עבודה מס' 066866

מיקומו של הערבי בקולנוע הישראלי

מחיר: 199.95 ₪  הוסף לסל 

תאור העבודה: ניתוח על פי שלוש תקופות עיקריות: מלפני קום המדינה ועד לשנות ה-60, משנות ה-60 ועד ל שנות ה-80 ומשנות ה-80 ועד היום.

8,250 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ההיסטוריוגרפיה של הקולנוע הישראלי אינה יכולה להתחמק מהתמודדות עם השאלה הפוליטית. מדינת ישראל נוסדה כהגשמה של אידיאולוגיה פוליטית מפורשת - הציונות.
ישראל כמדינה ניצבת בנקודת המפגש של תרבויות, לשונות, מסורות ומגמות פוליטיות. הקולנוע הישראלי כביטוי מתווך של רבגוניות זו, מושפע בהכרח מן המאבק בין אופני שיח מעמדיים ואתניים מתחרים, כמו גם מדחפים אידיאולוגיים וחזונות פוליטיים מנוגדים- בראש ובראשונה מן הסכסוך עם הערבים ככלל ועם הפלסטינים בפרט, וכמו כן מן המתחים בין מזרחים ואשכנזים, בין דתיים וחילוניים ובין "שמאל" ו"ימין".(אלה שוחט, 91).
בעבודה זו אבקש לבחון את דימוי המקום הערבי בקולנוע הישראלי.
ההתייחסות לקולנוע הישראלי תהיה מתקופת קום הישוב, דרך שנת 1948 , 1967 , שנות ה- 80 ועד היום.
באופן כללי ניתן להתייחס לביטוי והצגת המקום הערבי בקולנוע הישראלי בשלוש תקופות עיקריות.
"הז'אנר ההרואי - לאומי" הוא המאפיין את התקופה הראשונה, מלפני קום המדינה ועד לשנות השישים המאוחרות. הקולנוע הישראלי מעוצב ברוח האידיאולוגיה הציונית החילונית. (מיתוס הצבר, הפרחת השממה, הגשמת החזון הציוני- החילוני).
התקופה השניה של הקולנוע הישראלי, בה ניתן לבחון את דימוי המקום הערבי היא בעקבות מלחמת 1967 ועד לשנות השמונים המוקדמות. הקולנוע הישראלי המשיך בקו ההרואי- לאומי, בסנטימנטליות לפאתוס המלחמתי ובדמויות "צבריות" ציוניות חדשות ,כמו כן בז'אנר חדש "סרטי הבוראקס" בהם גם נבחן המקום הערבי בהקשר של מזרחיות.
התקופה השלישית שתבחן במסגרת העבודה היא מאז שנות השמונים המוקדמות ועד היום, תקופה בה הקולנוע הישראלי מתאפיין בסרטים פוליטיים מסוג חדש הבוחנים באור אחר את הסכסוך הערבי- ישראלי ואינו מקבלים את מעמדו המובן מאליו במיינסטרים, אלא מנסים לפתח צד ביקורתי של דעות פוליטיות מאילו שהיו נהוגות עד כה. רק בתקופה זו החלה הקצנה של ממש בגישתו של הקולנוע הישראלי והוא הפך להיות האוונגארד הרדיקאלי הקורא תגר על המיתוס הציוני. (אילן פפה, 1995).

תוכן עניינים:
הקדמה
דיון תיאורטי
דיון מעשי- שלוש תקופות התייחסות
הז'אנר ההרואי- לאומי
- עודד הנודד - 1933
- גבעה 24 אינה עונה- 1955
- מורדי האור- 1964
יוני 1967 - הז'אנר ההרואי, האויב הערבי, הצבר והבורקס
- סאלח שבתי- 1964
- כץ וקרסו- 1971
שנות ה- 80 ואילך, הגל הפלסטיני החדש, תמורות ושינויים
- גמר גביע- 1991
- אחד משלנו- 1989
- החיים על פי אגפא- 1992
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיקומו של הערבי בקולנוע הישראלי", סמינריון אודות "מיקומו של הערבי בקולנוע הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל 7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.

סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון: