היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיהום אוויר - דילמות של מנהלים

עבודה מס' 066682

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בעיית זיהום האוויר ממפעלי תעשיה ודילמות מוסריות של מנהלים בתהליך קבלת ההחלטות על פי מילטון פרידמן, אריסטו, קאנט ורולס.

9,199 מילים ,27 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודתי הצגתי את בעיית זיהום האוויר ממפעלי תעשיה ודילמות של מנהלים בתהליך קבלת ההחלטות. התמקדתי בשלושה מקורות עיקריים של זיהום האוויר בישראל: תחנות כוח, מפעלי תעשייה ותחבורה. חקרתי השפעות של זיהום האוויר על הסביבה ובני אדם, וניתן להסיק כי ההשפעה של זיהום האוויר על הסביבה, אקלים, בני אדם ובעלי חיים הינה שלילית. בהמשך הצגתי חקיקה קיימת בנושא זיהום האוויר בישראל, בדקתי יעילות ואפקטיביות שלה, והשוואתי חקיקה ישראלית בנושא זיהום האוויר לחקיקה של ארה"ב ומדינות גוש היורו. בהיבט המוסרי בדקתי מה מניע את המנהלים בקבלת ההחלטות שלהם ואיך הם מתמודדים עם דילמות מוסריות כאשר התבססתי על מספר תיאוריות מוסריות : מילטון פרידמן, אריסטו, קאנט ורולס. הגעתי למסקנה שמה שמניע רוב המהלים במשק ישראלי זה כסף והגדלת רווחים (כמו שפרידמן טען), למרות שיש כאלה שפועלים על פי מודל בעלי עניין ומנסים להתחשב בסביבה, אך לא ניתן לדעת מה מניע אותם: ערכים אישיים, רצון הטוב וכוונות טובות (כמו שקאנט טען) או אינטרס עצמי נאור - פשוט משתלם להם לעשות את זה באותו זמן כי זה יביא לגידול ברווחים בטווח הארוך. בסוף הצגתי פרויקט גלובלי להתמודדות עם זיהום האוויר והצגתי פעולות שיכולות להקטין זיהום האוויר בישראל בצורה ניכרת.

תוכן העניינים:
מבוא
מקורות זיהום אוויר
השפעות של זיהום אוויר על הסביבה ובני אדם
חקיקה בנושא זיהום אוויר בישראל ובעולם
היבט מוסרי
הצעות אופרטיביות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

במדינת ישראל קיים קושי חמור בתחום הטיפול בבעיית זיהום האוויר. כיום, אין במדינת ישראל חוק ראשי אחד המסדיר את כל ההיבטים השונים המתייחסים להגנה על איכות האוויר. המסגרת החוקית הקיימת כיום בישראל לשם טיפול בנושא מניעת זיהום האוויר אינה אלא אסופה של הסדרים שונים, אשר רחוקים מלתת מענה להיבטיה הנרחבים והמורכבים של הבעיה. הבעייתיות העיקרית של ההסדרים הקיימים הינה כפילות סמכויות, הגורמת לעיכוב וסרבול של כל יוזמה לפעילות בנושא מניעת זיהום האוויר .סמכויות פעולה רלוונטיות נמצאות תחת ידיים של משרדי ממשלה שונים אשר מייצגים במקרים רבים אינטרסים שונים ואף מנוגדים, ובכל מקרה מסרבלים את הטיפול בבעיה.

תגים:

מוסר · בעסקים · איכות · הסביבה · אתיקה · עסקית · תחבורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיהום אוויר - דילמות של מנהלים", סמינריון אודות "זיהום אוויר - דילמות של מנהלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.