היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיריבות גלויה לידידות סמויה - יחסי ירדן ישראל

עבודה מס' 066208

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יחסי ירדן ישראל מכינון שתי המדינות ועד להסכם השלום.

10,230 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במבט לאחור ניתן לראות כי יש מקום לטענה שבסיס היחסים בין שני הצדדים נותר יציב למרות אופיו ההפכפך של המזה"ת במהלך מאה השנים האחרונות. יש להניח שיציבות זו נשמרה מהסיבה שהיחסים בין שתי המדינות השכנות התבסס הקשר על הביטחון. יחסים אילו כמעט וחסינים מפני הידרדרות חמורה כלשהיא, משום שכל צד רואה בתיאום כזה אמצעי המשרת את האינטרסים שלו(1). בשנות שלטונו של עבדאללה הראשון ובעת שלטונו של חסין התנהל דו-שיח נמרץ ומעמיק בין ירדן לישראל הממלכה. קשר שהמנהיגים הבאים התקשו מאד להמשיך לקיים. על אף הקשר הקרוב ואף האינטימי שקיימו המלך חסין ורבין העיבו על תהליך השלום הכמעט קפוא פרשיות וויכוחים על יישום ההסכמים בתחומים לא מעטים(2). האקלים המדיני במחצית השנייה של שנות התשעים אמנם הוליך בראשיתו לעשיית שלום, אך המדיניות הישראלית שהתפתחה לאחר מכן לא תרמו לחיזוק הקשרים עם ירדן ואף גרמו למעין נסיגה ביחסים בין שתי המדינות השכנות. אך יחד עם זאת מאזן ההישגים והכישלונות אחרי הסכם השלום ויחסים רשמיים מצביע על כך שלמרות ההשפעה השלילית שהיתה למאורעות מסוימים, מצטיירת תמונה חיובית של יחסים בין ישראל לירדן בדמות המשך קיום דו-שיח, אם כי בדרגים נמוכים יותר ממה שהיה נהוג בעבר(3).

העבודה סוקרת את השנים הקריטיות והמשמעותיות בין שתי המדינות, ממצב מלחמתי גלוי דרך שיחות חשאיות ועד לחתימת הסכם השלום.

תוכן העניינים:
מבוא

1. שמירה על הסולידריות הערבית במקביל לשמירה על הקשר הישראלי
1.1 ירדן בין הפטיש לסדן בעת מלחמת ששת-הימים
1.2 ההדלפה הירדנית טרם מלחמת יום-כיפור
1.3 האינטרס הירדני במלחמת המפרץ
1.4 הסכם השלום 1994

2. ירדן בזירה הבין-ערבית
2.1 ירדן כפטרונית הפלסטינים
2.2 ירדן בסבך הסורי
2.3 ירדן וההגמוניה המצרית

3. סוגיית המים

סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

התפתחויות שחלו בשנות העשרים עת התבסס האמיר עבדאללה בעבר-הירדן המזרחי בחסות בריטית הולידו את המגעים הראשונים שהובילו להיווצרות יחסים קרובים וקשרים תקינים בדמות קשרי שיתוף פעולה והבנה הדדית בין ראשי הישוב היהודי והסוכנות היהודית בא"י לבין מייסד הממלכה ההאשמית, האמיר עבדאללה. ישראל וירדן, שתיהן פעלו להידוק קשריהן עם אחת מהמעצמות בזירה הבין לאומית. שתיהן נחשבות כמשתייכות לגוש המערבי במלחמה הקרה, ויותר מכך: תמיד הייתה חפיפה כמעט מושלמת באשר לזהותה של המעצמה המועדפת, במגמה לבסס את שיתוף הפעולה היהודי-ערבי. קשרים אילו גברו יותר עם כינון ירדן וישראל כמדינות עצמאיות תחת חסות בריטית, דרך שיות חשאיות בדרגים שונים ועד לחתימת הסכם השלום המיוחל.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיריבות גלויה לידידות סמויה - יחסי ירדן ישראל ", סמינריון אודות "מיריבות גלויה לידידות סמויה - יחסי ירדן ישראל " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.