היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח מקרה של נער ערבי בעל הפרעה אנטיסוציאלית

עבודה מס' 066231

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מקרה של נער השוהה במוסד לנערים במצוקה

2,660 מילים ,10 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

בעבודה זו התמקדתי בנושא ההפרעות האישיות האנטי סוציאליות כשבמרכזה של העבודה התמקדתי בנער ממוצא ערבי, בן לאב נרקומן, העוסק גם בסחר סמים קשים. נער זה השוהה בפנימייה מחוץ לביתו פיתח נטיות אנטי-סוציאליות מובהקות הנגזרות מצורת החינוך שקיבל ולאור ההתחככות עם אוכפי החוק, קרי המשטרה. האבחנה בוצעה ע"י פסיכולוג העובד באגודה אליה הופנה הנער. נער זה מטופל על ידי האגודה לנערים במצוקה הנמצאת ביפו והמנוהלת על ידי מר יששכר דרור, כאשר ממנו התקבלו מרבית הפרטים אודות הנער.
ההפרעות האנטיסוציאליות נמצאות בעיקר אצל אותם ילדים אשר אין להם את מקור ההזדהות עם הדמות החיובית הנמצאת בחברה המגינה עליהם כשברוב המקרים המדובר הוא בתא המשפחתי ודמויות ההזדהות הם ההורים. כאלה הם רוב ילדי האגודה, אשר התא המשפחתי שלהם אינו מסוגל, בגלל בעיות שונות, לטפל בהם כראוי ולחנך אותם שהחברה אינה מילת גנאי. לאגודה יש מבנה "פתוח" וזאת במסגרת שרשרת מוסדות מגורים בחסות רשת חסות לנוער, המוגדרת כמסגרת טיפולית תוחמת. מסגרת זו קולטת את הילדים הנמצאים במצוקה בביתם וכן את הילדים העבריינים. הנער מגיע למוסד זה דרך קצין המבחן. לאפשרות מתן צו שכזה, המורה על קליטתו של הנער למסגרת טיפולית זו על ידי בית המשפט, קודמת, בכל מקרה לגופו, חקירתו של קצין המבחן וכן הגשת תחקיר על ידו לבית המשפט. מתן צו שכזה הוא, כמעט בכל מקרה, הוא על סמך המלצה הכלולה בתסקיר קצין המבחן. הנער יכול להגיע למעונות פתוחים, או סגורים, כמובן דרך קצין המבחן, כאשר הוא מועמד למבחן עם "תנאי מגורים", היינו מגורים במעון. גם זה נעשה על ידי החלטת שופט הנוער, אך צו שכזה נתפס כפחות מאיים (שהם, 1987).

ראשי פרקים:
- מבוא
- תאור המקרה
תאור מעשיו
סטטוס פסיכיאטרי
- דיון אבחנתי
אבחנה פסיכיאטרית
הסבר לסטיות החברתיות
הסבר המצב הדיכאוני
- סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ח. מתאפיין בפעלתנות מרובה, כשזה בא לידי ביטוי בעיקר בזה שהוא כל הזמן שובר חלקים ובונה אחרים. חדרו נראה כמעין מחסן של חלפים והוא כל הזמן מתעסק אתם. ח. אינו נותן לאיש להתקרב לחדרו. הוא אינו מקפיד למלא אחר הוראות סגל העובדים אולם הוא מקפיד שלא להפר את ההוראות במידה שכזו שיצרכו את הממונים לשלחו למוסד סגור. עובדה זו מעידה על רמת אינטליגנציה גבוהה למדי בה ניחן (פרנקשטיין, 1979).

תגים:

הפרעה · אישית · עבריינות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח מקרה של נער ערבי בעל הפרעה אנטיסוציאלית", סמינריון אודות "ניתוח מקרה של נער ערבי בעל הפרעה אנטיסוציאלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.