היישום אינו מחובר לאינטרנט

נישואין מסורתיים לעומת נישואין עפ"י חוזה אישי בחברה הישראלית הרב-תרבותית

עבודה מס' 066341

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מוסד הנישואין לפי שתי תפיסות עיקריות הקיימות בישראל: התפיסה הדתית והתפיסה החילונית/מודרנית.

5,360 מילים ,15 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

התרבות המסורתית ברוב החברות דוגלת בנישואים על בסיס המוסכמות החברתיות: עליונות הגבר, הנישואין נערכים על פי מתכונת ידועה מראש, חיי המשפחה מוגדרים על ידי חוקים דתיים או חברתיים וכו'. באופן כללי חוזה חברתי מאופיין באחידות: פומביות, טקסיות, תיעוד מסמכים, חפצים סמליים, אחידות בהנחיות לגבי חיי האישות.
מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את הנישואין על פי החוזה החברתי בחברות שונות- היתרונות והחסרונות, ולאחר מכן להצביע על האלטרנטיבות הקיימות (נישואין כחוזה אישי בו השינויים הן בנושאים כמו בחירת בן הזוג. שינויים בכח, בתפקידים (השכלת האישה ויציאתה לעבודה, נישואין פתוחים, קומונות, נישואין חד מיניים).

תכלית העבודה היא לנסות ולהעריך האם נישואין "אישיים" המוסדרים ברובם על ידי שני בני הזוג, עדיפים על נישואין מוסדרים מראש כ"חוזה חברתי" או נורמות חברתיות; האם הדבר אפשרי בחברה רב תרבותית.

העבודה תסקור ראשית את ראיית מוסד הנישואין, בהתייחס לחברה הישראלית: מה אומרת ההלכה על הנישואין ועל החיים לאחר מכן ומה אומר החוק הישראלי. שנית לסקור כיצד רואה החברה את תפקידי המין ואת יכולתו של כל בן זוג במשפחה: מה הוא אמור לעשות וכיצד. לאחר מכן תסקור העבודה מערכות נישואין אלטרנטיביות: נישואין פתוחים, נישואין שלא על פי דת משה וישראל והסכמי נישואין.

ראשי פרקים:
- מבוא ומטרת העבודה
- היבט אישי, ורציונל הטענה
- סקירת תיאוריות
שוני חברתי
גישות שונות הבדל הדת
מהי רב תרבותיות
הקשר בין פמיניזם לרב תרבותיות
חיי אישית וריבוי תרבויות
- רקע תיאורטי
- נישואין אזרחיים, ונישואין פתוחים
- דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הנישואין עד ימנו היו מוסדרים על פי חוקים ונורמות חברתיות, ולא עלה כמעט על הדעת לסטות מהם. האשה היתה מוקנית לבעל (ביהדות) והחיים בינהם היו אמורים להתבצע על פי תבנית מיוחדת ומוסדרת מראש כאשר כל אחד ידע מהם חובותיו וזכויותיו. מצב זה הוביל לדפוסי חשיבה ותפיסת תפקידיו של כל צד בצורה מסוימת, ואף לראיית אופיו של כל מין באור שונה. כלומר החברה מיסדה לא רק את מושג הנישואין, אלא אף את כל החיים הזוגיים.
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המגמה של חוזה אישי בין בני הזוג. נכון- הם עדיין אוהבים, אולם אינם מעוניינים שהחברה תקבע להם מה יהיה עתידם בשטחי חיים שונים, ובמיוחד מה יהיה בעת גירושין, אם יקרו. אלו מעוניינים יותר ויותר כי חייהם יתנהלו על פי ראות עיניהם. יש להניח כי דבר זה הוא המשך לפתיחות החברה והקידמה.

תגים:

מוסד · נישואים · אישה · זוגיות · חוזה · זוגי · התמסרות · נישואים · פתוחים · נישואים · אזרחיים · חברה · ישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נישואין מסורתיים לעומת נישואין עפ"י חוזה אישי בחברה הישראלית הרב-תרבותית", סמינריון אודות "נישואין מסורתיים לעומת נישואין עפ"י חוזה אישי בחברה הישראלית הרב-תרבותית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.