלים כלכליים. (Manski, 2000).

תגים:

נורמות חברתיות · מוסכמות חברתיות · טיול אחרי צבא · הודו · דרום אמריקה · תרמילאים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיקולי עלות מול ועלת בתופעת התרמילאות", סמינריון אודות "שיקולי עלות מול ועלת בתופעת התרמילאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.