היישום אינו מחובר לאינטרנט

פסקי זמן וטקס חתונה (תרגיל)

עבודה מס' 066935

מחיר: 60.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות תמציתית על החתונה כ"פסק זמן".

1,092 מילים ,6 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עפ"י הויזנגה (1996), "פסק זמן" הוא מצב בו האדם מתנתק מהמציאות היומיומית שלו ומתחבר לדת שלו, ללאום שלו או לתרבות אחרת. לטקסים שאנו עוברים בחיינו יש מערכת כללים שונה ממערכת כללי היומיום, מערכת שמאפשרת לאדם להתחפש ולהיות מישהו אחר.
הוזינגה טען שצריך להתייחס לפסק זמן כאל משחק מאחר ובמשחק הפרט חווה התנתקות, יציאה מחיי השגרה ועושה פעולות אחרות. המשחק מתנהל במסגרת זמן מסוים, יש לו קצב משלו וכל משחק מתנהל ומתקיים במקום מוגדר ומסוים, בדיוק כמו פסק הזמן.
"חתונה" היא אכן פסק זמן עפ"י הכללים של הויזנגה: הטקס מתקיים במקום מיוחד ושונה, יש לטקס זמן מוגדר, יש לה התחלה וסוף והפרטים המשתתפים בטקס פועלים בצורה שונה מאשר בחיי השגרה.

קטע מהעבודה:

לפני המרוץ בדרך לחופה מציעים גורמים שונים אפשרויות לבני הזוג לקחת פסק זמן ולהעניק לעצמם את האפשרות ללבן ולעבד את משמעות החוויה אשר בפניה הם עומדים וכדי להעמיק את היכרותם עם תכני, סמלי ומנהגי הטקס, לדון בחשיבותו כטקס מעבר ושינוי בחייהם האישיים והזוגיים.
תבורי (2000) מחזק את הטענה ואומר שכיום מיוצגים שירותי דת אלטרנטיביים באופן מאוד בולט בקמפיינים פרסומיים. יש תקווה שזוגות אשר משתתפים בטקסים כאורחים, ישקלו טקס ליברלי לעצמם כשיחליטו להינשא.

תגים:

השכלה · הויזנגה · טרנר · טקס · מעבר · לימינאלי · פסק · זמן · דתי · שבת · תקשורת · תרבות · פנאי · ישראל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פסקי זמן וטקס חתונה (תרגיל)", סמינריון אודות "פסקי זמן וטקס חתונה (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.