היישום אינו מחובר לאינטרנט

משמעות בחיים: היבטים פילוסופיים ופסיכולוגיים

עבודה מס' 066466

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האהבה כמשמעות החיים.

1,452 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

משמעות החיים אמורה לספק את הביטוי העמוק והממלא יותר, המעניק את התוכן ואת הסיבה לאדם, המצדיקים את קיומו. השאלה "לשם מה אני חי?", אינה באה לענות על מניעים חומריים, כדוגמת צרכים פיזיולוגיים בסיסיים. ברור שאדם צריך לאכול ולשתות, כצורך קיומי. ברור שאדם נזקק לביטחון, על מנת לפעול בעולם, או לפחות בסביבתו בשלווה יחסית ולהעניק לעצמו את היכולת האובייקטיבית לתיפקודיו השונים, גם אם הם מינוריים ביותר ומיועדים לצרכים שוטפים ובסיסיים. שאלת סיבת קיומי, הינה שאלת משמעות החיים. שאלת משמעות החיים, הינה אפוא, שאלת המטרה העליונה בחייו של האדם. אנסה לחדד זאת: שאלת משמעות החיים, הינה שאלה המחפשת יותר ייעוד מתמשך לחייו ופחות צורך בעל תכונות חושיות ויצריות. אם כן, אשאל מהי התשובה לשאלת משמעות החיים ומהו הייעוד שיבור לו האדם?

קטע מהעבודה:

בעיניי נתפסת אהבה כתשובה היותר ראויה לשאלת משמעות החיים. האהבה כוחה להניע מהכח לפועל, לשנות סדרי עולם, להפיח את השממה ולקבוע אושרו של אדם. האהבה היא קודם כל נתינה, ללא התנייה של קבלה. פרום (1983: 29) טוען כי: "האהבה היא פעילות, לא אפקט סביל ; על דרך ההכללה היתרה נוכל לתאר את האופי הפעיל של האהבה באמרינו כי בראש בראשונה האהבה נותנת, ולא מקבלת". פרום (שם) מציין כי הנתינה, בניגוד למקובל, אינה ויתור על משהו ואינה הקרבה. תפיסה זו של הנתינה הינה נחלתם של מי שהתפתחו על הגישה של הקבלה, הניצול והאגירה. לעומת זאת טוען פרום, כי הנתינה הינה ביטויי עליון לעוצמה, לעושר ולכח. הנתינה ממלאת את האדם הנותן בשמחה ומעניקה לו את התחושה של שופע, מוציא, חי ומשום כך מלא שמחה.

תגים:

אריך · פרום · אמנות · האהבה · ניטשה · קירקגור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משמעות בחיים: היבטים פילוסופיים ופסיכולוגיים", סמינריון אודות "משמעות בחיים: היבטים פילוסופיים ופסיכולוגיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.