היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיצוב שיווק וניהול שירותים - מוצרים ירוקים כגורם לשרות הבונה יתרון תחרותי

עבודה מס' 066877

מחיר: 459.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מאמרים רחבה ובחינת תהליכים שביצעה קבוצת מנא"י.

5,521 מילים ,30 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

גידול באוכלוסיית העולם, שימוש הולך ומתגבר במשאבי טבע מתכלים, תעשיה מתפתחת ומזהמת, זיהום אויר ופגיעה ישירה באוזון כל אלה ועוד יצרו חשש כי ללא בלימת התופעה לא יצליח הטבע להתגבר על החסרים שנוצרו, שוחרי איכות הסביבה ארגונים ירוקים ומוסדות עולמיים נרתמו לעשות למען עולם נקי וטבעי יותר, פרסמו ויצרו מודעות בקרב הצרכנים בעולם לחומרת המצב והדגישו את יכולת הצרכנים לשנות הרגלים של צריכה ותפיסה ובכך ישפעו על יצרנים מזהמים, התוצאות החלו לקרום עור וגידים ויצרנים רבים זיהו הזדמנות עסקית לייצור מוצרים ירוקים לצד מענה לדרישות השוק, לצד מתן שירותים מבודלים ללקוחות, ייצור מוצרים מחומרים טבעיים אשר גם בסיום השימוש בהם יהוו חומר גלם חדש ויחזרו לקווי ייצור ואת שאר הפסולת שאינה ניתנת למחזור תיטמן אך לא תזהם את מי התהום והקרקע.
עבודה זו תעסוק בתאגיד מנא"י ובחברות נייר חדרה ואמניר, מנא"י מחלוצות המוצרים הירוקים בישראל ובעלת קבוצת חברות אשר הבולטות בהן בתחום הייצור הירוק ואיכות הסביבה הן:
נייר חדרה- יצרנית נייר ומזהמת מהגדולות בתעשייה.
אמניר- חברה לפינוי ולמחזור פסולת מוצקה לתעשיית הנייר, הפלסטיק והזכוכית.
עבודה זו בעיקרה תעסוק בשינויים האסטרטגיים שיווקיים ותפעוליים שהחברות עשו לצורך יישום הטרנד והפיכתו לחזון.
ע"ב מחקרים שנעשו בעולם ניכר כי ארגונים בעולם שהצהירו על ביצוע מהלכים לייצור מוצרים ירוקים לא תמיד עשו זאת ע"ב אידיאולוגי, ובעצם ראו זאת כאמצעי ליצירת תדמית ואילוץ סביבת העבודה ולקוחותיהם.Pujari & Pujari) 1996).
אך מאידך ניכר ממאמרים אלה כי חברות גדולות אשר החלו בתהליכי הייצור הירוק זכו להצלחה ואף יצרו ערך גבוהה לארגון (Kassaye 2001).
מנא"י ראתה בייצור מוצר ירוק כהזדמנות עסקית לצד בניית תדמיתית שכן ההשלמה בין החברות נייר חדרה כיצרנית הנייר ואמניר ממחזרת ומספקת את חומרי הגלם הממוחזרים יצר קונספט של שליטת הארגון על יכולותיו לטווח ארוך תוך בניית אסטרטגיה שיווקית ומיצוב מוצריה ויתרונותיה בשוק ובסביבת עבודתה, הצהרתה של מנא"י על נכונותה להוביל את תהליך של ייצור מוצרי נייר "ירוקים" גרם לחברה לשנות את האסטרטגיה, תוך יצירת שינויים מבניים,היערכות ופיתוח טכנולוגיה תומכת ובניית מערך אספקה התומך באספקת חומרי גלם למוצריה הירוקים ובהיבט השיווקי עבדה על מיצוב חדש תוך אסטרטגיה התומכת בפריצה לשווקים חדשים עם מוצרים חדשים מבודלים לצד מתן שירות מיוחד ואיכותי ללקוחות מתוך תפיסתה ארוכת הטווח.
מתוך העבודה עולה כי לא די בהכרזה על תמיכה או ייצור של מוצרים ירוקים לשם יציאה לידי חובה, חברה אשר שמה לה למטרה פיתוח מוצרים ירוקים ליצור מוצר לצד שירות שיספקו ערך ללקוחותיהם ובכך חייבת לבצע שינויים ארגוניים התומכים בייצור, בשרות ובערך המוסף אותו יקבל הלקוח.

תוכן עניינים
מבוא
פרק 1- מוצרים ירוקים ותהליכים בפיתוחם
פרק 2 - סקירה - מוצרים ירוקים
פרק 3 - שינויים אסטרטגיים ושיווקיים בארגונים המייצרים מוצרים ירוקים
פרק 4 - שימור ומיקוד בלקוחות כאסטרטגיה ארגונית שיווקית
פרק 5 - מהלכים טכנולוגיים לשיפור השיווק במנא"י
פרק 6 - שוק המטרה ומיצוב המוצר והשרות במנא"י
פרק 7 - סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Pujari & Pujari, (1996). עסקו במחקרם בתגובת חברות לפעילותם השיווקית והאסטרטגית בהתאם לגידול ולדרישת הסביבה לתהליכים ומוצרים ידידותיים אשר חדרה למודעות בשנות ה- 80 המאוחרות, המחקר הקיף שש חברות, בבריטניה :חברות בינלאומיות מתחומי המחשבים,מדפסות, מוליכים למחצה ומוצרי אריזה ובגרמניה: שתי חברות מתחומי הרכב. המחקר מצא כי חברות אשר החליטו ליישם מדיניות סביבתית החלו תהליכים אלה בשינויים פנים ארגוניים תוך יצירת קבוצות עבודה ייעודיות שנקראו "צוותים ירוקים" אשר עסקו בניהול הידע, תיכון מוצרים, מחזור ושימוש חוזר, אך זאת בהלימה למטרות החברה וחזונה - הפקת רווחים ומובילות שוק בעתיד.

תגים:

שירותיםמוצרים · ירוקים · כגורם · לשרות · הבונה · יתרון · תחרותי · טרנד · ירוק · סביבה · סביבתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיצוב שיווק וניהול שירותים - מוצרים ירוקים כגורם לשרות הבונה יתרון תחרותי", סמינריון אודות "עיצוב שיווק וניהול שירותים - מוצרים ירוקים כגורם לשרות הבונה יתרון תחרותי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.