היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים חברתיים של מעבר קשיש בחברה הערבית למוסד לקשישים

עבודה מס' 066340

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מעברו של הקשיש מביתו לסידור מוסדי, תוך כדי סקירת התיאוריה האקולוגיות ותיאוריית החליפין.

7,303 מילים ,22 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

קשיש העובר מסביבתו למסגרת אחרת עובר שינוי סביבתי, המשפיע עליו רבות בפרט כשהמדובר הוא בקשיש מהחברה הערבית, חברה אשר בה הקשרים המשפחתיים הינם בעלי משמעות עמוקה יותר מאשר זו מהחברה המערבית. ההחלטה לבחור במסגרת המוסדית כפתרון הולם לקשיש וכמענה לצרכים בלתי מסופקים מהסביבה בה הקשיש חי עשויה להיות פרי של בדיקה יסודית ומעמיקה שעורך הקשיש לבדו או בסיועם של בני משפחתו או של גורמים מקצועיים. בתהליך קבלת חלופה זו נשקלות אפשרויות שונות נוספות, ומובאים בחשבון פתרונות אפשריים שונים, ובכלל זה הפתרון באמצעות הסידור במסגרת מוסדית.
מצד אחד קיים הרצון החבוי, מצידו של הקשיש, להשתחרר ממילוי תפקידים אינסטרומנטליים כמו עבודות במשק הבית, בשל חוסר העניין והשגרה שבהן בבחינת "כל השנים עבדתי קשה, עכשיו אני רוצה לנוח ושאחרים ישרתו אותי". מצד שני ישנה צפיה שבמסגרת בית-האבות ימצאו התנאים להגשמת הרצונות, למימוש מאווים ולמתן ביטוי לכשרונות חבויים. הקשישים מצפים שהתנאים בבית-האבות יאפשרו להם לעסוק בפעילויות יצירתיות, תעסוקתיות ורוחניות וחברתיות שהינם בנות מימוש במסגרת בית-האבות, הן לנוכח הזמן הפנוי, תוצאה מהפסקת ההתעסקות בעבודות משק הבית והן בשל הנגישות הרבה יותר לסוגי פעילויות כאלה בבית-אבות לעומת האפשרויות המצומצמות יותר לפעילות בחלק מן הקהילות.

מטרתי בעבודה זו היא להתייחס, לשלב המעבר לבית-אבות של הקשיש מהחברה הערבית ולהתנתקות מהחיק המשפחתי החם וכן להתייחס לדרך קבלת ההחלטות מצידו של הקשיש, ו/או בסיוע המשפחה על המעבר לבית-האבות, זאת תוך כדי התייחסות לסיבות ולגורמים השונים המשפיעים על קבלת ההחלטה לשינוי.
תכלית העבודה היא לבחון האם יש לחברה הערבית מאפיינים ייחודיים היכולים להשפיע על המעבר, והאם היחס כלפי המעבר משתנה במשך השנים בעקבות המודרניזציה.

ראשי פרקים:
1. מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 הצגת הנושא
2. תיאוריות בנושא התנהגות קשישים
2.1 התיאוריה האקולוגית
2.2 תיאורית החליפין
2.3 הגישה ההתפתחותית
2.4 שיקולים בהוצאת קשיש מביתו
3. מעמד הקשיש בחברה הערבית
3.1 היחס כלפי בתי אבות
3.2 פיתוח שירותים לזקנים באוכלוסיה הערבית
3.3 תפקיד הקהילה והממסד בשלב ההחלטה
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התיאוריה האקולוגית מדברת על גודל שטח המחיה של האדם ומיקומו. תיאוריה זו רלוונטית למחקר על מעבר הקשיש מביתו, סביבה אקולוגית אחת אל הסביבה האחרת.
האדם החי בקהילה מתפקד ברמה של סביבת מקרו שכונתית-קהילתית שיש לה משמעות בשבילו ובבואנו לעמוד על המשמעות חיים בקהיליה, בפרט כשהמדובר בחברה הערבית, הרי שהערבי בעל מאפייני חברה שבטיים קשור בקשר אמיץ אל סביבתו הקרובה והקהיליה בה הוא חי הרבה יותר מהאדם החי בקהיליה בעלת מאפיינים מערביים. יקוביץ (1996) הגדיר התנסות גיאוגרפית כ"מעורבות היחיד בתוך המרחבים והמקומות בחייו". ההבדלים המודגשים בהקשר זה הינם: פעולה, אוריאנטציה, הרגשה ופנטסיה בחלק מהשכונות, בעיקר במרכזי הערים הגדולות שמצוי בהן ריכוז גבוה של אוכלוסיה קשישה. כך נוצרים מצבי לחץ כתוצאה מחוסר המשכיות שהייתה חיונית ותומכת בשלבים מוקדמים יותר במעגל החיים, נהפכת בגיל הזקנה לעוינת, עקב הזנחה, הידלדלות השירותים ועליה בשיעור הפשיעה.

תגים:

קשיש · זקן · גמלאים · מעבר · דירה · שינוי · גאוגרפי · מוסד · בית · אבות · גרונטולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים חברתיים של מעבר קשיש בחברה הערבית למוסד לקשישים", סמינריון אודות "היבטים חברתיים של מעבר קשיש בחברה הערבית למוסד לקשישים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.