היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההפיכה החילונית של אתאתורכ בתורכיה

עבודה מס' 066000

מחיר: 554.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח על בסיס תיאוריות על קונפליקטים פנימיים ומהפיכות.

11,453 מילים ,19 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בראשית המאה הקודמת, ביצע מוצטפא כמאל (אתאתורכ), מהפכה, במסגרתה הדיח את הסולטאן מחמד וחיד אל - דין, האחרון בשושלת סולטאנים באימפריה העות'מאנית. אתאתורכ ביטל את מוסד הסולטנות, הפך את תורכיה לרפובליקה, שהוא נשיאה וביצע שורה של רפורמות שעיקרן, התמערבות, הפרדת הדת מהמדינה, חילון המדינה קרי - מתן לגיטימציה לדת במישור הפרטי ושלילתה במישור הציבורי מדיני, זאת תוך שימוש במבנה השלטוני, במוסדות המדינה, ברשות השופטת ובמוסדות החינוך.
עבודה זו, שהתבצעה במסגרת הקורס קונפליקטים פנימיים ומהפכות, מנתחת את המהפכה על בסיס מודלים המוצעים בתיאוריות לקונפליקטים פנימיים ומהפכות. העבודה מציגה תיאוריות בנושא קיפוח יחסי (Ted Robert Gurr, 1970), מודל מרקסיסטי של סכסוך מעמדי וחוסר שוויון על פי James Rule (1988), מודל של כוח מדינתי וסוג משטר Ted Robert Gurr, 1988)), מודל של גיוס פוליטי (Charles Tilly, 1978) אל מול בחירה רציונאלית (Olson, 1965), תיאוריות של מהפכות (Goldstone & Gurr, 1991, Skocpol, 1979) ותיאוריות נוספות בנושאים ספציפיים כמו סכסוך דתי (Fox, 1998).
לגבי כל התיאוריות המוצגות, ייעשה ניסיון ליישמן על המהפכה של אתאתורכ ולבסוף, סיכום אינטגרטיבי של ניתוח המהפכה על בסיס התיאוריות.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
פרק 1 - הרקע למהפכה
פרק 2 - המהפכה
א. צמיחתו של מוצטפא כמאל
ב. הפעילות הפומבית בתנועה הלאומית
פרק 3 - תוצאות המהפכה
א. רפורמות מדיניות פוליטיות
ב. רפורמות בתחום הדת
ג. רפורמות בחוק האזרחי
ד. רפורמות בתחום החינוך
ה. רפורמות בתחום הכלכלה
פרק 4 ניתוח על פי התיאוריות של קונפליקטים פנימיים ומהפיכות
א. קיפוח יחסי
ב. כוח מדינתי וסוג המשטר
ג. גיוס פוליטי ובחירה רציונאלית
ד. מרקסיזם
ה. מהפכות
ו. סכסוך דתי
ז. תיאוריות נוספות- טרור, מלחמת גרילה, סכסוך אתני
פרק 5 - סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בתפיסתם של התורכים, הקיסרות העות'מאנית היא מהגדולות והמפוארות בהיסטוריה. התורכים ייסדו מדינות וקיסרויות נוספות, אך היא נחשבת בעלת העוצמה הרבה ביותר, בעלת החשיבות הבין לאומית הגדולה ביותר והמורשת התרבותית הנעלה ביותר. העם התורכי היה גאה בכך שמדינתו עצמאית הרבה לפני שאומות אחרות זכו בעצמאות. עם זאת, המאות האחרונות לקיומה, נחשבות כתקופת חולשה, שבה אויביה הצליחו לפגוע בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית, מעצמות שהתערבו בכל הזדמנות בענייניה, פעולות שנחשבו על ידי התורכים לא רק כפגיעה מדינית אלא אף כהשפלה (קושניר, 1998, עמ' 5 - 7).

תגים:

אתאתורכ · מהפיכות · קונפליקטים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההפיכה החילונית של אתאתורכ בתורכיה", סמינריון אודות "ההפיכה החילונית של אתאתורכ בתורכיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.