היישום אינו מחובר לאינטרנט

המתיחות בין ארגנטינה וצ'ילה ויישובה ב - 1985 - תיאוריה ומעשה

עבודה מס' 066075

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים שהשפיעו על שתי המדינות ליישב את הסכסוך בן מאה השנים בדרכי שלום דווקא בשנת 1985.

8,320 מילים ,25 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

החלטתי בעבודה זו להתמקד בגורמים ובסיבות הסמויות והלא סמויות אשר השפיעו על כל שלב משלבי הסכסוך בין ארגנטינה לצ'ילה, עד ליישובו ב- 1985. לשם כך חולקה העבודה לפרקים אשר מסודרים, ברובם, עפ"י סדר כרונולוגי.
הפרק הראשון הנו רקע היסטורי החשוב עד מאוד להבנת הסכסוך והדרכים ליישובו.
הפרק השני מתייחס להידרדרות היחסים בין ארגנטינה וצ'ילה, ול"כמעט" מלחמה בין שתיהן, אשר נמנעה ברגע האחרון ממש. הפרק השלישי מתייחס לשיפור היחסים ההדרגתי בין המדינות אשר נסתיים בחתימת הסכם השלום.
תוך כדי הפרקים השני והשלישי אתייחס ללינקג' בין מדיניות הפנים בארגנטינה ולמדיניות החוץ שלה בנושא סכסוך ביגל, ואציע הסבר אפשרי, לפיו לינקג' זה יכול להסביר בצורה טובה את מדיניות החוץ של ארגנטינה בהקשר הסכסוך בנוגע לתעלת ביגל.
בפרק הרביעי אציע מספר הסברים אפשריים נוספים ליישוב הסכסוך, ביניהם השפעת סוג המשטר על קבלת ההחלטות במדיניות החוץ ו"השלום הדמוקרטי", שניהם במישור הפנימי, וחשיבות המתווך המקובל על שני הצדדים, כולל תיאורית מאזן הכוחות והמימד התרבותי, שניהם במימד הבינלאומי, ואתייחס למצבי אי הלוחמה השונים אותם מציע ד"ר קצוביץ (Kacowicz), וליישומם במקרה שלפנינו. בחרתי בהסברים הללו בהקשר המדינתי הפנימי (הלינקג', סוג המשטר והשלום הדמוקרטי) משום שבדיקתם בהקשר סכסוך ביגל תאפשר להגיע למסקנה טובה יותר בדבר תקפות התיאוריה ושלילת האחרות. זאת, לאור העובדה כי בצ'ילה סוג השלטון לא השתנה לאורך הסכסוך, ואילו בארגנטינה היה שינוי.
יחד עם זאת, לא אשלול את חשיבות תיאורית מאזן הכוחות והמימד התרבותי, כמו גם את חשיבות המתווך, לצורך הסברת אי היציאה למלחמה ב- 1978, דרך התיווך המוצלח מ- 1979 ואילך ועד להגעה להסכם השלום ב- 1985.
בפרק החמישי אסכם את העבודה ואציג את מסקנותיי, לפיהן ההסבר אשר, לטעמי, מספק את התשובה הטובה לשאלת המחקר, לפחות במישור המדינתי הפנימי, הנו הסבר הלינקג' בין מדיניות הפנים בארגנטינה לבין מדיניות החוץ בארגנטינה.

תוכן העניינים:
מבוא - בעירה מתחת לארץ האש
פרק א' - רקע היסטורי לגבי הסכסוך בתעלת ביגל
פרק ב' - "כמעט מלחמה"
פרק ג' - יישוב הסכסוך
פרק ד' - הסברים תיאורטיים ליישוב הסכסוך
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תעלת ביגל (Beagle), הקרויה על שם הספינה שהוליכה את צ'ארלס דארווין (Charles Darween) במימיה בשנות ה-30 של המאה ה-19, מחברת בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט באזור שבין ארץ האש לקבוצת האיים המוליכה לקייפ-הורן ולאנטרקטיקה, בקצה הקונוס הדרומי של היבשת. אורכה כ-125 מייל. באזור התעלה 3 איים: פיקטון, נואבה ולנוקס (להלן איי פל"ן). התעלה הינה אזור המחלוקת העיקרי בין צ'ילה לארגנטינה שנותר לאחר חתימת הסכם הגבולות ביניהן ב-1881. שלושת איי הפל"ן היו בחזקתה של צ'ילה, כמו גם המרחב הימי שמסביבם (30,000 מייל ימי רבוע). שתי המדינות לטשו עיניהן למאגרי הנפט, המינרלים והצמחייה הימית שאת ההכנסה מהן העריכה ארגנטינה בכ-3 מיליארד (!) דולר לשנה.

תגים:

ותיקן · בוררות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המתיחות בין ארגנטינה וצ'ילה ויישובה ב - 1985 - תיאוריה ומעשה ", סמינריון אודות "המתיחות בין ארגנטינה וצ'ילה ויישובה ב - 1985 - תיאוריה ומעשה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.