היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין השכלה ואבטלה

עבודה מס' 066300

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר הקיים בין השכלה ואבטלה בין השנים 1990 ל- 2001 (שנים נבחרות) והאם קשר זה נשמר לאורך השנים ומה הגורמים שהביאו ליצירת קשר זה.

7,054 מילים ,15 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מכוני הלימוד האקדמאים בישראל מדורגים גבוה בעולם והפיקו כוח עבודה שמוביל בעולם במספר המדענים והאנשים הטכניים. אוכלוסיה צעירה ומלומדת זו הפכה את ישראל למקום אטרקטיבי לחברות היי - טק רב לאומיות, כמו Motorola, Intel , Digital Equipment , IBM ו- Microsoft , להשקיע הון נכבד בייצור מקומות עבודה לאוכלוסיה זו (Lauren Rapaport and Paige Wunder, 2001 ). עולה השאלה, האם פרט השייך לאוכלוסיה זו בהכרח לא יהיה מובטל ?
במדינות מתועשות קיים בדרך כלל קשר הפוך בין השכלה לאבטלה. כלומר, ככל שרמת ההשכלה עולה, כך רמת האבטלה פוחתת. תיאוריות של הון אנושי מנסות להסביר את חוסר היציבות היחסי בתעסוקה של אנשים בעלי השכלה נמוכה. ההנחה היא שככל שרמת ההשכלה גבוהה יותר, כך גדלה האפשרות שהביקוש יעלה על ההיצע.
בדיקת נתונים מישראל מגלה כי, בניגוד למצופה, שיעורי האבטלה הנמוכים ביותר נמצאו לא רק בשכבת ההשכלה הגבוהה אלא גם בנמוכה ביותר. בישראל אם כן, מתקיים קשר בצורת U הפוכה בין השכלה לאבטלה. יתר על כן, קשר זה, קיים גם בשנים של אבטלה רבה וגם בשנים של אבטלה נמוכה (נח מלץ, 1977).
שיעור הבלתי מועסקים נמצא במגמה של עלייה מתמדת בשנים האחרונות ונכון לחודש יולי 2003, עומד על כ- 10.6 אחוזים מכוח העבודה האזרחי (על פי נתוני המגמה מתוך סקר כוח אדם, הלמ"ס).
עבודה זו תתמקד בבדיקת הקשר הקיים בין השכלה ואבטלה בין השנים 1990 ל- 2001 (שנים נבחרות) ותבדוק האם קשר זה נשמר לאורך השנים ומה הגורמים שהביאו ליצירת קשר זה.

תוכן ענינים:
רשימת לוחות וגרפים
א. מבוא
ב. מושגים בכלכלת עבודה ורקע תיאורטי
ג. סקירה ספרותית
ד. סקירה כללית - אבטלה והשכלה בישראל והקשר ביניהם
ה. השערות עיקריות בעבודה
ו. בדיקת השערות
ז. סיכום ומסקנות
ח. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במשק מיוצרים מוצרים בעלי עתירות שונה של הון אנושי בפונקצית הייצור. הביקוש המצרפי לעובדים בעלי רמות השכלה שונות נגזר מפונקציות הייצור של המוצרים השונים ומהיקף הייצור של כל אחד מהמוצרים התלוי בביקוש לו (מקומי ומחו"ל). היצע העבודה ברמות השכלה שונות מושפע מההיצע הפוטנציאלי - האוכלוסייה בגיל העבודה בכל רמת השכלה - ומשיעור ההשתתפות של כל קבוצה. בהינתן הביקוש והיצע העבודה עבור כל רמת השכלה, האבטלה בכל קבוצה תלויה במידת הגמישות/קשיחות של השכר ובמידה בה שונה השכר משכר שיווי המשקל. הספרות הכלכלית מתייחסת לגורמים שונים המשפיעים על מידת הקשיחות של השכר ולסטייתו משווי המשקל.

תגים:

כלכלה · כלכלת עבודה · השכלה · אבטלה · ביקוש · היצע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין השכלה ואבטלה", סמינריון אודות "הקשר בין השכלה ואבטלה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.