היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות של שוטרים על אלימות נגד נשים.

עבודה מס' 066805

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר באמצעות שאלונים שחולקו ל-16 שוטרים.

2,874 מילים ,24 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מחקרים בעולם מראים כי המודעות כלפי אלימות עלתה, והלגיטימציה לשימוש באלימות כנגד נשים ירדה (Radford & Tsautsumi, 2004). לפעילות פמיניסטיות יש תפקיד חשוב בחשיפה של אלימות כלפי נשים לאורך השנים. למשל, בשנות ה-70 באנגליה ארגוני נשים הקימו מעונות לנשים מוכות, שהפכו מהר מאוד לצפופים ועמוסים. בעזרתן ובסיוען של פעילות פמיניסטיות, החקיקה בתחום האלימות במשפחה ובמיוחד בתחום האלימות של גברים נגד נשותיהם התקדמה מאוד בעשור האחרון. עם זאת, האלימות נגד נשים לא פחתה באופן משמעותי. נשאלת השאלה מדוע.

רציונל: מטרת המחקר היא לבדוק האם לשוטרים יש עמדות בנוגע למה שקשור באלימות נגד נשים, האם שוטרים תופסים אלימות נגד נשים כבעיה פנים משפחתית שאין להתערב בה, האם שוטרים מקלים ראש בתלונות המתקבלות מנשים בנוגע לאלימות כלשהי נגדן מבן הזוג.

השערות:
1. שוטרים יראו עמדה שלילית בנוגע לתופעת האלימות כלפי נשים, כלומר הם יראו נטייה לצמצם את חשיבות התופעה, להמעיט בסכנות בחובה ולהימנע מלנקוט פעולה על מנת לטפל בבעיה.
2. עמדתם של השוטרים תתבטא בעיקר באי הנטייה שלהם לפעול על מנת לטפל בתופעת האלימות נגד נשים.

שיטה - נבדקים:
אוכלוסיית המחקר הם שוטרים בטווח הגילאים 25-45, שמונה שוטרים ממחלקת הסיור במשטרת רמת גן ושמונה שוטרים ממחלקת הסיור במשטרת פ"ת, כולם גברים.
שיטת המחקר היא שאלונים סגורים בעלי שני חלקים חלק א' המכיל שאלות דמוגרפיות (מין וגיל) וחלק ב' המכיל שאלות סגורות שהתשובות אליהן ממוספרות מהמספר 1 המעיד על אי הסכמה למספר 5 המעיד על הסכמה מלאה.
הנבדקים מילאו את השאלונים בנפרד, לכל שוטר ניתן שאלון בנפרד והוסבר לא שהשאלון הוא אנונימי ונועד לצורכי מחקר בלבד.

תוכן העניינים:
מבוא
רציונל והשערות
שיטה - נבדקים
הליך
תוצאות
דיון
רשימת מקורות
השאלון

קטע מהעבודה:

כאשר מנסים לבחון את הסיבות העומדות מאחורי ההתנהלות ההססנית של גורמי החוק כלפי התופעה, לא ניתן להתעלם מהעמדות האישיות שיש לנציגי החוק בנוגע לאימות נגד נשים. מחקרים מראים כי עמדותיהם של שוטרים רבים משפיעות על יישום החוק ( Moore, 1985 ). עמדות אלה, ממזערות את חומרת האלימות, הופכות אותה לדבר שבשגרה, מתוך הנחה סמויה שהיא 'רק סימפטום' של בעיות תקשורת ושל תפקוד בין גבר לאישה ( Busch, 1993 ).
ישנן שלוש גישות מרכזיות הבאות לתאר את המושג עמדה: הגישה התלת-רכיבית, הגישה הדו-רכיבית, והגישה החד-רכיבית (נדלר, 1994).

תגים:

עמדות · שוטרים · אלימות · נשים · גברים · אלימים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות של שוטרים על אלימות נגד נשים.", סמינריון אודות "עמדות של שוטרים על אלימות נגד נשים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.