היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות הנערה בסרטי האגדות של דיסני

עבודה מס' 066507

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה של שני סרטים מהתקופה הקלאסית של דיסני (סינדרלה והיפהפיה הנרדמת) מול שני סרטים משנות ה-90 (בת הים הקטנה והיפה והחיה) בנסיון להבין האם חל שינוי בערכים שדיסני מקדמת ובמיוחד ביחס לדמות האישה.

9,481 מילים ,18 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הנגישות של סרטים בדי.וי.די ובאינטרנט גרמה לכך שסרטי דיסני ממוחזרים שוב ושוב ודורות שלמים גדלים עליהם. בעיקר ילדות גדלות על המודלים של הנסיכות היפהפיות והמצליחות.
מאחר שאין ספק שהסרטים המוקדמים יותר מציגים תמונת עולם של דמויות נשיות שכבר אינה מתאימה לימינו, עלה בדעתי שיהיה מעניין לבדוק בהשוואה אליהם סרטי דיסני מודרניים יותר ולראות האם קיימים שינויים כלשהם לטובה או לרעה בערכים שהדמויות הנשיות הללו מעבירות.
לצורך כך בחרתי ארבעה סרטים שיהוו מקרה מבחן: שניים מתור הזהב הראשון של דיסני , שנמשך לאורך שנות ה-50 עד מותו של מייסד החברה וולט דיסני (Disney) ב-66', ושניים מתור הזהב השני של דיסני שהחל בשנת 89' עם צאתו לאקרנים של הסרט בת הים הקטנה, סרט שלמעשה הוציא את החברה מתקופה ארוכה של שפל והחזיר אותה להצלחות שידעה בעבר.
עך מנת לבחון את דמותה של הנערה ואיך ערכים מסוימים משתקפים בה (או לא משתקפים) לקחתי מספר נושאים מרכזיים שמופיעים ברמה כזו או אחרת בכל הסרטים: מראה חיצוני, תפקידים מגדריים, חלומות ושאיפות, פסיביות מול אקטיביות וחיים בעולם הגברי. ניסיתי לבחון איך כל נושא מיוצג בכל סרט, אילו ערכים הוא מקדם והאם היה שינוי כלשהו בערכים הללו עם השנים.

תוכן העניינים:
מבוא
גוף, לבוש ומראה
תפקידים מגדריים בבית ובמשפחה
חלומות ושאיפות
פסיביות מול אקטיביות ומחשבה עצמאית
האמנם גיבורות? נשים בעולם של גברים
סיכום
ביבליוגרפיה
פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

בבואנו לנתח את הדמויות הנשיות בסרטי דיסני, אנו יכולים להבחין שהאספקט הברור והבולט ביותר לעין הוא החיצוניות של הדמויות: הגוף, הלבוש והמראה, וכן דרך ההתייחסות של הדמויות עצמן לאספקטים האלו.
האם היה שינוי כלשהו במהלך 31 השנים שעברו בין סינדרלה לבין היפה והחיה בנושאים של תפיסת היופי הנשי, הגוף הנשי, הנשיות עצמה? כיצד בעצם מוצגת נשיות בסרטי דיסני?
בבואנו לנתח שינויים בתפיסה המגדרית בסרטי דיסני אין ספק שנושא החיצוניות עבר את השינוי הקטן ביותר, אם בכלל. ארבעת הגיבורות המרכזיות של הסרטים בהם אנו עוסקים נושאות מאפיינים חיצוניים דומים מאוד: לכולן עיניים גדולות, שיער רך, ארוך וגולש, אף קטן וחיוך נעים ומאיר פנים. כולן יפות לפי מושגים אירופאיים-מערביים, וכמובן: כולן רזות, רזון שמסמל אצל דיסני משמעת ושליטה עצמית (Long 9).

תגים:

דיסני · נשים · קולנוע · פמיניזם · פטריאכליות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות הנערה בסרטי האגדות של דיסני", סמינריון אודות "דמות הנערה בסרטי האגדות של דיסני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.