היישום אינו מחובר לאינטרנט

פשעי מחשב: האקרים וטרוריסטים ברשת

עבודה מס' 066058

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפיינים פסיכולוגיים, אתיקה של האקרים, האקרים פוליטיים וטרוריסטים ברשת.

2,796 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות יצרה סוג חדש של עבריינות, עבריינות המחשב. עד שנת 2005, לא נחשבו עבירות המחשב בארץ כקטגוריה עצמאית, אלא נכנסו לקטגוריות אחרות בהתאם לעבירה. כמו כן, לא פורסם מידע סטטיסטי על עבירות מחשב. אך, בעקבות הגידול בשיעורי עבירות המחשב, השתנתה ההתייחסות. בשנת 1995, חוקק חוק חדש הנקרא "חוק המחשבים" (ראה נספח א') ובאמצע שנת 2005 קטגורית עבירות המחשב הוכרה כקטגוריה בפני עצמה וכיום ניתן להגיש כתב אישום נגד אדם בקטגוריה זו. מאז גם החל רישום סטטיסטי, ובחלק מהמקומות גם בוצע עדכון רטרו-אקטיבי. עם זאת, הנתונים אינם רשמיים עדיין (ראה נספח ב').
עבריינות מחשב - פנים רבות לה. בחרתי להתמקד בנושא החם בתקשורת היום, ההאקרים.
בעבודה זו אסקור אספקטים שונים הנוגעים להאקרים. אומנם, לא כל פעולת האקר היא קרימינלית, אך האקרים ידועים בתור גנבי מידע. בעבודה זו אציג את הסוגים השונים של ההאקרים תוך התמקדות בהאקרים הקרימינלים שפעילותם אינה חוקית, אסביר את התנהגותם, המוטיבציה לפעילותם ומאפייניהם האישיותיים. דוגמא לכך, היא סיפורו האישי של מנטור, האקר המתאר את סיפורו בעזרת חיבור שכתב לאחר שנעצר (ראה נספח ד').
הפרק הראשון מציג היבטים פסיכולוגים אישיותיים של האקרים והגורמים המוטיביציונים לפעולתם. מכיוון שיש מספר סוגי האקרים יש מוטיבציות שונות לפעולות שונות.
הפרק השני מציג את הויכוח הקיים בין חוקרים שונים כבר מעל 20 שנה לגבי האתיקה של ההאקרים, הדעות מנקודות מבט שונות של מספר גורמים: חוקרת קרימינולוגית, עורך דין, אנתרופולוג ועוד.
הפרק השלישי מתמקד בתופעת הטרוריזם ברשת ובהאקרים הפוליטיים. מוצגת התופעה של טרוריסטים המשתמשים ברשת כדי לתכנן פעילותם, הטרוריסטים הנלחמים בתוך הרשת עצמה, לוחמי הרשת וההאקרים הפוליטיים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': היבטים פסיכולוגים ומוטיבציה על האקרים
פרק ב': אתיקה והאקרים
פרק ג': טרוריזם ברשת והאקרים פוליטיים
סיכום
רשימת מקורות
נספחים
נספח א': חוק המחשבים, תשנ"ה - 1995
נספח ב': סטטיסטיקה לא רשמית
נספח ג': האתיקה של ההאקרים משנות ה 60 ועד שנות ה 90
נספח ד': : חיבור שכתב האקר בשם מנטור לאחר שנעצר ב 1986:

קטע מהעבודה:

להאקרים יש מספר אפיונים, לרוב הם מוזנחים למראה, רובם מאוד רזים, בד"כ תולעי ספרים בעיקר של מדע בדיוני, רבים מביניהם מנויים לעיתונים של מדע ומדע בדיוני, הם קוראים בערך אותה כמות זמן שנערים אחרים צופים בטלוויזיה. הם עוסקים בעיקר במוסיקה, מדע בדיוני, שח, DND (Dungeons and Dragons), תאטרון. מבחינת השכלה, רובם סיימו קולג' או אוטודידקטים, לימדו את עצמם לאותה רמה. רוב ההאקרים באים מרקע אקדמי של מתמטיקה, פיסיקה, פילוסופיה או בלשנות. הם בד"כ שונאים חברות דוגמת IBM, Microsoft, Smurf, Ewoks ואחרים. הם מתעבים ונמנעים מאנשים בעלי משכל נמוך משלהם, טלוויזיה (למעט מדע בדיוני), חליפות, חוסר יושר, חוסר יכולת, שעמום. מבחינת מגדר ואתניות, בארה"ב בעיקר גברים לבנים, אם כי רואים היום גם נשים. לאחרונה יש עליה במספר היהודים, אם כי עדיין במיעוט. באמונתם: כופרים, אתאיסטים, יהודים חילוניים, פאגניים. כמעט ולא ניתן למצוא דתיים. ההאקרים המאמינים בדת כלשהי, נוטים להיות מאוד משוחררים. רבים מההאקרים מושפעים מתורת הזן, מהבודהיזם או מהטואיזם (Fotinger, C.S. & Ziegler, W., 2004).

תגים:

קרימינולוגיה · פסיכולוגיה · האקרים · פשעי · מחשב · מידע

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פשעי מחשב: האקרים וטרוריסטים ברשת", סמינריון אודות "פשעי מחשב: האקרים וטרוריסטים ברשת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.