היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדת בריטניה לגבי ארץ ישראל במהלך מלחמת העולם הראשונה

עבודה מס' 066845

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הרקע ההיסטורי לסוגית א"י בזמן מלחמת העולם הראשונה, בחינת מניעיה של בריטניה לפני המלחמה ובשנותיה הראשונות, ויעדיה של בריטניה בארץ ישראל בחלק השני של המלחמה.

2,707 מילים ,14 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

כניסתו של גנרל אלנבי בשערי העיר העתיקה בירושלים ב- 11.12.1917 וצעדת הנצחון שלו ברחבי העיר היתה מאורע גדול. הנצחון הבריטי על האימפריה העות'ומאנית וכיבוש ירושלים - אחת מהערים החשובות ברחבי האימפריה העות'ומאנית היתה נצחון נדיר לבעלות הברית, נצחון שהושג לאחר שלוש שנים של מלחמה ללא תנועה מרובה ויחסית בלי נפגעים רבים. נצחון זה היה חשוב מאד לבעלות הברית בזמן הקפאון הצבאי שנשמר זה שלוש שנים בחזית המערבית בצרפת.
ארץ ישראל נשלטה ע"י האימפריה העות'ומאנית עד מלחמת העולם הראשונה שאז עברה לידי האימפריה הבריטית. עד 1914 לפני המלחמה האינטרסים של בריטניה באיזור הסתכמו בתעלת סואץ ובשמירה עליה. בסוף המלחמה בריטניה שולטת בארץ ישראל כשטח טריטוריאלי נוסף באימפריה הבריטית, עם כוונות להחזיק באיזור ולאחר הצהרת כוונות מאד ברורה לגבי הארץ בצורתה של הצהרת בלפור. מה הניע את בריטניה לשנות את עמדתה ביחס לארץ ישראל בזמן מלחמת העולם הראשונה? מה גרם לשינוי זה במדיניות הבריטית?
סוגית ארץ ישראל בזמן מלחמת העולם הראשונה היתה במחלוקת קשה לא רק בין המדינות הלוחמות בריטניה, צרפת, רוסיה ואיטליה בינם לבין עצמם ובינם לבין "מדינות המרכז" גרמניה, אוסטרו-הונגריה ובעיקר האימפריה הטורקית. אלא גם עמדתה של ארה"ב, עמדת התנועה הערבית, ולהבדיל התנועה הציונית, יהדות העולם במזרח ובמערב, היהודים האנטי ציונים והיהודים הלא מאופיינים. כל הגורמים הללו ואחרים התענינו ועסקו בשאלת ארץ ישראל בזמן המלחמה. בריטניה תמרנה בין כל הגורמים הללו בשאלת ארץ ישראל, בסיומה החזיקה בכל הארץ תוך תמיכה בתנועה הציונית בגיבויה של צרפת וארה"ב.

עבודה זאת תציג את הרקע ההיסטורי לסוגית ארץ ישראל בזמן מלחמת העולם הראשונה. תציג את מניעיה של בריטניה לפני המלחמה ובשנותיה הראשונות, ויעדיה של בריטניה בארץ ישראל בחלק השני של המלחמה. הפרק האחרון ידון במסקנות העולות מעבודה זאת.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. רקע היסטורי
3. מניעים הגנתיים
4. מניעים התקפיים
5. סיכום ומסקנות
6. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

הצטרפותה של האימפריה העות'ומאנית למלחמה פתחה למעשה חזית נוספת בפני מעצמות ההסכמה אשר נאלצו להפנות כוחות רבים כנגד הצבא העותומני אשר לחם באומץ רב בגזרות השונות. פתיחתה של חזית זו הקלה את הלחץ מעל גרמניה בחזית האירופית, ואפשרה לה לפעול במקומות אחרים. תרומה חשובה לא פחות של העותומנים הייתה בכך שאיימו על תעלת סואץ הבריטית - עורק החיים של האימפריה כולה. העותומנים אף חסמו את המייצרים לים השחור המהווה עורק חיים לרוסיה. סגירת המיצרים הכבידה מאוד על המאמץ המלחמתי של מדינות אלה, ובעיקר רוסיה שזקוקה הייתה למוצא לנמל מים חמים, ולקשר עם בריטניה וצרפת לצורכי אספקה. (2)

תגים:

ארץ ישראל · בריטניה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדת בריטניה לגבי ארץ ישראל במהלך מלחמת העולם הראשונה ", סמינריון אודות "עמדת בריטניה לגבי ארץ ישראל במהלך מלחמת העולם הראשונה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.