היישום אינו מחובר לאינטרנט

חופש הביטוי וביטחון המדינה

עבודה מס' 066085

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באילו נסיבות, יחשב חופש הביטוי כעבירת הסתה/המרדה הפוגעת בביטחון ישראל.

6,154 מילים ,36 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

חופש הביטוי הוא אחד מערכי היסוד של החברה הדמוקרטית בעולם כולו ובישראל. בבואנו לדון בחופש הביטוי כנושא ייחודי, אנו מבקשים להקנות מעמד יחודי למונח "חופש הביטוי" לעומת חירות הפעולה הכללית. קיימת תמימות דעים כי חופש הביטוי אינו בלתי מוגבל, ואינו זכות מוחלטת. זאת מאחר ותמיד עשוי/עלול לעלות נושא המבטל את מוחלטות זכות זו. החברה הדמוקרטית שואפת ליציבות ולשקט. חשוב מאוד הוא אינטרס ההגנה על שלום הציבור. מטרת העבודה לבדוק " באילו נסיבות, יחשב חופש הביטוי כעבירת הסתה/המרדה הפוגעת בביטחון ישראל?".
חופש הביטוי הוא ערך עליון בדמוקרטיה אך, לא בכל מחיר. הבעיה הנבדקת היא - מהו מחיר "חופש הביטוי" המשולם לטובת הנורמה החברתית המתבטאת במערכת החוקים. מערכת המגוננת על ביטחון מדינת ישראל והחברה הישראלית. כלומר, עשויים להיות מקרים שבהם "ביטחון ישראל" גובר על זכות "חופש הביטוי".

ל"חופש הביטוי" יש הגדרות בחוק. הגדרות המעגנות מהו "חופש ביטוי" ומשמעותו החוקית.
ל "הסתה/המרדה" יש הגדרות בחוק. הגדרות המעגנות מהי "הסתה/המרדה" ומשמעותן החוקית.
גדר המחלוקת היא, כאשר ההגדרות מתנגשות זו בזו. מאחר ותחומי ההשקה/חפיפה עמומים למדי, מתעורר סבך מצבים הגורם לבעיות רבות בהבנה מתי זה גובר על זה. מתי חופש הביטוי הוא ערך עליון ומוחלט, וכאשר עקרונות של חברה דמוקרטית הנלחמת על משטר תקין באמצעות הגנה של חוקים נגד הסתה/המרדה, האם עקרונות אלו מכפיפים את מוחלטות הערך העליון של חופש הביטוי. האם ניתן דרור לעיקרון הכוללני על פני העיקרון הפרטני שהוא למעשה בונה את העיקרון הכוללני.חוקי התעבורה, החוק הפלילי וכו' מוגדרים היטב. האם חצית קו הפרדה לבן -כן/לא. האם רצחת - כן/לא.בנושאי חופש הביטוי, הסתה/המרדה, ההגדרות עמומות למדי.
האם : ריקוד עירום במקום ציבורי, חריזת שיר, ציור על קיר פרטי, ציור על קיר ציבורי, חסימת כביש, ועוד ועוד, האם כל אלו הם הבעות "חופש ביטוי" המותרות לכל דיכפין? האם יש אמצעי לבודד "חופש ביטוי" המסית ומדיח? לחוק יש כלים ואמצעים לכך - מבחני ודאות קרובה/רחוקה/סבירה וכו'. העבודה עוסקת באירועים הנבדקים במבחני הודאות כדי לקבוע את מידת הזיקה להסתה/המרדה ופגיעה בביטחון המדינה.

כדי לענות על שאלת המחקר, יש צורך להגדיר "חופש ביטוי" על כל מאפייניו בהיבט החוק. סעיף 3 להלן.
יש צורך להגדיר "עבירת הסתה" ואת המצב בו הסתה עוברת להיות "המרדה". סעיף 4 להלן.
לאחר מכן יש לבחון - ע"פ שאלת המחקר - באילו נסיבות, פורצות הגדרות "חופש הביטוי" את הגדרות עבירות ההסתה וההמרדה. סעיף 5 להלן.
הגנת החברה הדמוקרטית מפני סכנת הסתה/המרדה. סעיף 6 להלן.

תוכן עניינים:
מבוא
"חופש הביטוי" - מהו?
הסתה והמרדה
חופש הביטוי כעבירת הסתה/המרדה הפוגעת בביטחון ישראל
מידת ההסתברות הנדרשת
נימוקים לקיום מבחן הסתברותי
הגנה מפני הסתה/המרדה
תגובת אנשי ציבור לתופעת הסתה/המרדה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תשתית אידיאולוגית במדינה דמוקרטית מורכבת ממספר עקרונות, המקנים חיים חופשיים לאזרחים. יש חשיבות רבה לעקרונות אלו.החברה הדמוקרטית מורכבת ובעלת אינטרסים רבים ומגווונים, המתנגשים לפעמים זה בזה.
לכל עקרון יש משקל סגולי משלו וחשוב לחברה. המשקל הסגולי המצוי בעקרון אחד עשוי להיות מנוגד -אנטי תיזה למשקל הסגולי של העקרון האחר. כדברי השופט ברק בעניין ניימן : "נמצא כי בצד העיקרון מצוי הניגוד לאותו עיקרון וליד התיזה מצויה האנטיתזה"(1).

תגים:

חופש ביטוי · הסתרה · המרדה · מבחן הסתברות · ביטחון ישראל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חופש הביטוי וביטחון המדינה", סמינריון אודות "חופש הביטוי וביטחון המדינה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.