היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד משפיעה היכולת הגרעינית של ישראל כהרתעה על מדינות העולם הערבי ?

עבודה מס' 066862

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מדיניות העמימות הגרעינית הישראלית ויעילותה.

5,435 מילים ,15 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

ממשלות ישראל בעבר, בהווה ואולי אף בעתיד, נוקטות במדיניות עמומה וחשאית בכל הקשור ליכולתה הגרעינית של מדינת ישראל.
מן הביוגרפיות של בן גוריון ושל פרס ומספרו של הצרפתי פייר פיאן עולה משמעותו האמיתית של חשיבות המימד הגרעיני במחשבתו של בן גוריון, עליה נדון בעבודה זו. בן גוריון בלט בחרדותיו באשר ליכולתה של מדינה ערבית להוות איום ממשי על ישראל, וגם אם חרדות אלה נראות כיום תלושות מהמציאות בתקופתו הן היו ממשיות ביותר.
בנייתו של הכור בדימונה בשנת 1956 נשלם כולל מתקן מסובך ומכריע בחשיבותו להפרדת פלוטוניום וזאת לפי פרסומי ה"סנדיי טיימס" בעקבות פרשת מרדכי וענונו. וענונו לא חידש כלום בזמנו במונופול הגרעיני המיוחס לישראל. אך לאחר פרשת וענונו אולצה ישראל למצוא פתרון לקושי הפוליטי והפסיכולוגי המוסרי והאסטרטגי הנובע מאימוצה של יכולת גרעינית גלויה, המטילה צל יום יומי של שואה על עמים אחרים ובעיקרם העמים הערבים. הערבים ערכו ועידות, דיונים בנושא, אך לא נקטו פעולה אקטיבית הקשורה בגרעין כנגד ישראל. עבודה זו, תידון בין השאר ביכולתן של המדינות הערביות בנוגע ליכולתן או אי יכולתן הגרעינית.
אחת ההשערות בעבודה זו היא שקיים קשר חיובי חזק בין מדיניות הגרעין העמומה/גלויה של ישראל לדימוי והרתעה על העולם הערבי במזרח התיכון. כלומר בשל נקיטת מדיניות זו מצד מדינת ישראל, מדינות ערב השכנות מאוימות ומורתעות יותר, דימויה של ישראל חזק יותר ומשפיע על שכנותיה.
העבודה תתמקד בתקופה של סוף שנות ה- 50 כאשר מדינת ישראל החלה לבנות ולפתח כור גרעיני בדימונה עד אמצע שנות ה-60 בה הצליחה ישראל ליצור את תדמיתה הגרעינית בעולם למרות שעד היום היא לא הצהירה כי יש ברשותה נשק גרעיני.
העבודה תתמקד בנוסף, בין שנות ה-60 לשנות ה-70 סביב מלחמות ישראל (ששת הימים,יום כיפור) בתחום הגיאוגרפי של מדינות ערב השכנות לישראל- מצרים, סוריה וירדן.
כמו כן, העבודה תבחן את תגובתן ופועלן של המדינות הנזכרות לעיל למדיניות העמומה של ישראל.
בעבודה אבצע ניתוח תוכן רטרואקטיבי של פרשנויות, אירועים, הסכמים וספרות מקצועית - ספרים, מאמרים ואתרי אינטרנט העוסקים בנושא הגרעון בכלל ומדיניות ישראל בנושא.

ראשי פרקים:
1. הקדמה.
2. מהירושימה ועד למדיניותו הגרעינית של בן גוריון.
3. ישראל ניצחה בששת הימים בנשק קונוונציונלי או באימת הגרעין ?!
4. התחמשותן של המדינות הערביות אל מול יכולתה הגרעינית של ישראל.
4.1 יכולתה הגרעינית של ישראל.
5. הקשר הישראלי עם מעצמות גרעיניות שסייעו בהקמת מתקן גרעיני.
6. סיכום ומסקנות.
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הויכוח במערב בסוגיה הגרעינית ראשיתו עוד לפני מעשה הירושימה ב-6 באוגוסט 1945. היה חשש כבד שגרמניה הנאצית תקדים את המערב בתחום זה, אולם כאשר הובס היטלר ועל הפרק עמד שאלת כניעתה של יפן טענו כמה מדענים (שעבדו על יצור פצצת אטום) שלא היה צורך בהטלת הפצצה על הירושימה ונגאסקי (כהן 1987 עמ' 15-17). כלומר, לראשונה הועלה רעיון לפירוק ופירוז הנשק או היכולת הגרעינית של מדינות. בקר (1987 עמ' 183) מציין שרעיון הפירוז הגרעיני מלווה את העידן הגרעיני עוד מראשיתו. כבר בצילה של הפטריה הגרעינית לאחר הירושימה ונגאסקי נרתמו מדינאים ובמיוחד מדענים מהתחום הגרעיני, לעבד תוכניות לפירוק נשק גרעיני בין לאומי.

תגים:

יכולת גרעינית · מדינת ישראל · מדיניות העמימות · עמימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד משפיעה היכולת הגרעינית של ישראל כהרתעה על מדינות העולם הערבי ?", סמינריון אודות "כיצד משפיעה היכולת הגרעינית של ישראל כהרתעה על מדינות העולם הערבי ?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.