היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין ויסות רגשי בגיל הגן למערכת העצבים האוטונומית

עבודה מס' 066938

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר שבין יכולת הויסות הרגשי של הילד בגיל הגן לתפקוד מערכת העצבים האוטונומית שלו, ובפרט למדדים של קצב הלב.

4,816 מילים ,59 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

ויסות רגשי הוא התהליך שבו הפרט משפיע על הרגשות שהוא חווה ועל הביטוי שלהם. תהליך זה עשוי לכלול שינויים במשך הרגש, בעוצמתו, ובתגובות התנהגותיות, קוגניטיביות, או פיזיולוגיות המתלוות לרגש. היכולת להגיב רגשית ולווסת את התגובה הזו קשורה גם לתהליכים פיזיולוגיים ומספר מדדים של מערכת העצבים האוטונומית, בראשם ה-Heart Period וה-Vagal Tone, נמצאו קשורים ליכולת זו. במחקר זה נבחן הקשר שבין הויסות הרגשי לבין מדדי מערכת העצבים האוטונומית, כאשר ההשערה הייתה כי רמת בסיס נמוכה יותר של VT תהיה קשורה לויסות רגשי טוב יותר. על מנת לבחון את ההשערה, העברנו ל-121 ילדי גן משחק מחשב אשר בחן את רמת הויסות הרגשי שלהם, במדידה תוך-נבדקית, וקצב הלב שלהם נמדד בזמן מנוחה. בהתאם להשערה, נמצא קשר בין יכולת לויסות רגשי למדדי מערכת העצבים האוטונומית, ובנוסף נמצא הבדל בין המינים בהקשר זה. נראה כי קשר זה עשוי לתרום להבנת ההבדלים הבינאישיים בהתנהגותם של ילדים. עם זאת, יש עדיין מקום לבחון כיצד קשר זה מתהווה ואילו משתנים משפיעים עליו. נראה שמין וגיל הם משתנים שכדאי לבחון בהקשר זה.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
שיטה
נבדקים
כלים
קצב לב
תוצאות
דיון
ביביליוגרפיה

הערת מערכת: כלי המחקר (משחק מחשב, שאלונים) אינם מצורפים לעבודה.

קטע מהעבודה:

תיאוריות רבות התפתחו סביב הנושא של רגשות. למרות שאין קונצנזוס לגבי ההגדרה של רגש, על פי התיאוריות המקובלות בתחום, החולקות השפעה ניאו-דרוויניסטית, רגשות הם נטיות תגובה ביולוגיות שהתפתחו בבני אדם בגלל הערך ההישרדותי שלהן. למעשה, הרגשות הם סוג של מערכת תגובתית מהירה ומקיפה, שמקנה משמעות לרצף החוויות ;אלו הם הכלים באמצעותם אנו מעריכים חוויות ומתכוננים לפעולה בסיטואציות שונות (Cole et al., 2004).
רגשות ממלאים תפקיד חשוב בחייהם של אנשים. הם מסייעים לאנשים להגיב בצורה מתאימה לדרישות הסביבה, וכן להתמודד עם אתגרים, מעברים ומשברים. לאופן שבו אנשים מווסתים רגשות יש השפעה מהותית על הסתגלותם בטווח המיידי והרחוק (Westphal & Bonanno, 2004).

תגים:

ויסות · רגשי · מערכת · עצבים · אוטונומית · קצב · vagal · tone · ילד · גיל · רגשות · פסיכולוגיה · התפתחותית · פסיכוביולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין ויסות רגשי בגיל הגן למערכת העצבים האוטונומית", סמינריון אודות "הקשר בין ויסות רגשי בגיל הגן למערכת העצבים האוטונומית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.