היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח תופעת ההרטבה המשנית (אנורזיס) לפי שלושה זרמים.

עבודה מס' 066871

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הזרם האנליטי דינאמי, הזרם ההומניסטי והזרם הביהביוריסטי-קוגניטיבי ובתייחסות למקרה של הרטבה משנית.

6,968 מילים ,21 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תפקיד הייעוץ החינוכי לסייע לתלמיד כפרט ולבית-הספר כמערכת חברתית ארגונית, במטרה להביא לתפקוד מיטבי ולמיצוי מירבי של הכוחות הטמונים בו, באווירה תומכת ומקבלת, בהסתמך על זכויות הילד (בן-עזרא, 2004).
התפקידים העיקריים של יועץ ביה"ס, כפי שהוצעו ע"י ה- ASCA (האגודה האמריקנית לייעוץ בית ספרי) כוללים את אלו של היועץ Counselor)), היועץ המומחה (Consultant), והמתאם (Coordinator) (Keys, 1999).
מטרתי היא לסקור באופן ביקורתי את אופיו של תהליך הייעוץ, ולנתח באופן ביקורתי את השימוש שלי בתיאוריות הייעוץ, כאמצעי להבנת האינטראקציות המקצועיות והאישיות שלי.

המקרה שאנתח בעבודתי הוא של ילד שסובל מתופעת הרטבה משנית (אנורזיס).
בפרק הראשון אסקור שלושה זרמים עיקריים של יעוץ חינוכי במערכת החינוך, הזרם האנליטי דינאמי, הזרם ההומניסטי, הזרם ההתנהגותי-קוגניטיבי.
מהזרם הדינמי(הפסיכואנליטי) בחרתי לנתח בביקורתיות את התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד ולעשות השוואה עם הפסיכולוגיה האינדיווידואלית של אדלר.
מהזרם האקסיסטנציאליסטי הומניסטי בחרתי להתמקד בתיאוריה ההומניסטית של רוג'רס ולעשות השוואה עם תיאוריית ההגשמה העצמית של מאסלו.
מהזרם הביהביורסטי-קוגנטיבי בחרתי להתמקד בתיאוריה של סקינר ולעשות השוואה עם תיאורית הלמידה החברתית-קוגנטיבית של בנדורה.
בסוף כל חלק אסקור חמישה עקרונות לכל זרם.

בפרק השני אסקור בקצרה את התופעה, ואז אנתח את המקרה לפי הזרמים ולבסוף אציע דרכים לטיפול על פי הזרם ההומנסטי.

קטע מהעבודה:

פרויד, חיפש את הסיבות להתנהגות(שם דגש על הסיבתיות), אדלר התעניין למה חותר הפרט, מה הוא מנסה להשיג בהתנהגות זו או אחרת?, אדלר התייחס לעיקרון התכליתיות, גישה תיליאולוגית האדם אינו מופעל ע"י סיבות אלא ע"י מטרות (ראובינוף, 1990)
אדלר טען כי כל הקטגוריות הפסיכולוגיות, אינם מייצגים ישויות נפרדות. אלא אנו יחידה שלמה ולא למשל- איד ספר אגו ואגו, כלומר אדלר התייחס לשלם כלומר עקרון ההוליסטיות, וגישת פרויד רדוקציוניסטית( Patterson, 1996).

תגים:

פרויד · סקינר ובנדורה · תופעת ההרטבה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח תופעת ההרטבה המשנית (אנורזיס) לפי שלושה זרמים.", סמינריון אודות "ניתוח תופעת ההרטבה המשנית (אנורזיס) לפי שלושה זרמים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.