היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזכות להמרת דת מול הזכות להגנה על זהות דתית ואמונה קיימת

עבודה מס' 066041

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזו מידה, מתנגשים הסעיפים המגינים על הזכות להמרת דת, עם הסעיפים המגינים על הזכות להגנה על זהות דתית ואמונה קיימת? וזאת באותן האמנות העוסקות בזכויות ובחופש הדת.

4,046 מילים ,27 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

המשפט הבינלאומי, אמנות האו"ם ואמנות נוספות עוסקות בהרחבה בנושא חופש הדת לכל "באי עולם".
רוב רובם של המסמכים מתייחסים רק להיבט של הזכות לבחירת בדת ואמונה של אותו "בא עולם", הכוונה - לכל אדם הזכות לבחור לעצמו ולילדיו את הדת והאמונה הרצויים לו. יש עיסוק מועט בהיבט של הזכות להפיץ דת ולהמיר את דת הזולת. העבודה עוסקת בבעיות הנוצרות כתוצאה מהתנגשות של סעיפים באותן אמנות.
סעיפים העוסקים בחופש הדת מול סעיפים העוסקים בחופש להפצת הדת. העבודה גם סוקרת את התיחסות המשפט הישראלי, האמריקני והקנדי לנושא המרת דת הזולת.

השערת המחקר: כאשר ניתן חופש בנושא מסוים וניתן חופש בנושא המנוגד ומגביל לנושא הקודם - באותו מסמך, ברור כי ייוצרו עימותים והתנגשויות. כאשר יש התיחסות לחופש בחירת הדת וגם ניתן חופש להפיץ את אותה דת, ולהמיר את דת הזולת - אותה דת שבחר לעצמו, הנה יעלו ויצופו מקרים, אשר באין הגדרות ברורות - יזדקקו להכרעות בית משפט. כלומר - הגדרת מעמד זהה לשתי זכויות מנוגדות - מן ההכרח שיצור בעיות.

שיטת העבודה: מאחר ואנו מתעתדים לבחון מתי משהו מסויים מתנגש עם משהו אחר, יש צורך להגדיר ולהבין את שני הנושאים. הגדרה נכונה וברורה, תציף מעצמה את המוקד להתנגשות. מוקד הנמצא בנקודת ההשקה.
לאחר מכן נעסוק בסוגיה: אם ומתי מוטב להפעיל הגבלות שונות על מנת למתן את העימות.

תוכן עניינים:
מבוא
השערת המחקר
שאלת המחקר
שיטת העבודה
הגדרות
דת "אזרחית"
דת "דתית"
המרת דת
יחס דתות שונות להמרת דת
אמנות ומסמכים העוסקים בזכות לבחירת דת ובזכות להפצת דת
המרת דת בחוק הישראלי
המרת דת בחוק האמריקני והקנדי
סכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מהי דת? החוקר BELLAH (1) דן ב"דת אזרחית" שהיא גם אותם סמלים וטכסים שאינם שייכים לדת ה"דתית". אך בעיקר מפריד החוקר את הדת האזרחית מהדת ה"דתית". הדת האזרחית תורמת ללכידות החברה, כאשר הכלל קודם לפרט, הוא מתייחס בביטול לחירוית הפרט שהן חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה.
קימרלינג (2) רואה בדת האזרחית את כינון המדינה הדמוקרטית ההסדרית הכוללת ריבוי תרבויות, דתות וגרסאות של דתות, לאומים, הומוס, לסביות, חד הוריים וכו'. הדת האזרחית ספגה אל תוכה מרכיבים מדתות שונות.
הדת האזרחית תבוא לידי ביטוי בהחלפת הדגל, הסמל, ההמנון, הפרדת חגים דתיים מחילוניים. תוספת ימים רשמיים ללוח השנה : רצח רבין, יום הטבח בכפר קאסם, מימונה, ה- 9 במאי - הניצחון על גרמניה הנאצית ועוד.
--------------------------------------------------------------------
1 - Bellah, Robert . Afterword : Religion and the Legitimation of the American Republic. The Broken Covenant. Chicago:The University of Chicago Press.1992, pp164-188. בתוך : קורס : דמוקרטיה רב תחומית, מקראה. בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה.
2 - קימרלנג ברוך, קץ שלטון האחוסלים, כתר הוצאה לאור,ירושלים, 2001, עמ' 89-100.
נויברגר בנימין,דת ומדינה בישראל, בהוצאת מכון פלורסהיימר,1997, בתוך מקראה, קורס: הדמוקרטיה בישראל - סוגיות נבחרות, האוניברסיטה הפתוחה, 2003, עמ' 724.

תגים:

אזרחית · דתית · המרת · יחס · דתות · שונות · להמרת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזכות להמרת דת מול הזכות להגנה על זהות דתית ואמונה קיימת", סמינריון אודות "הזכות להמרת דת מול הזכות להגנה על זהות דתית ואמונה קיימת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.