היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההיבט המוסרי בפרסום לילדים

עבודה מס' 066640

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי האחריות המוסרית של מנהלי פירמות לנוכח המחקרים המצביעים על ההשפעות השליליות של פרסום לילדים.

9,391 מילים ,27 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תעשיית הפרסום לילדים המגלגלת מיליוני שקלים בשנה (בארה"ב סכום זה מוערך בכ- 15 מיליארד דולר). חברות שיווק בארץ ובעולם שמות להן כמטרה לגרום לילדיכם לצרוך מוצרים שהן משווקות. ככלל, טובתו של ילדכם אינה עומדת בראש מעיניהם של השותפים בתעשייה זו. מחקרים מראים שילדים בגילאים שונים נמצאים בשלבי התפתחות שונים מבחינה מנטאלית ורגשית. אין בידיהם את הכלים המאפשרים לעמוד בפני אוסף הלחצים והמניפולציות המופעלים עליהם ע"י תעשייה זו. אפילו אנו כמבוגרים מתקשים לעשות זאת. המפרסמים עושים שימוש במחקרים בנושא פסיכולוגיית ילדים של חוקרים דגולים כגון פיאז'ה ואריקסון כדי להכיר את נקודות התורפה שלהם ולדעת על אילו כפתורים יש ללחוץ כדי להשיג את התוצאה המיטבית לשיטתם, כלומר, לגרום להם לקנות או להשפיע על הוריהם לעשות זאת. אם ניקח בחשבון את כמות הפרסום אליה נחשף ילד ממוצע בטלוויזיה, בקולנוע ובסביבת המחייה שלו הרי שמדובר במתקפה מסיבית על אדם לא חמוש.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 נושא העבודה
1.2 שאלת המחקר
1.3 מיתוסים בעולם העסקים
2. פרק כלכלי: ההיבט הכלכלי בפרסום לילדים
2.1 נתונים כלכליים
2.2 ביקורת על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית
2.2.1 אינטרס עצמי והתנהגות רציונאלית
2.2.2 הטובה העצמית וטובת הכלל
2.2.3 בן יחיד לחברה
3. פרק חוקי: ההיבט החוקי של פרסום לילדים
3.1 מגבלות הריסון החיצוני
3.1.1 החוק מגיב באיחור
3.1.2 החוק כללי מידי
3.1.3 החוק עוזר לעוזריו
3.1.4 הרוכב תלוי בסוסו
3.1.5 Too Big To Fall
3.1.6 הפרת החוק משתלמת
3.1.7 החוק לפעמים משמש אצטלא לחוסר אחריות מוסרית
4. פרק מוסרי: ההיבט המוסרי של פרסום לילדים
4.1 תכנים שליליים בפרסום לילדים
4.1.1 שימוש ברמזים מיניים
4.1.2 פרסום מזון המזיק לבריאות
4.1.3 שימוש במסרים אלימים
4.1.4 פרסומות בבתי הספר
4.1.5 שימוש במסרים מטעים
4.1.6 פרסום סמוי
4.1.7 פרסום בוטה,חצוף ולא חינוכי
4.2 ניתוח מוסרי על פי עקרונות המוסר
5. דיון ומסקנות
5.1 ריסון פנימי
5.1.1 קשיים בריסון הפנימי
5.1.2 הצעות לפתרונות באמצעות ריסון פנימי
5.2 אחריות המנהל
5.2.1 מודל בעלי העניין
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאשר בוחנים את היקף שוק הפרסום לילדים בארץ ובעולם, ניתן לראות את הרווחים האדירים הטמונים בו. כיום שוק הפרסום לילדים מהווה כ- 8% מסך ההוצאה לפרסום. ועל פי הערכות שונות הוא יגיע תוך שנים ספורות ל-10% מסך ההוצאה לפרסום.
כך למשל, ממחקרים שנערכו, עולה כי 40% מההחלטות לרכישת דגני בוקר מקורם בילדים. כך גם לגבי 20% ברכישת עוגיות, או 17% ברכישת פיצות. ממחקר שערך מכון "גאלופ" בנקודות יציאה מרשתות השיווק עולה, כי ילדים אחראים על 10% ממחזור הקניות של ההורים.
ישנן הערכות לכך, שילדים אמריקאים מבלים בממוצע 4 שעות מול הטלוויזיה ליום ונחשפים ליותר מ-25000 פרסומות לשנה. אנשי השיווק בארה"ב זיהו לפני שנים את הפוטנציאל הכלכלי בשיווק לילדים והערכות אחרונות מצביעות על הוצאות ישירות של ילדים על סך 24 מיליארד דולר בשנה ומשפיעים על הוצאות המשפחה ב-500 מיליארד דולר נוספים(8).

תגים:

שיווק · מוסר · ועסקים · אתי · אתיות · בני · נוער · אתיקה · פרסומות · פירסומות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההיבט המוסרי בפרסום לילדים", סמינריון אודות "ההיבט המוסרי בפרסום לילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.