היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הסכמי טריפס אגרימנטס על החקיקה (חוק הפטנטים)

עבודה מס' 066523

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היבוא המקביל כמקרה מבחן.

8,701 מילים ,28 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

השאלה שתעמוד במרכז עבודה זו, הינה: כיצד השפיע הסכם TRIPs על החקיקה הישראלית בעניין פטנטים וכיצד נוצר האיזון בין ההגנה על הפטנטים, הנובעת מההסכם, לבין צרכים חברתיים, אשר הסכם זה עלול לעמוד בדרכם?

כסוגיית בוחן, אבקש לבחון את שאלת היבוא המקביל, מנקודת המבט של זכויות יוצרים בכלל ובעלי פטנט בפרט. נוצר מצב משפטי ייחודי, אשר בו, יכול מפיץ בלעדי של מוצר, שבו טמונה זכות יוצרים, למנוע יבוא מקביל של אותו המוצר על ידי מתחרהו. במקרים רבים, בעל זכות יוצרים במדינת הייצור מעניק רישיון (זיכיון) בלעדי לחברה המייבאת לארץ אחרת, לייצר ו/או להפיץ את נשוא זכות היוצרים, בארץ הייבוא באופן בלעדי. כעת עולה השאלה, האמנם יכול הזכיין, למנוע ממי שקונה את המוצר, אשר יוצר כחוק בארץ המקור, לייבא ולמכור אותו בארץ היעד וכמובן, האמנם יכול בעל הזכות, לשלוט על תפוצת יצירתו מבחינה גיאוגרפית? על שאלות אלו, בכל הנוגע לפטנטים, ניתן לטענתי למצוא מענה בהסכם TRIPs, אולם יש לזכור, כי מדובר בתחום המשפט הבינלאומי, הנתון לפרשנויות בכלל ולפרשנויות מקומיות בפרט. על כן אבקש לראות בהסכם הנ"ל מודל מתאים, אם כי טעון תיקונים. זאת משום שגם בישראל וגם בעולם קיימות אי-בהירויות, המעלות בעיות לגבי הסכם זה. על מנת שיאפשר בחינת אפשרויות ויישוב סכסוכים בסביבה הבינלאומית, יש להתאים את ההסכם באופן ברור לכלל המדינות ולעתים גם לחייב את בעלי הפטנטים לגבות מחיר אחיד מכל המדינות החתומות על ההסכם. ככלל, המשפט הבינלאומי עדיין רחוק מלספק מענה על כלל הסוגיות, שכן כל סעיף בו וכן כל סעיף בהסכם TRIPs, נתון לפרשנות, העשויה להיות שונה בכל מדינה, לא רק על ידי השופטים, אלא גם על ידי המחוקק. בסוגיה זו אעסוק בעבודה שלהלן.

תוכן העניינים:
מבוא
0.1. מהותו של פטנט
0.2. WTO - ארגון הסחר העולמי
0.3. התהוותם של הסכמי TRIPs
0.4. הסוגיה לדיון
פרק א: הסכם TRIPs
1.1. מהות ההסכם
1.2. תכני ההסכם
1.3. הגנה על פטנטים בהסכמי TRIPs
1.4. עיקרי ההסכם
פרק ב: חדירתו של הסכם TRIPs למשפט הישראלי
2.1. החקיקה בישראל
2.2. הפסיקה בישראל
2.3. סוגיית היבוא המקביל כדוגמא
פרק ג: יישום וביקורת בישראל
3.1. מהותם של ההסכמים בסוגיית חשיפת מידע
3.2. ביקורת על יישום הסכם TRIPs בישראל
3.3. בעיית יישום הסכמי TRIPs
3.4. היבטים השוואתיים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פטנט הינו זכות שימוש בלעדית הניתנת לבעל אמצאה לשימוש באמצאתו לזמן קצוב. "אמצאה, בין שהיא מוצר ובין שהיא תהליך, בכל תחום טכנולוגי, שהיא חדשה, מועילה, ניתנת לשימוש תעשייתי ויש בה התקדמות המצאתית - היא אמצאה כשירת פטנט"(1). כדי לקבל אישור לבעלות בלעדית על האמצאה, יש להגיש בקשה לפטנט לרשות המטפלת בכך במדינה בה מעוניין בעל האמצאה בבלעדיות זו. על בקשת הפטנט לפרט את האמצאה עליה מבוקש הפטנט, באופן שיאפשר לבעל מקצוע ממוצע בתחום אליו היא שייכת, להבין כיצד לממשה. כמו כן עליה לכלול לפחות תביעה אחת, המגדירה במדויק את היקף הבלעדיות הנתבעת על ידי המבקש. על מנת לקבל אישור כשירות לפטנט, על האמצאה להיות חדשה, מועילה, ניתנת לשימוש תעשייתי ובעלת התקדמות אמצאתית, שהיא פרט בעל חשיבות המיוחסת לאורך חייו המוגבל של הפטנט(2). לפטנט ניתנת הגנה במסגרת דיני הקניין הרוחני.

תגים:

אמצאה · המצאה · קניין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הסכמי טריפס אגרימנטס על החקיקה (חוק הפטנטים)", סמינריון אודות "השפעת הסכמי טריפס אגרימנטס על החקיקה (חוק הפטנטים)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.