היישום אינו מחובר לאינטרנט

צה"ל כמונופול בשוק המידע.

עבודה מס' 066308

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם צה"ל נוהג כמונופול לכל דבר בשוק הווירטואלי הנקרא שוק המידע הביטחוני

6,504 מילים ,20 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

העבודה מציגה את המאפיינים השונים של מונופול ושוק מונופוליסטי, על כל מרכיביו, ומראה איך כל מרכיב ומרכיב מתאים בהגדרתו, בצורה כזו או אחרת, למקרה בו דנה העבודה.
במסגרת זו יוצגו ה"שחקנים הראשיים" בשוק - היצרן והצרכן, המוצר, השווקים האלטרנטיביים הנוצרים כמתחרים למונופול, איכות המוצר הנסחר בשווקים אלו, הכלים המשמשים את היצרן לשמירה על מעמדו ומאפיינים מונופוליסטיים נוספים.

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
השוק והמוצר
היצרן ומאפייני המונופול
סוגי מונופול
חסמי הכניסה
הצרכן
החלופות העומדות בפני הצרכנים - המתחרים
הבעייתיות בשוק המונופוליסטי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תחילה, חשוב להדגיש כי השוואת פעילותו של צה"ל לפעילות מונופוליסטית (מונח בעל קונוטציה שלילית בדרך כלל) אינה בהכרח נבחנת בעבודה זו בטון ביקורתי גורף. צה"ל אמון על ביטחון המדינה וחלק מפעילותו המונופוליסטית, כפי שתוצג בעבודה זו, הינה הכרחית לפעילותו התקינה ודרך כך הכרחית לביטחון כולנו. עם זאת - פעילותו של צה"ל מונעת זרימה חופשית לגמרי של מידע וזכות הציבור לדעת נפגעת במידה כזו או אחרת. נושא המאבק התמידי בין השמירה על בטחון המדינה לבין חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת נדון במקרים אין ספור במחקרי עבר ולדידי, התעסקות חוזרת בדיון זה מיותרת ואף משעממת. לכן, בניסיון ליצור דיון מעט אחר יצאתי מנקודת הנחה לפיה מונופול על מידע, גם בטחוני, אינו מצב "בריא" בחברה דמוקרטית. בכך אני נסמך על המחקרים רבים אשר מקשרים מניעת זרימת מידע חופשי לפגימה באופייה הדמוקרטי של מדינה (נייגר, זנדברג ואבו ראייה 2001, דור 2001, ברזילי 1991, נגבי 1995, צדוק 1997, כהן-אלמגור 1997). השוואה מוצלחת בין צה"ל למונופול מחזקת לטעמי את הנאמר במחקרים אלו בתחום הספציפי של תחום המידע הביטחוני.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צה"ל כמונופול בשוק המידע.", סמינריון אודות "צה"ל כמונופול בשוק המידע." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.