היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמדה של ירושלים באסלאם

עבודה מס' 066756

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השתלשלות האירועים שהביאו לידי כך שירושלים תיתפס כאחת הערים הקדושות ביותר לאסלאם.

3,536 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"אני עוד מטפס,עוד מחפש את הדרך לירושלים. בצל ההר נודד ומאבד את הדרך לירושלים." כנראה שלא לכך התכוון המשורר אהוד מנור, אך אין מילים מתאימות יותר מאלו לתיאור התהליכים שהביאו לתפיסת קדושתה של העיר ירושלים בדת האסלאם. נדמה כי החיבור בין השניים, ירושלים והאסלאם, הוא טבעי וברור מאליו לכל אדם מסלמי באשר הוא. אך עם זאת, חיבור זה רצוף תהליכים הדורשים בירור מעמיק, מהיכן הוא נובע ואיזה גורמים חיצוניים ופנימיים השפיעו עליו.

חלקה של ירושלים במערכת הפוליטית של האסלאם היה זעיר ביותר, שום מאורעות מדיניים חשובים בתולדות האסלאם לא התרחשו בה. ויותר מכך, מעולם לא שימשה ירושלים כעיר בירה של אחת מהמדינות הערביות(1). מכאן נובע הצורך לברר את קדושתה של ירושלים דווקא בשדה הדתי. מתוך הבנת התהליכים שאירעו לאורך השנים שהשפיעו על היותה המקום הרגיש והנפיץ ביותר בקרב העולם המסלמי.

מטרתה של עבודה זו היא להבין את השתלשלות האירועים המרכזיים שהביאו לידי כך שירושלים תיתפס כאחת הערים החשובות לדת האסלאם. העבודה תבחן זאת תוך עיון בכמה תקופות משמעותיות ומעצבות לגבי אופייה של העיר ירושלים. התקופה הראשונה, היא תקופת ראשית האסלאם עוד בימיו של הנביא מחמד אבן עבדאללה, ובתקופת ארבעת הח'ליפים הצדיקים. התקופה השנייה, היא בימי ח'ליפות בית אמיה. התקופה השלישית, היא בימי ח'ליפות בית עבאס. התקופה הרביעית היא בימי כיבושה של ירושלים על ידי צלאח אלדין יוסף אבן איוב. והתקופה האחרונה בה תעסוק העבודה היא מימי התעוררות הלאומיות הערבית-פלסטינית, בדגש על מלחמת ששת הימים ב-1967 עד לימינו אנו.

תוכן עניינים:
מעמדה של ירושלים באסלאם
מבוא
ירושלים בראשית האסלאם 622-661
ח'ליפות בית אמיה: טיפוחה של ירושלים 661-750
ח'ליפות בית עבאס: הדעיכה במעמדה של ירושלים 750-1187
כיבושה של ירושלים על ידי צלאח אלדין 1187-1244
ירושלים באסלאם של ימינו 1920-2007
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בראשית דרכו, לא התכוון מחמד להפוך את האסלאם לדת חדשה. הוא ראה בקראן אישור למה שנתגלה בעבר שאינו סותר את הנצרות ואת היהדות והיה סבור שגם היהודים וגם הנוצרים יקבלו אותו כ"חותם הנביאים". בנוסף, ניסה מחמד לרכוש את אמונם של השבטים היהודיים במדינה וקבע את כיוון התפילה, ה"קבלה", לעבר ירושלים. כעבור שנה וחצי, לאחר שנוכח מחמד כי על ידי "הקבלה לירושלים" לא יצליח לרכוש את אמונם של השבטים היהודיים במכה, קבע מחמד את הקבלה למכה, לכיוון הכעבה(2). מעבר לכך ניתן לומר בדיעבד, שמאז דבקה בירושלים הסטיגמה שהיא עיקר האמונה של "היהודים הבוגדנים" של מדינה. (3)

תגים:

קדושה · קדושת · ירושלים · אסלאם · איסלם · מוסלמים · מוחמד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמדה של ירושלים באסלאם", סמינריון אודות "מעמדה של ירושלים באסלאם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.