היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרחבת תשתית הרכבות כפתרון לבעית זיהום אויר

עבודה מס' 065993

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הכדאיות הכלכלית בפיתוח תשתית הרכבת כפתרון לבעית זיהום אויר

2,189 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

זיהום אוויר-זאת בעיה שמתמודדת עימה אנושות מאז המצאת רכבים וכלי תחבורה אחרים, שפולטים לאטמוספרה מזהמים שונים הפוגעים באיכות הסביבה ובבריאות של הציבור. כמובן קיימים גורמים אחרים שאחראים על זיהום אוויר כמו: מפעלים למשל, אבל התחבורה היא גורם העיקרי לזיהום אוויר,כלי רכב מהווים % 58 מהגורמים המזהמים את האטמוספרה בשנה. לכן עידוד תחבורה ציבורית ובמיוחד מסילתי יכולה לתת פתרון לבעיות זיהום אוויר (לקוח מאתר הכנסת, קישור מס' 8). מבדיקות המשרד לאיכות הסביבה עולה שהתחבורה אחראית לרוב זיהום האוויר בישראל. מעל חצי מפליטות החנקן, מעל 60% מפליטות פחמימנים ולמעלה מ 90% מפליטת פחמן דו חמצני מגיע מכלי רכב! תחבורה ציבורית המפחיתה את השימוש במכוניות פרטיות ומשתמשת בדלקים נקיים תפחית בצורה משמעותית את זיהום האוויר במיוחד בערים (לקוח מאתר "הירוק", קישור מס' 7) .אוטובוס למשל מפחית את עלות הזיהום לעומת מכונית כמעט פי 2 ורכבת ביותר מפי 3(ראה נספח מס' 1).

בשנים האחרונות הופיעו מספר פרויקטים במשרד האוצר ומשרד התשתיות לגבי בניית תשתית רכבות בכל הארץ,שתחבר את כל קצוות הארץ.
ולכן אנו החלטנו להתמקד בפרויקט שלנו בניתוח עלות התועלת של הרחבת תשתית רכבת באזורים בארץ בהם לא קיימת עדיין תשתית זו.הרעיון המרכזי של הפרויקט הוא,הרחבת תשתית הרכבות כפתרון לצמצום בעיית זיהום האוויר בארץ.תשתית הרכבות החדשה תעבור לכל אורך מרכז הארץ מצפון ועד דרום, כלומר ממטולה, דרך קריית שמונה וכל הגליל, דרך עמק יזרעאל וכך הלאה עד לדרום הארץ, כאשר תשתית חדשה זו, תחובר לתשתית הרכבות הקיימת באזור תל-אביב וחיפה והדגש יהיה על ריבוי תחנות בכל עיר ועיירה על מנת לספק גישה יותר קלה ונוחה לתחנת רכבת. בפרויקט הנ"ל אנו רוצים לבדוק את צד המרוויחים, צד המפסידים, תועלות ועלויות, כלומר כדאיות פרויקט כולו.

הפרויקט יסתמך על הניסיון הפרויקטים הדומים, שנעשו בעבר. בחרנו בפרויקט הנ"ל, כי אנחנו חושבים, ששימוש ברכבת ככלי תחבורה מרכזי יעזור להוריד רמת זיהום אוויר, וכמו כן יעזור לכל התושבים בצפון והגליל והדרום להיות יותר מקושרים ביניהם ,שיוכלו לנוע ביתר קלות ומהירות בין אזורי הארץ בהן לא עוברות רכבות.הפרויקט הזה יחסוך זמן וכסף להרבה אנשים.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
רקע היסטורי
מצב כיום
מקומה של רכבת בפיתוח אזורי והתפרוסת פעילויות
שיטת עלות-תועלת
חישובים
ממצאים
חלופות לפרויקט
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

רכבת משא כוללת כ-30 קרונות,וביום עוברות כ-2 רכבות משא.קרון משא אחד שווה למשאית אחת.לקחנו הנחה שבשנה ישנם 240 ימי עבודה.כמו,כן ניקח שמשכורת נהג משאית היא כ-5000 שקל לחודש.הנחה נוספת היא שנהג משאית מוביל שתי משאות ביום.
רכבת נוסעים מכילה כ-7 קרונות.קרון רגיל כולל כ-167 מקומות ישיבה.בקרון קומתיים ישנם כ- 505 מקומות ישיבה (לקוח מאתר של רכבת ישראל ,קישור מס' 9).ישנם 240 ימי עבודה, כלומר 240 ימי נסיעה של הרכבות.כמו כן,כ- 8 רכבות עוברות ביום (בכל הקווים) בפרויקט שלנו.הנחה נוספת, שתהיה תפוסה מלאה ותהיה חצי של חיילים וחצי של אזרחים ברכבות.

תגים:

כלכלה · ציבורית · בדיקת · כדאיות · רכבת · תועלת · תחבורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרחבת תשתית הרכבות כפתרון לבעית זיהום אויר", סמינריון אודות "הרחבת תשתית הרכבות כפתרון לבעית זיהום אויר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.